Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sormeen kasvanut kova patti (lipooma?). Mihin otan yhteyttä?

Vierailija
28.02.2021 |

Kova patti ihon alla sormessa, häiritsee normaalielämää. Ei satu, mutta juuri sellaisessa paikassa, joka osuu arkielämässä tielle koko ajan.

Soitanko terveyskeskukseen vai otanko työterveyteen yhteyttä? Ei vaikuta töiden tekemiseen.

Patti liikkuu, en siis epäile mitään syöpää.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylä, hae apteekista poistoon tuotteet.

Vierailija
2/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Alapeukuttaja saa toki kertoa, miksi ei tästä aloituksesta tykkää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku johtuu siitä, että aikuisen ihmisen pitää ihan itse miettiä ottaako yhteyttä lääkäriin A vai lääkäriin B.

Vierailija
4/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei siis minun alapeukkuni ollutkaan vaan jonkun muun joka ajattelee samalla tavalla.

Vierailija
5/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syylä, hae apteekista poistoon tuotteet.

Ei ole syylä tai mikään finni tai muu. Sellainen ihonalainen kova patti, joka liikkuu.

Ap

Vierailija
6/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille.

Vierailija
7/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku johtuu siitä, että aikuisen ihmisen pitää ihan itse miettiä ottaako yhteyttä lääkäriin A vai lääkäriin B.

No mutta eikö ole selvää, ettei tämä ole minulle selvä? En ole terveyskeskukseen soittanut varmaan tällä vuosituhannella, mutta aloin pohtia, onko tämä nyt työterveysasiakaan.

Ap

Vierailija
8/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittamalla jompaan kumpaan paikkaan se selviää.

Vierailija
9/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisitteko te lääkärissä ramppaavat kaikkitietävät kertoa, missä tällaisia asioita hoidetaan? En ole koskaan sairas ja jos jotain sairaslomaa olen kerran viidessä vuodessa tarvinnut, olen ollut työterveyteen yhteydessä.

Pitääkö tällaiset hoitaa yksityisellä? Terveyskeskuksessa? Työterveydessä? En oikeasti tiedä, mikä on se ensiaskel, kun en lääkärissä käy.

Ap

Vierailija
10/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita stukesiin, on niitten alaa.

Vierailija
11/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri vaihtoehtoja, miten hakeutua terveydenhuoltoon. Yleisiä vaihtoehtoja ovat terveyskeskus, työterveyshuolto tai yksityinen terveydenhuolto. Työterveyshuollon laajuus vaihtelee sopimuksesta riippuen.

Vierailija
12/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkää itse neulalla siihen reikä, niin sisältö tulee ulos. Ei tartte pohtia lääkäriä. Riippuu työterveyden tasosta, mut yleensä sieltä saa nopeammin ajan. Toisaalta ton voi hoitaa sairaanhoitajakin.

Vierailija
13/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia. Olen googlaillut näitä patteja ja kaikissa neuvotaan ottamaan lääkäriin. Onko olemassa joku yleinen neuvontanumero, josta ohjataan oikeaan paikkaan? Lääkäreitä kun on terveyskeskuksessa, yksityisillä lääkäriasemilla ja työterveydessä.

Voisiko joku alentua vastaamaan ilmeisesti maailman typerimpään kysymykseen, kiitos?

Ap

Vierailija
14/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri vaihtoehtoja, miten hakeutua terveydenhuoltoon. Yleisiä vaihtoehtoja ovat terveyskeskus, työterveyshuolto tai yksityinen terveydenhuolto. Työterveyshuollon laajuus vaihtelee sopimuksesta riippuen.

Aivan. Ja tätähän minä täällä nyt kysyin, että mihin näistä otan yhteyttä.

Ap

Vierailija
15/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varaisin ajan työterveyslääkärille, jos sulla on kuitenkin työterveys käytettävissäsi.

Vierailija
16/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minilla poistettiin työterveydessä tuollainen pattura sormesta.  Mainitsin asiasta, kun menin ihan toisen syyn takia käymään. Hoitui parissa minuutissa. Mutta arvauskeskuksessa nyt ainakin luulisi onnistuvan, jos ei ole kovin laaja sopimus työterveydessä. 

Vierailija
17/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varaisin ajan työterveyslääkärille, jos sulla on kuitenkin työterveys käytettävissäsi.

Kiitos! Ensimmäinen asiallinen vastaus.

Ap

Vierailija
18/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika työterveyslääkärille. Sieltä tulee todennäköisesti lähete päiväkirurgiaan, jossa joudut jonottamaan n. 6 tuntia ennenkuin pääset lääkärin vastaanotolle. Riippuen tapauksesta poistavat saman tien tai siirtävät ihoklinikalle.

Vierailija
19/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso oman kuntasi terveyskeskuksen sivuilta neuvontanumero, mihin soitat arkipäivänä.Siitä pääset alkuun.

Vierailija
20/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvata sentään....

Pääseekö tuo ihminen lääkäriin vai jankkaako se samaa asiaa seuraavan viikon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän