Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariisi? Onko siellä tuollaista kuin Emily in Paris-sarjassa?

Vierailija
28.02.2021 |

Kaikki niin ihanan sexikkäitä?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mediakasvatuksessa on mennyt pieleen, kun ihmiset kuvittelevat TV- sarjojen kuvaavan todellisuutta. Mieleen tulee sekin ketju, jossa keskutesteltiin pitkään 90- lvulla syntyneiden hoikkuudesta, koska ihmiset näyttivät hoikilta ajan TV- sarjoissa. 

Vierailija
22/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sarja  on hauska.Ja  kyllä huttua.

Tekee pariisilaisista tylyjä ja kylmiä.

Vain naiset ovat hyvin chic.

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan matkustanut eri Pariisissa kuin nuo muut vastaajat, koska minun aikanani siellä on aina ollut kaunista ja romanttista. Autot tööttäävät kyllä, mutta likaa tai ei-toivottua ainesta en ole huomannut.

Koska kävit?

Viimeksi 2019 syksyllä.

24/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin olevan yliammuttua se Pariisin ylistys. Mutta kun menin sinne, Oh-la-laa. Aivan hurmaava kaupunki.

En voi sanoa että ihmiset ovat erilaisia, tavallisia suurkaupungin asukkeja ,joskin kohteliaita. 

Ruoka ei ollut minun maun mukaan ,mutta paljon nähtävää ja ihania kirpputoreja. Miinukseksi laitan sen että huonojalkaisille ja rullatuoliin sitoutuneet voivat kärsiä hissin ja rullarappujen puutteesta. 

Vierailija
25/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut sarjaa.. Mutta 2015 olin joulun Pariisissa ja tykkäsin kyllä.. ❤️ Tosin metrolla kun meni eri paikkoihin niin näki erot aika selvästi.

Englantia eivät kyllä tykänneet käyttää. Alkeellisella ranskalla osasin sentään ruokalistoja lukea ja ymmärsin jotain kysymyksiä.

Hassua, minä olen käynyt Pariissa aika monta kertaa ja aina saanut palvelua englanniksi. 

Vierailija
26/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja työssäkäyvänä voi olla. Vierailin ystäväni luona aikoinaan, ja bilekulttuurissa Emily olisi sopinut joukkoon jenkkivieraana. Kahvilat ja tietty pariisilainen itsevarmuus samanhenkistä.

Vierailija
27/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kauniit naiset ja katukahvilat ja se  joki, mikä lie.

Olettekohan edes  käyneet?

Olen käynyt Pariisissa 5x viimeisten 23v aikana enkä vieläkään pidä kaupungista.

Tyly, likainen ja jopa pelottava. Vaikka vuosien mittaan pariisilaisten kielitaito onkin "parantunut" sitä ylenkatsetta riittää. Katukahviloita on moneen makuun ja ravintoloita myös. Parhaita ne sivukujien paikat joissa paikalliset käy

Mutta mielenkiintoinen kaupunki ja sen ulkopuolella vieläkin kauniimpaa.

28/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut sarjaa.. Mutta 2015 olin joulun Pariisissa ja tykkäsin kyllä.. ❤️ Tosin metrolla kun meni eri paikkoihin niin näki erot aika selvästi.

Englantia eivät kyllä tykänneet käyttää. Alkeellisella ranskalla osasin sentään ruokalistoja lukea ja ymmärsin jotain kysymyksiä.

Hassua, minä olen käynyt Pariissa aika monta kertaa ja aina saanut palvelua englanniksi. 

Ei ylpeät ranskalaiset mielellään englantia puhu .

Vierailija
29/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi olkoon sinulle! Kyllä toki hotellissa sai, mutta esim. Lentokentän infopisteellä kun kyselin mistä lähtee kyyti niin aika kauan esittivät, etteivät ymmärtäneet englantia. Ja siinä kielessä olen sujuva. Lopulta osasivat.

Ja ravintoloissa missä kävimme niin ruokalistat olivat vain ranskaksi. No käytin sitten sitä alkeellista ranskaa ja englantia sekaisin. Ei tästä nyt mitään järin negatiivisia kokemuksia jäänyt, hyvin pärjäsin lopulta ja enemmän mietin, että olisinpa sujuvampi ranskassa.

Vierailija
30/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on myös aina palveltu englanniksi, ja apua tultu tarjoamaan ihan oma-alotteisestikin. Ihmiset siis olivat 99% mukavia minulle siellä.

Mutta kaupunki itse tosiaan on outo sekoitus prameaa ja historiallista, sekä roskaa ja likaa. En tykännyt niin paljon että menisin uudestaan. Joulukuussa 2019 kävin.

Vierailija
31/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa kaupungissa ei ole haissut kusi niin paljon kuin Pariisissa. En tiedä laskevatko viemärit suoraan Seineen, vai onko siellä niin paljon kodittomia, mutta oikeasti tuoksahtaa. Muuten ihan jees paikka, vaikka tosiaan keskusta lopulta yllättävän pieni.

Vierailija
32/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon vierasmaalaisia?

Todella paljon, sanoisin että 99,99 %. Suomalaiset ovat siellä hyvin pieni vähemmistö.

Vierailija
33/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon vierasmaalaisia?

Pariisilaisista on tätä nykyä jo 20% ulkomaalaistaustaisia. Eniten ovat keskittyneet, niin kuin muuallakin, lähiöihin.

Vierailija
34/72 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa työn takia asuva ja Italiasta lähtöisin oleva ystäväni vihaa Pariisia. Hän ei voi sietää sitä liikenteen meteliä, turistien laumoja ja tylyjä pariisilaisia.

Minusta Pariisi oli hieno kaupunki, mutta kaukana siitä elokuvien romantisoidusta versiosta. Kauheat määrät turisteja ja valtavat jonot joka paikassa. Nähtävyyksien liepeillä haisi virtsa. Tykkäsin kyllä reissusta, ja Pariisi on kaunis paikka. Puistot olivat hienoja. Hautausmaat olivat rauhallisia keitaita, niissä oli mielenkiintoista käydä hiljentymässä. Hautausmailla asusti paljon kissoja.

Vierailija
35/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tehnyt ranskalaisten kanssa töitä, niin voin todeta hyvin tämän tyylistä meno on. Ulkokuorelta koppavaa, mutta lopulta mukavia.

Vierailija
36/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kauniit naiset ja katukahvilat ja se  joki, mikä lie.

Olettekohan edes  käyneet?

Seine.

Ollaan käyty ja monesti.

Vierailija
37/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Pariisista kovasti. Olen siellä käynyt ainakin 10 krt. Onhan se iso, meluisa ja likainenkin, mutta myös charmikas, upea ja karismaattinen!

Kesällä taas reissu tulossa.

Vierailija
38/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan matkustanut eri Pariisissa kuin nuo muut vastaajat, koska minun aikanani siellä on aina ollut kaunista ja romanttista. Autot tööttäävät kyllä, mutta likaa tai ei-toivottua ainesta en ole huomannut.

Kokemuksesi taitavat olla jostain 1980-luvulta?

Ei, käyn Pariisissa 1-2 kertaa vuodessa ja viimeksi olen ollut siellä 2019.

Käyt pari kertaa vuodessa Pariisissa, mutta viimeksi ollut siellä kolme vuotta sitten? Jokin ei nyt täsmää.

Vierailija
39/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi on likainen ja roskainen, missään muualla ei valu niin paljon kusta ympäri katuja kuin Pariisissa. Paljon epätoivottua ainesta hengailee kaduilla isoissa joukossa. Turvatonta. Kaukana entisajan loistosta.

Yhtä siivotonta kuin missä tahansa suomalaisessa kaupungissa kapakoiden edessä.

Vierailija
40/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesi taitavat olla jostain 1980-luvulta?

Ei, käyn Pariisissa 1-2 kertaa vuodessa ja viimeksi olen ollut siellä 2019.

Käyt pari kertaa vuodessa Pariisissa, mutta viimeksi ollut siellä kolme vuotta sitten? Jokin ei nyt täsmää.

Oisko semmonen korona ollut tässä välissä? Aika harvaan maahan on päässyt ramppaamaan viimeisen kahden vuoden aikana.

- eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi