Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkankorotuksen saaminen - pitääkö pyytää

Vierailija
01.03.2021 |

Olen tässä ollut pian 2 vuotta töissä ja vähän odotellut jos jotain edes pientä muistamista olisi tullut.
Hoidan työni hyvin ja vastuullisesti, kollega ei ole kovin tekevä niin hänen juttujaan joskus hoidan, autan muita ja vastailen tyhmiinkin kysymyksiin.

Mitään korotuksia ei ole tullut ja alkaa jo harmittamaan.
Ajattelin että kyllä hyvästä työstä palkitaan. No ei näköjään.
Kehityskeskusteluissa ei puhuta esimiehen toimesta palkasta sanallakaan.

Pitääkö ottaa hattu kouraan ja mennä ruokatauon jälkeen esimiehen puheille?

Täällä kyllä ilmeisesti pitää olla jo lähtökuopissa ennen kuin saa lisää rahaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai niitä pitää itse pyytää. Kannattaa myös miettiä perustelut, millä pyytää. Jos on todella huono palkka alan keskiarvoon nähden, koska on esim. tullut ihan juniorina taloon pienellä palkalla, mutta sittemmin kokemus ja osaaminen karttunut oikean ammattilaisen tasollle, se on jo itsessään syy. Ja vastuualueen laajeneminen, osaamisen merkittävä lisääntyminen, työnkuvan muutokset/laajeneminen, tehtävänimikkeen vaihtuminen. 

Usein on sellainnen käsitys että täytyisi vaihdella työnantajia, että saa lisää palkkaa, mutta kyllä mulla on it-alalla noussut alun junnuajan 2800 eurosta kuussa nykyiseen 4600 euroon kuussa, ihan samalla työnantajalla ollen. Tehtävänimike vaihtunut devaajasta arkkitehdiksi siinä välissä. Ja palkkaa olen aktiivisesti aina pyytänyt itse lisää kun olen katsonut siihen olevan aihetta. 

Olet pari tonnia perässä pääkaupunkiseudun keskiarvoa, joten ehkä kannattaisi miettiä sitä työpaikan vaihtamista.

Niin kovia palkkoja saa lähinnä menemällä konsulttitaloon, jossa usein vain parin tonnin peruspalkka ja  sitten provikat projekteista päälle. Itse en sinkkuna halua sellaista kuviota, mikä tarkoittaisi että huonoina aikoina palkka ei välttämättä juokse. Ja muutenkin usein noissa paikoissa järkyttävää ylityöryynäämistä koko työ, mieluummin pysyn nykypalkalla duunissa, jossa vapaa-aikaa ei tarvitse käyttää töihin.

Vierailija
22/22 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 vuotta IT- alalla suunnittelijana. Aloitin 9000mk kuukausipalkalla ja lopetin 1800€ kuukausipalkalla.

Palkankorotukseen olisi ollut yksi tie: nousta organisaatiossa ylöspäin.

Toki 5v lisää ja "senior designer"- titteli olisi voinut jotain tuoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi