Omistusasujat, tervehdittekö te vuokralla asuvia naapureita?
Omistusasujat, tervehdittekö te vuokalla asuvia naapureita vai ainoastaan hieman parempaan luokkaan kuuluvia omistusasujia? Itse olen niin joviaali keskiluokan edustaja, että tehvehdin myös tuhnuleita.
Kommentit (29)
Älä viitsi. Päivän teema on nyt näköjään joku vuokralla asuminen. Ja mistä tuo tuhnuri oikein tulee?
Kasva sinäkin ihmisenä ja avarra maailmankuvaasi.
Itse tervehdin tietyissä tilanteissa kaikkia, asumisesta riippumatta. Pedareita jne. ryhmiä tosin en.
Meitä ei tervehditty kun asuttiin vuokralla, vaikka itse tervehdin kyllä. Ja kyse ei ollut siitä, että olisimme aiheuttaneet häiriötä. Ihmettelin vaan.
En edes tiedä kuin parista naapurista ovatko omistajia vai vuokralaisia.
Nauti "vallantunteestasi" vielä kun voit ei sinuakaan tervehdi kuin itse stnan tämän elon jälkeen.
Meidän taloyhtiössä vuokralaiset aina polvistuvat omistusasujia kohdatessaan
Meillä tervehditään kaikkia, jopa vieraita ja rappusiivoojia. Ja usein vaihdetaan muutama sana, joskus enemmänkin. Kesällä saatetaan parantaa maailmaa pitkäänkin pihalla ja ihailla samalla rehevää kukkalaatikkoa ja uutta yhteisvoimin perustettua kukkapenkkiä.
En tietenkään tervehdi alempiarvoisia ihmisiä.
Mistä tiedätte onko vuokralaisia vai omistajia?
Mistä ihmeestä minä tietäisin, kuka rapussa on omistaja, kuka vuokralla, kuka kylässä? Ei meidän taloyhtiön hallituksen kokouksissa käydä kaikissa koko perheen voimin paikalla.
Jos ihminen asuu vuokralla vielä 35 vuotiaana niin se on täysin elämässä epäonnistunut luuseri ja siihen ei mitkään selittelyt kelpaa perusteluiksi.
Tottakai, pitäähän noita torppareita tervehtiä kun joka aamu siinä rivissä odottavat hattu kourassa. Muu olisi epäkohteliasta.
Tervehdin kaikkia, ml. siivoojat ja postinjakajat ym joita rapussa liikkuu.
Meillä ei ole vuokralaisia, mutta tietysti tervehtisin, jos olisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen asuu vuokralla vielä 35 vuotiaana niin se on täysin elämässä epäonnistunut luuseri ja siihen ei mitkään selittelyt kelpaa perusteluiksi.
Saan inhoreaktion kun tulee näitä ihmisiä vastaan, hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä minä tietäisin, kuka rapussa on omistaja, kuka vuokralla, kuka kylässä? Ei meidän taloyhtiön hallituksen kokouksissa käydä kaikissa koko perheen voimin paikalla.
Omistusasujat ovat niitä, jotka kohtaat esimerkiksi yhtiökokouksessa tai pihatalkoissa uurastamassa yhteisen hyvän eteen. Vuokralaiset ovat niitä, joiden oven takana ramppaa vuoroin vihaisen naapurit ja vuoroin poliisit valittamassa häiritsevästä elämästä valittamassa. Myös huoneistokoot kertovat paljon asumismuodosta: ne pesuhuoneen kokoiset pikkukopit, joita jopa arvokkaisiin vanhoihin kivitaloihin on aikoinaan asunnoiksi tehty, on järjestäin menneet remureetuille vuokrakämpiksi. Omistava luokka asuu sitten niissä isommissa asunnoissa, joissa nimi ei vaihdu jatkuvasti ovessa ja jonka oven takaa ei naapureita käytävässä tervehdi huonon ysäripopin jytke tai kannabiksen lemu
Kaikkia tervehdin sisäpihalla, olkoon asukas, huoltomies tai fillarivaras...
Tervehdin kyllä, mutta tämän talon (harvat) vuokralaiset ovat niin kajahtaneita epämääräisiä hiippareita että pomppaavat puoli metriä ilmaan jos niille sanoo jotain. Muut asukit ovat avoimia ja mukavia.
Olen asunut tässä talossa 17 vuotta (omistusasujana) ja voin kyllä sanoa että ainoat ongelma-asujat ovat olleet vuokralaisia. He eivät välitä siitä, tuottavatko esim yhteisissä tiloissa vaurioita vai eivät, eipä ole omasta pussista pois. Vain itse omistamaa kohti tuntuu olevan mitään kunnioitusta, näin ollen omistusasujana on kyllä parempi naapuri. Näkeehän sen jo vaikka puistoissa kuinka paljon ihmisillä on kunnioitusta yhteisiä paikkoja kohtaan, jos itsellä ei ole rikottavissa paikoissa kiinni pennin latia.
Vierailija kirjoitti:
Ikävästi sanottu, mutta aivan totta.
Meidän taloyhtiössä vuokralaiset ei vastaa omistusasujien tervehdyksiin.
No en sentään.