Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sormeen kasvanut kova patti (lipooma?). Mihin otan yhteyttä?

Vierailija
28.02.2021 |

Kova patti ihon alla sormessa, häiritsee normaalielämää. Ei satu, mutta juuri sellaisessa paikassa, joka osuu arkielämässä tielle koko ajan.

Soitanko terveyskeskukseen vai otanko työterveyteen yhteyttä? Ei vaikuta töiden tekemiseen.

Patti liikkuu, en siis epäile mitään syöpää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisin asia lienee kehuskella täällä, ettei ole ikinä sairas. Pakko tehdä sitten asiaa jostain hikisestä patista ja kysellä tyhmiä...

Vierailija
22/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhteekö pois jos siihen laittaa käsidesiä?            Käsidesi hävittää syylät mulla ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama minne otat yhteyttä. Ei ne kuitenkaan mitään tee. Minä otin 2014 yhteyttä terveyskeskukseen, kun lantion kohdalle lonkkaluuhun oli ilmestynyt patti. Kävin  ultraäänessä ja todettiin, etteivät oikein tiedä mikä se on eikä mitään tehdä. Viime kesänä menin uudelleen, kun patti oli muuttanut väriä ja kasvanut. Lisäksi se oli sen verran kipeä, etten enää pystynyt nukkumaan kyljellä. Otettiin ultraääni ja sanottiin, että se poistetaan. Kävin kirurgin juttusilla, joka halusi siitä röntgenin. Otettiin röntgen. Eivät oikein tiedä mikä se on. Poistetaan. Odottelen vieläkin maaliskuussa, että jotain tapahtuu. En pysty nukkumaan kyljellä.

Vierailija
24/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet yksityiselle. Rahalla saa.

Vierailija
25/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työterveyteen. Kyllä ne sieltä ohjaa kunnalliselle, jos ei sisälly sopimukseen. Muista kysyä, että sisältyykö sinun kohdallasi sopimukseen.

Jos ei sisälly, soita kunnan terveysneuvontaan tai mihin tahansa ajanvaraukseen. Vaikka soittaisit väärään ajanvaraukseen, niin sieltä he neuvovat oikeaan paikkaan. Ei ole noloa soittaa väärään paikkaan.

Vierailija
26/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ulkopuolinen pysty nyt kunnolla neuvomaan, mitä sinun pitäisi tehdä.

Työterveyshuollon sopimukset ovat erilaisia. Meistä kukaan ei tiedä, minkälaista sopimus sinun työnantajallasi on työterveyshuollon kanssa.

Emme myöskään tiedä, mikä tilanne on juuri sinun terveysasemallasi.

Kuka tahansa perus lääkäri tietää mitä patille pitää tehdä, kun näkee sen. Sinun täytyy nyt vaan ihan itse ottaa tilanne haltuun. Tiedä vaikka joskus olisit ihan oikeasti kipeä. Silloin on hyödyksi, että osaat ottaa yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
27/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LÄhteekö pois jos siihen laittaa käsidesiä?            Käsidesi hävittää syylät mulla ainakin.

En laita käsidesiä kovin usein ihon alle, joten en tiedä, lähtisikö käsidesillä. Patti on siis ihon ALLA. Ei ole syylä!

Ap

Vierailija
28/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet päättänyt kuinka aiot menetellä tässä ongelmallisessa asiassa?

Vierailija
29/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sellainen juttu, että työterveyssopimuksia on erilaisia eri firmoilla. Jotkut kattavat lähes kaiken perusterveydenhuollon, jotkut vain työkykyasiat. Tämä asia pitäisi siis selvittää sieltä omalta työnantajalta ja/tai työterveydessä, että kuuluuko tällainen työkykyyn vaikuttamaton asia teillä työterveyden alle. Netissä sitä ei sinulle osata kertoa.

Vierailija
30/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli liikkuva kova patti kyynärvarressa ranteen ja kyynärpään välillä. Muuten ei ollut kipeä paitsi, jos joku osui siihen. Näytin sitä työterveydessä läärille. Ei toimenpiteitä. Patti oli useamman vuoden. Nyt en enää näe enkä löydä sitä.

Vierailija
31/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita käsidesiä kovin usein ihon alle, joten en tiedä, lähtisikö käsidesillä. Patti on siis ihon ALLA. Ei ole syylä!

Ap

Okei, anteeksi tyhmyyteni.

Vierailija
32/33 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun piti kysyä että mien hakeutua lääkäriin

Vierailija
33/33 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko patin pois? Mikä oli? Itsellä sama. Kunnalliseen en saanut edes aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi