Pariisi? Onko siellä tuollaista kuin Emily in Paris-sarjassa?
Kommentit (72)
En ole katsonut, mutta Pariisissa on likaista ja autot tööttäävät, kun meinaavat ajaa toistensa päälle.
Heheh.
X-files oli realistisempi sarja kuin Emily in Paris.
Ihan tavallisia ihmisiä eurooppalaisessa suurkaupungissa.
Pariisi on likainen ja roskainen, missään muualla ei valu niin paljon kusta ympäri katuja kuin Pariisissa. Paljon epätoivottua ainesta hengailee kaduilla isoissa joukossa. Turvatonta. Kaukana entisajan loistosta.
Mutta kauniit naiset ja katukahvilat ja se joki, mikä lie.
Olettekohan edes käyneet?
Minä olen varmaan matkustanut eri Pariisissa kuin nuo muut vastaajat, koska minun aikanani siellä on aina ollut kaunista ja romanttista. Autot tööttäävät kyllä, mutta likaa tai ei-toivottua ainesta en ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kauniit naiset ja katukahvilat ja se joki, mikä lie.
Olettekohan edes käyneet?
Olen, viimeksi 2 vuotta sitten. Sinä näemmä et.
T. Nro 6
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan matkustanut eri Pariisissa kuin nuo muut vastaajat, koska minun aikanani siellä on aina ollut kaunista ja romanttista. Autot tööttäävät kyllä, mutta likaa tai ei-toivottua ainesta en ole huomannut.
Kokemuksesi taitavat olla jostain 1980-luvulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesi taitavat olla jostain 1980-luvulta?
Ei, käyn Pariisissa 1-2 kertaa vuodessa ja viimeksi olen ollut siellä 2019.
Olen käynyt Pariisissa viimeksi noin kahdeksan vuotta sitten, silloin oli ainakin kaunista. Onkohan muuttunut paljon tuosta?
Vierailija kirjoitti:
Koska kävit?
Meluisaa kuten kaikissa suurkaupungeissa. Ei kiitos.
Puhutaan jopa Pariisin syndroomasta, joka viittaa lähinnä japanilaisturisteihin, jotka menevät ahdistuksesta tolaltaan, kun kaupunki ei olekaan sellainen ihana paikka kuin fiktiossa ja muuten vain on esitetty. Heidän Pariisin suurlähetystöllään on jopa 24h auttava puhelin järkytyksen selvittämistä varten. Ei Pariisi mikään kaatopaikkakaan ole, mutta kuten muissakin isommissa kaupungeissa, keskustan siisti alue on yllättävän pieni, ympärillä on sitten ihan tavallista kaupunkialuetta. Tästä tulee sitten järkytys, kun ei olekaan joka paikasta romanttista tai boheemia, eivätkä ihmisetkään ole sellaisia kuin mielikuvissa. Hyvin on kyllä Pariisista luotu romantisoitua mielikuvaa elokuvissa ja kirjoissa läpi vuosikymmenten, pääasiassa varmasti muiden kuin ranskalaisten toimesta.
Japanilaisilla on sille joku sanakin, joka tarkoittaa sitä pettymystä ja mielikuvan romuttumista mikä seuraa siitä kun menee suurin odotuksin ensimmäisen kerran Pariisiin.
Onko tämä sarja mistään kotoisin? Mielellään katson kaikkea pariisiin sijoittuvaa, mutta sain tästä käsityksen että on huttua😬
Näytetäänkö miljöötä siinä määrin että sen takia jaksais katsoa jos ei juonesta välitä?
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan jopa Pariisin syndroomasta, joka viittaa lähinnä japanilaisturisteihin, jotka menevät ahdistuksesta tolaltaan, kun kaupunki ei olekaan sellainen ihana paikka kuin fiktiossa ja muuten vain on esitetty. Heidän Pariisin suurlähetystöllään on jopa 24h auttava puhelin järkytyksen selvittämistä varten. Ei Pariisi mikään kaatopaikkakaan ole, mutta kuten muissakin isommissa kaupungeissa, keskustan siisti alue on yllättävän pieni, ympärillä on sitten ihan tavallista kaupunkialuetta. Tästä tulee sitten järkytys, kun ei olekaan joka paikasta romanttista tai boheemia, eivätkä ihmisetkään ole sellaisia kuin mielikuvissa. Hyvin on kyllä Pariisista luotu romantisoitua mielikuvaa elokuvissa ja kirjoissa läpi vuosikymmenten, pääasiassa varmasti muiden kuin ranskalaisten toimesta.
Ehdit ensin. Tämähän se oli!
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon vierasmaalaisia?
yksi vähemmän, jos pysyt poissa.
En ole katsonut sarjaa.. Mutta 2015 olin joulun Pariisissa ja tykkäsin kyllä.. ❤️ Tosin metrolla kun meni eri paikkoihin niin näki erot aika selvästi.
Englantia eivät kyllä tykänneet käyttää. Alkeellisella ranskalla osasin sentään ruokalistoja lukea ja ymmärsin jotain kysymyksiä.
Ei. Siellä on aika kauheaa nykyään. Kaukana kauniista, romanttisesta ja seksikkäästä.