Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariisi? Onko siellä tuollaista kuin Emily in Paris-sarjassa?

Vierailija
28.02.2021 |

Kaikki niin ihanan sexikkäitä?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika Pariisi fani. Muutaman kerran käynyt, muutoin Ranska tuttu kun tuli asuttua siinä rajan lähellä. Pariisi on Pariisi. Ihan oma fiilis, pariisilaiset omanlaisiaan ihmisiä. Lähiöihin ei kantsi mennä, suorastaan vaarallista. Myöskään pikkusivukaduille ei yksin kannata mennä. Mutta sehän on kaikissa suurkaupungeissa. Louvre, Eiffel, Montmatre ym. ihan must käydä. Pidän kovasti siitä kaupungista. Ainoa suurkaupunki, jossa voisin asua. Ranskaa on tosin hyvä osata jos asua siellä haluaa. No nyt tuli jo ikävä sinne.

Vierailija
42/72 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruoka Pariisissa hyvää? Siis ihan tavan kahviloissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkaupunki, hyvine ja huonoine puolineen. Saa siellä niitä elokuvahetkiäkin kokea.

Vierailija
44/72 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki amerikkalaiset elokuvat ja sarjat, joissa ollaan Pariisissa, ole todella siirappisia? Kaikilla on patongit kainalossa, baskeri päässä ja haitarimusiikki soi alvariinsa ja ihmiset hymyilee.

Vierailija
45/72 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa Pariisiin ensimmäistä kertaa ja pelottaa jo valmiiksi, kun olen kuullut niin paljon huonoa.

Vierailija
46/72 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa on romanttisia paikkoja ja kauniita ihmisiä, mutta luksustavaratalojen viereisillä kujilla saattaa majailla kodittomia ja ihan keskeisillä paikoillakin saattaa olla todella roskaista ja saastaista. Junissa näkee paljon väsyneitä, selvästi pienipalkkaisia ihmisiä matkalla töihin. Junaraiteiden varrella pohjoiseen mennessä näkee Pariisin esikaupunkialueita, joissa saattaa olla kerrostalon kokoinen kasa jätteitä talojen välissä, poltettuja autoja. Luultavasti roskakuskit eivä uskalla mennä alueille, koska ne ovat niin rauhattomia. Siinä on Rue Saint-Honoren luksus kaukana.

Minulla onkin viha-rakkaussuhde Pariisiin, kymmenet vierailut kaupunkiin nostavat aina sekä ihastusta, että inhoa esiin.

Vierailija
47/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa suunnittelen Pariisiin. 

Vierailija
48/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi on likainen ja roskainen, missään muualla ei valu niin paljon kusta ympäri katuja kuin Pariisissa. Paljon epätoivottua ainesta hengailee kaduilla isoissa joukossa. Turvatonta. Kaukana entisajan loistosta.

Pariisi on aina ollut sellainen.

Vierailija
49/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan matkustanut eri Pariisissa kuin nuo muut vastaajat, koska minun aikanani siellä on aina ollut kaunista ja romanttista. Autot tööttäävät kyllä, mutta likaa tai ei-toivottua ainesta en ole huomannut.

Mitä ainetta?

Vierailija
50/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon vierasmaalaisia?

Yksi maailman suurimpia turisti nähtävyyksiä. Ei, ei ole, ei suomalaisia sinne päästetä. Kaikki menee saksaan ja katsoo sieltä jonku ranskalaisen tv ohjelman ja se on siinä.

Vierailija
51/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon vierasmaalaisia?

Pariisilaisista on tätä nykyä jo 20% ulkomaalaistaustaisia. Eniten ovat keskittyneet, niin kuin muuallakin, lähiöihin.

Ranska alkuperäis kansat hävitettiin antiikin roomalaisten toimesta. siitä asti maa alue on ollut monikulttuurillinen kuten antiikin roomakin.

Vierailija
52/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki amerikkalaiset elokuvat ja sarjat, joissa ollaan Pariisissa, ole todella siirappisia? Kaikilla on patongit kainalossa, baskeri päässä ja haitarimusiikki soi alvariinsa ja ihmiset hymyilee.

Ja puolet autoista on vanhoja tipparelluja. 

Vierailija
53/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja puolet autoista on vanhoja tipparelluja. 

Toinen puolikas vanhoja rättisitikoita.

Vierailija
54/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin silloisen poikaystäväni (josta tuli sittemmin mieheni) ensimmäisen kerran Pariisissa 1977 interraililla, oli kaunis ja romanttinen kaupunki, vaikka ei meillä liiemmälti rahaa ollut käytettäväksi, ihmiset olivat ystävällisiä, koska minä osaisin hieman ranskaa :). Ihania aikoja.

Vierailija
55/72 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Pariisi ole aina ollut rähjäinen? Loistoa ja kurjuutta vieri vieressä. Ainakin tällainen käsitys minulle on historiasta ja kirjallisuudesta jäänyt. Eikö siinä juuri ole se omituinen viehätyskin ehkä?

Vierailija
56/72 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vielä joskus pääsen matkalle Pariisiin. 

Vierailija
57/72 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa oli jännä huomata olevansa vaunun ainoa valkoinen.

Vierailija
58/72 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on mennyt huonommaksi viimeisten vuosien aikana. Entistä likaisempi ja rähjäisempi. Roska- ja rottaongelma vaivaa kaupungia.

Vierailija
59/72 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa ja tv-sarjoissa Pariisissa ei ole koskaan ruuhkia missään, vaikkapa Eiffel torniin mennään tuosta vaan ilman tuntien jonottamista, metrossa ja puistonpenkeillä on aina tilaa istua eikä missään ole päällekäyviä katukauppiaita. Ja sää on tietysti aina mitä parhain. 

Vierailija
60/72 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut Pariisissa aina palvelua englanniksi, mutta neljän tähden hotellin aamupalan portieeri vastasi "in France we say bonjour" kun sanoin hänelle "good morning". Vastasin sitten että "in Finland we say haista paska" ja hymyilin maireasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä