Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perätilan vuoksi sektio? Milloin perätila todetaan ja millä perustein sitten tehdään sektio?

Vierailija
08.08.2006 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että saan kyllä yrittää myös alakautta, jos ihan välttämättä haluan, mutta hän ei kyllä suosittele.

Lapsen tila tarkistettiin ultralla vielä ihan just ennen leikkaussaliin menoa. Suunniteltu päivä ei sit onnistunut, kun poltot alkoivat jo vuorokautta aiemmin ja lapsi päätti tulla maailmaan.

Ja sektioon päädyttiin, kun ulkonen kääntö ei onnistunut. Kättärillä minulle ei ainakaan yritetty kuin kerran. Se ei myöskään ole täysin vaaraton toimenpide.

Vierailija
2/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspolille muista syistä n. viikolla 36 kun ultrassa huomattiin että se mitä oli luultu pääksi olikin vauvan takapuoli, oli siis perätilassa. Sain ajan kääntöyritykseen, mutta vauva harasi vastaan niin ettei kääntynyt. Mulle ei missään vaiheessa edes sanottu että voisin yrittää alatiesynnytystä, oli aivan itsestään selvän tuntuinen asia että lapsi syntyy keisarileikkauksella. Näin siis Jorvissa. Ei tarvinnut todellakaan vaatia leikkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten polille ultraan ja peppu edellähän kaveri olikin. Kääntää ei voinut, koska napanuora oli kaulan ympäri.

Kolmen viikon ajan juoksin joka viikko ultrassa kun seurasivat, että kääntyykö itse vai eikö. Ei kääntynyt.

Lantio magneettikuvattiin ja mitat olivat kuulema loistavat alatiesynnytykseen. Viikon asiaa mietin, mutta päädyin sektioon. En vain uskaltanut edes yrittää alakautta... ehkä ihan hyvä niin, sillä sektiossakin tuli pieni mutka matkaan ulosvetovaiheessa :-/

Kaikki kuitenkin meni lopulta oikein hyvin :)

Minulle lääkäri sanoi, ettei ketään pakoteta pt-vauvaa synnyttämään alakautta.

Vierailija
4/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lähetteen äitipolille ja siellä koitettiin kääntää vauvaa mutta se oli sen verran iso ettei tilaa kuulemma ollut (syntyessään oli sit 4130g). Lääkäri sanoi heti että varataan aika sektioon, ei suositellut alakautta synnyttämistä. En olisi kyllä halunnutkaan yrittää.. Mutta ihmettelen kyllä suuresti sitä että jossain päin pakotetaan alakautta synnyttämään jos ei osaa sektiota vaatia..

Vierailija
5/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin kääntää, mutta ei kääntynyt.

Lantio kuvattiin, ja se oli liian pieni alatiesynnytykseen. Vauvalla olisi ollut liian suuri riski jäädä jumiin ilman happea. Sektio oli ainoa vaihtoehto.

Vierailija
6/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on automaattisesti sektio...