Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnettu ruoka, mitä joku ei tiedä/ole maistanut?

Vierailija
28.02.2021 |

Mies kertoi, että vanhempansa olivat tohkeissaan suositelleet kokeilemaansa uutta ruokalajia, uunilohta! Kysyin, että oliko siinä jotain erikoisia mausteita, koska tuohan kuulostaa muuten aika tavanomaiselta. Vastaus oli että ei. Varaa kyllä olisi syödä mitä vaan.
Mulle on tuntematonta aluetta rössypottu, joka kavereille on tuttu, ainakin lapsuudesta.
Mitä vastaavia teillä tulee mieleen?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maistanut avokadopastaa tai avokadoa muutenkaan.

Vierailija
2/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä maista joka ruokaa kun matkusta ympäri maailmaa laukusa leipä ja piimä vaa muta saada mä kaveri

Vierailija
4/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maistanut kikherneitä

Vierailija
5/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä syönyt minkäänlaista currya.

Vierailija
6/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rössypottu nyt onkin joku Oulun seudun perinnejuttu, en minäkään ole sitä maistanut.

Suht yleisistä nykyruuista en ole maistanut koskaan esimerkiksi mitään intialaista, ja kiinalaistakin vain pari kertaa.

Vierailija
7/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haggis

Vierailija
8/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt hampurilaista

Vierailija
9/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te olla mulle rasisti eikä vasta viesti 

te ootta ilkeita mulle 

Minä vastaan. Mees höpötteleen muualle. Tylsät vitsit sulla.

T. Ap

Vierailija
10/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita oli tulossa viettämään iltaa. Sanoin keittäväni bouillabaissea. Moni epäili, ettei ehkä pystyisi syömään. Miksi?

Koska ei ole koskaan maistanut.

Vierailija
11/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan maistanut avokadopastaa tai avokadoa muutenkaan.

mäkään en ole maistanut avokadopastaa. Avokadoa kyllä, mutta en pitänyt siitä sellaisenaan enkä esim. guacamolessa, joten en sitten ole tuotakaan ruokalajia viitsinyt koittaa. 

Vierailija
12/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt döner-kebabia. Siis sitä kengänpohjaa mitä vuollaan siitä pystysuorassa tangossa pyörivästä kapistuksesta. En ole myöskään syönyt nuudeleita.

Kummankin ruuan kohdalla on kyse henkilökohtaisesta mielenkiinnosta nähdä miten kauan menee ennen kuin joudun tilanteeseen missä ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää olla syömättä ko. ruoka-ainetta.

Vierailija
13/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te olla mulle rasisti eikä vasta viesti 

te ootta ilkeita mulle 

Minä vastaan. Mees höpötteleen muualle. Tylsät vitsit sulla.

T. Ap

Mita sina sanoa ei ummarra ny 

onko sulla snappi jossa voida tutustua

Vierailija
14/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pho keitto ja ramen, tosin en oikein edes tiedä mitä ramen on. Ilmeisesti jotain aasialaista, mahdollisesti vietnamilaista. Kerran kävin jossain Helsingin tunnetussa vietanamilaispaikassa, minkä pitäisi kuulemma olla aito ja hyvä vietnamilainen. Otin kesäkääryleitä vegetäytteellä. Oli kuin kortsun sisään olisi tungettu täytteitä. Hankala syödä ja maku mieto mutta ei mieluinen. Jos pho ja ramen on samaa makumaailmaa, niin jää maistaminen multa varmaan väliin. 

Vierailija
15/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

osterit

Vierailija
16/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereita oli tulossa viettämään iltaa. Sanoin keittäväni bouillabaissea. Moni epäili, ettei ehkä pystyisi syömään. Miksi?

Koska ei ole koskaan maistanut.

Miksi kuvittelet bouillabaissen maistuvan kaikille?

Vierailija
17/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Preeriaosterit

Vierailija
18/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rössypottua olen kerran joutunut syömään, kun oli niin pahuksen nälkä, mutta siinä oli kaksi kertaa liikaa, ensimmäinen ja viimeinen. Oululaisessa versiossa oli sentään jonkin verran sianlihaakin, joten ne rössyt saattoi jättää syömättä, mutta lappilaisessa ei lihaa ole.

Pölsa ei ole mielestäni herkkuruokaa. Ulkonäöltään se on kuin jauhemaksakastiketta, mutta maksan ohella sekaan on jauhettu myös muita sisäelimiä ja se on lisäksi harmaata laihaa lirua. Ruotsissa sitä tarjottiin koululounaalla. Sitä syödään kuulemma myös Pohjanmaan rannikolla Suomen puolella. 

Oletteko maistaneet koskaan röpsää tai punsaa? 

Vierailija
19/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osterit on jääneet testaamatta. Voisin kokeilla jos joskus taas reissuun pääsis. Suomessa en oikein uskalla kun tuo tuoreuspuoli mietityttää.

Surströmming. Tätäkin voisin maistaa, tai ainakin yrittää😅

Pekingin ankka. Aasialaista tulee syötyä melkein päivittäin, hieman yllättäen tajusin että kuitenkin yksi tunnetuimmista ruokalajeista on kokeilematta. Tämä pitää ehdottomasti pistää tilaukseen kun saa taas porukalla turvallisesti kokoontua, kokonaista ankkaa ei kehtaa yksin tilata.

Vierailija
20/44 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lörtsy!

Miniäni opiskelee suomea ja käyttää mm. Duolingoa apuna ja siinä mm. käännetään lause ”Miksi tässä lörtsyssä ei ole yhtään hilloa?” Hän kysyi lörtsystä minulta ja kuulin moisesta ruoasta ensimmäistä kertaa elämässäni. Mutta pakko sen on olla tunnettu ruokalaji, kun kerran kielen perustasolla sana opetetaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi