Miten se onkin yhtäkkiä kääntynyt niin päin, että Suomessa on pahempi koronatilanne kuin USA:ssa, Briteissä ja Venäjällä?
Kommentit (24)
No se vain tuli Suomeen myöhemmin, koska Suomessa on vähemmän ihmisiä ja vähemmän niitä jotka sen reissuiltaan olisivat tänne tuoneet.
Noissa maissa korona on jyllännyt jo pitkään, eli kai se sitten hiipuukin jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohoh, onko noin ? Olen tänä viikonloppuna lukenut monien ulkosuomalaisten ihmettelevän someryhmissä miten Suomessa valitetaan minimaalisistakin rajoituksista ( tai siis sellaisista ne heistä tuntuvat, koska vertaavat omiin maihinsa)
Ei ne rajotukset, vaan ne tartuntamäärät ja -käyrät...
Et kai yritä tosissasi väittää, että käyrä joka näyttää ensin 2000 tartuntaa päivässä, sitten 1999, 1998, 1997 jne. saisi sinut onnellisemmaksi, kuin käyrä, joka on 600, 601, 602 jne.?
Venäjä asukasluku 140 milj, 27 kertaa isompi kuin suomessa. Tartuntoja noin 10 000 per päivä. Suomessa tämä vastaisi väkilukuun suhteutettuna 350 tartuntaa.
Koronan brittivariantti voi tarttua herkästi nuoriin ja lapsiin – koulujen suhteen vaikea kysymys
Näin varoitetaan tuoreessa British Medical Journalin artikkelissa, jossa kerrotaan uusista havainnoista muuntoviruksen tartuttavuuden suhteen.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/1d09214a-8be3-45fc-84b2-e4107…
Mun mies on ainakin lopen uupunut korona-aikaan. Koettelee mielenterveyttä ja parisuhdetta. Hän ei enää korvaansa lotkauta minun pyynnöilleni esim. tavata perhettään mieluummin ulkotiloissa. Kuulemma minun vika, että meidän elämä pyörii vaan koronan ympärillä. Vaikka tuota, eiköhän se pandemia ole jonkun muun kuin minun aiheuttama. Mutta siinä ikkuna suomalaisen miehen sielun maailmaan. Eivät enää jaksa, ja koko tauti on eukkojen motkotusta.