Kiitos vain, edesvastuuttomat vanhemmat, jotka lomailitte Lapissa viime viikolla prkl
Turha sitten itkeä kun joudutte ottamaan lapsenne karanteeniin.t. erityiskoulun opettaja
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Lappiin voi ihan hyvin matkustaa kun tekee sen kontrolloidusti. Matkustaa vain lentokoneella ja taksilla eikä käy kuin muutaman kerran munkkikahveilla paikallisessa. Markkukin on samaa mieltä.
Maaret, Helsinki
Ja koneeseen kannattaa varata pähkinöitä niin voi napostella!
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä moni varannut reissunsa, kun tautitilanne ollut ihan eri. Ymmärrän etteivät halunneet perua hukaten rahansa.
Antaa sitten vaan ravintoloiden mennä konkurssiin ja ihmisten jäädä työttömäksi. Koska minulla on oikeus tehdä ihan mitä minä haluan.
Mun lapsen luokalta ainakin kolme nuorta oli Lapissa lomalla. Kiva, jos toivat koronan sieltä. No, tiedänpähän sitten mahdolliset tartuttajat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku oikeesti antaa minulle perusteet miksi en saisi mennä perheen kanssa mökille mihin on jo kotipaikkakunnalla noudettu Prismasta ruuat. Ohjelmassa on hiihtoa/pulkkamäki ja mökin pihassa paljuilua ja saunotaan. Matkalla ainut riski on, että jos lapsilla tulee isompi vessahätä joudumme käymään maski päässä vessassa jossain.
Mun mielestä tämä on ok. Mutta kuka oikeesti pystyy tekemään näin, jos ajaa pääkaupunkiseudulta Lappiin asti?
Me teimme näin lomaviikolla. Koko viikon aikana n.3 käyntiä ihmisten ilmoilla mukaanluettuna vessakäynti, sekin maski naamoilla, tietty.
Miksi lapselle ei voi laittaa vessareissulle maskia?Miksi pikainen vessakäynti matkalka on suurempi riski kun se että lapsi on koko ajan 1000hengen koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku oikeesti antaa minulle perusteet miksi en saisi mennä perheen kanssa mökille mihin on jo kotipaikkakunnalla noudettu Prismasta ruuat. Ohjelmassa on hiihtoa/pulkkamäki ja mökin pihassa paljuilua ja saunotaan. Matkalla ainut riski on, että jos lapsilla tulee isompi vessahätä joudumme käymään maski päässä vessassa jossain.
Koska eläkeläiset, muut riskiryhmät ja ruumisrekat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on ok. Mutta kuka oikeesti pystyy tekemään näin, jos ajaa pääkaupunkiseudulta Lappiin asti?
Me teimme näin lomaviikolla. Koko viikon aikana n.3 käyntiä ihmisten ilmoilla mukaanluettuna vessakäynti, sekin maski naamoilla, tietty.
Tää on tulkintakysymys. Mitä sisältyy noin kolmeen käyntiin? Ovatko kaikki käynnit yhtä turvallisia kuin pikainen käynti vessassa maskin kanssa? Jokainen käynti lisää riskiä. Ja noin pitkällä matkalla niitä on hankala välttää.
Vierailija kirjoitti:
Tänään mietin laittaessani lasta kouluun, että onko luokalla mahdollisesti matkanneita lapsia. Toivottavasti ei, mutta ihmisen itsekkyydellä ei ole rajaa. Toisaalta kiukuttaa, että itse pitää tiukkaa linjaa ja oltiin kotona hiihtolomaviikko, mutta sitten joku toinen tekee toisen ratkaisun ja tuo mukanaan koronan meillekin. Odotellaan...
Jos pääkaupunkiseudulta olette, etkös kuitenkin jopa todennäköisemmin itse ole saanut sen kaupasta tai lapset yhteisestä leikkipuistosta, pulkkamäestä tai harrastuksesta kuin se kaveri sieltä lapista, missä kontakteja on ollut oletettavasti hyvin vähän? Ymmärrän, että pohjoisessa asuvat ovat huolissaan, mutta pk-seudulla asuvat kyllä huvittavat huutelullaan. Täällä harvalla lapsella, nuorilla hyvin harvoin, on maskia kaupoilla, vaikka niitä on ihan oikean kokoisia ostettavissa heillekin. Kavereita nähdään normaalisti, käydään koulussa ja harrastuksissa. Sitten näiden lasten vanhemmat kauhistelevat, kun kaverit päästettiin hiihtämään Lappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään mietin laittaessani lasta kouluun, että onko luokalla mahdollisesti matkanneita lapsia. Toivottavasti ei, mutta ihmisen itsekkyydellä ei ole rajaa. Toisaalta kiukuttaa, että itse pitää tiukkaa linjaa ja oltiin kotona hiihtolomaviikko, mutta sitten joku toinen tekee toisen ratkaisun ja tuo mukanaan koronan meillekin. Odotellaan...
Jos pääkaupunkiseudulta olette, etkös kuitenkin jopa todennäköisemmin itse ole saanut sen kaupasta tai lapset yhteisestä leikkipuistosta, pulkkamäestä tai harrastuksesta kuin se kaveri sieltä lapista, missä kontakteja on ollut oletettavasti hyvin vähän? Ymmärrän, että pohjoisessa asuvat ovat huolissaan, mutta pk-seudulla asuvat kyllä huvittavat huutelullaan. Täällä harvalla lapsella, nuorilla hyvin harvoin, on maskia kaupoilla, vaikka niitä on ihan oikean kokoisia ostettavissa heillekin. Kavereita nähdään normaalisti, käydään koulussa ja harrastuksissa. Sitten näiden lasten vanhemmat kauhistelevat, kun kaverit päästettiin hiihtämään Lappiin.
Tämä!!!
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4067014/viime-lauantain-hiihtolomaliike…
Siellä on pientareet keltaisena koronapissiä Suomen päästä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Ei se lapissa ulkona hiihto ole se ongelma. Helsingistä lappiin joutuu pysähtymään kuselle muutaman kerran ja aikuiset laittaa maskin päähän ja lapset tulee mukaan ilman maskia, koska kullannupulle ei voi sellaista päähän laittaa.
Ihanaa, että eteläläiset sai käydä viettämässä hiihtolomansa. Nyt tulee taas lapissa rajoitteita ja lappilaisten hiihtolomat vietetään sitten taas koronarajoitteiden puitteissa ja harrastustoiminnat kiellettynä.(samoin kuin viime keväänäkin.)
:)
Viime vuonna pohjoisen lomaviikolla ei ollut voimassa ainuttakaan koronarajoitusta.
Toivottavasti nämä Lapin-remuajat ottavat sitten vastuun, kun aiheuttavat karanteeneja työkavereilleen, tuttavilleen, lastensa luokkatovereille jne.
Karanteenien kustannukset voisi periä heiltä eikä maksattaa Kelalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, kyllä monissa perheissä myös pk-seudulla yritetään välttää koronaa. Ei vierailla kaverien luona, käytetään maskia koulussa ja kaupassa (jos siellä edes käydään), harrastukset etänä jne.
olemme päättäneet ettemme senttiäkään sijoita suomen "kulttuuriin" saatikka suomi matkailuun. vesalakin oli aivan pöyristynyt kun joku viisas arvosteli huu haa kulttuuria. kehoittipa menemään oikeisiin töihinkin. nää kultturellit ovat tottuneet suuriin palkkioihin ja apu rahoihin.
Vierailija kirjoitti:
Lappiin voi ihan hyvin matkustaa kun tekee sen kontrolloidusti. Matkustaa vain lentokoneella ja taksilla eikä käy kuin muutaman kerran munkkikahveilla paikallisessa. Markkukin on samaa mieltä.
Maaret, Helsinki
Kappas, mikäs paikkakunta se taas siellä edustaa.
Täsmennän vielä meidän Lapin reissua ja kolmea käyntiä ihmisten ilmoilla. Menimme omalla autolla Lappiin. Ruoat ostimme kotipaikkakunnalta koko viikoksi. Menomatkalla yksi meistä kävi eräässä kahvilassa vessassa, muut autossa. Eväät syötiin autossa matkalla. Loman aikana yksi käynti kaupassa kahden pakollisen oston takia. Yksi meistä kävi, muut mökillä. Takaisin kotiin ajettaessa taas yksi vessareissu. Mökillä oltiin ja ulkoiltiin, mutta ei missään, missä olisi ollut porukkaa. Maskit naamalla tarvittaessa. Sairaita ei oltu missään vaiheessa.
No kuule tähän kotiin nuo jää perjantaina nyt joka tapauksessa. että ihan sama olisko päällä karanteeni tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lapissa ulkona hiihto ole se ongelma. Helsingistä lappiin joutuu pysähtymään kuselle muutaman kerran ja aikuiset laittaa maskin päähän ja lapset tulee mukaan ilman maskia, koska kullannupulle ei voi sellaista päähän laittaa.
Ihanaa, että eteläläiset sai käydä viettämässä hiihtolomansa. Nyt tulee taas lapissa rajoitteita ja lappilaisten hiihtolomat vietetään sitten taas koronarajoitteiden puitteissa ja harrastustoiminnat kiellettynä.(samoin kuin viime keväänäkin.)
:)
Viime vuonna pohjoisen lomaviikolla ei ollut voimassa ainuttakaan koronarajoitusta.
Koronaa nyt ollutkaan vielä paljon yhtään koko suomessa. Ennen vappuahan oli kuitenkin pakko laittaa levillä joka baarin ovet säppiin kun sinne rynnittiin etelää myöten
Hitto että oot pässi!