Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä?

Vierailija
28.02.2021 |

Lapselta jää jatkuvasti vaatteita ja tavaroita isänsä luo, jossa käy joka toinen viikonloppu. Tämä tarkoittaa sitä, että minulle kertyy jatkuvasti ylimääräisiä kustannuksia, kun joudun ostamaan lapselle uusia vaatteita. Oli pitkään niin, ettei lapsella ollut isänsä luona vaatteita ja jouduin pakkaamaan aina vaihtovaatteet laspen mukaan. Tämän seurauksena lapsen vaatteet vähenivät, kun ne jäivät aina isäviikonlopun aikana isän luo. Nyt isä on ostanut onneksi lapselle muutamia vaatekappaleita kotiinsa, joten minun ei tarvitse pakata vaihtovaatteita. Mutta varsinkin talvella hatut ja hanskat jäävät usein isän luo. Esimerkiksi talvihanskat maksavat n. 15 euroa. Minun opiskelijabudjettiin se on iso lovi.

Tuntuu ahdistavalta ja surulliselta, koksa minulla ei ole ilmeisesti mitään muuta keinoa kuin sietää tilannetta. Olen puhunut isälle asiasta, mutta hän harvoin edes vastaa viesteihin.

Voisiko tällaisessa tilanteessa saada apua joiltakin viranomaisilta, jotka voisivat yrittää puhua isälle? Tunnen olevani aika yksin vastuussa lapsestani, eikä isää tunnu kiinnostavan tuon taivaallista. Joskus jopa tuntuu, että hän nauttii tilanteesta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. eipä tuossa muuta voi tehdä kuin olla pakkaamatta lapselle tavaroita. Lapsihan siinä tietysti kärsii, mutta tuksin isää se asia kovinkaan kiinnostaa.

Vierailija
2/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistilta. Tekee tahallaan sinulle tuon - yrittää tuhota sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kahdet hanskat, pipot ja kaulurit ja laita aina ne halvemmat isäviikonloppuna mukaan. Tarvittaessa hanki kirppikseltä vaikka 3-4 paria varahanskoiksi ja sellaisella koolla, että on kasvunvaraa. Sano lapselle itselleen, että muistaisi ottaa hanskat ja pipon tullessaan.

Meillä oli samaa ongelmaa turvavöiden kanssa, kun isänsä oli tosi huolimaton ainakin silloin, kun olin itse näkemässä. Opetin lapsille tosi pieninä turvavyön tärkeyden ja sen, että osasivat itse kiinnittää sen, sillä isä ei välttämättä aina huomannut asiaa.

Vierailija
4/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki kahdet hanskat, pipot ja kaulurit ja laita aina ne halvemmat isäviikonloppuna mukaan. Tarvittaessa hanki kirppikseltä vaikka 3-4 paria varahanskoiksi ja sellaisella koolla, että on kasvunvaraa. Sano lapselle itselleen, että muistaisi ottaa hanskat ja pipon tullessaan.

Meillä oli samaa ongelmaa turvavöiden kanssa, kun isänsä oli tosi huolimaton ainakin silloin, kun olin itse näkemässä. Opetin lapsille tosi pieninä turvavyön tärkeyden ja sen, että osasivat itse kiinnittää sen, sillä isä ei välttämättä aina huomannut asiaa.

En ole ap, mutta ne kahdet hanskat/pipot ei auta asiaa, jos ne kuitenkin jäävät aina isän luo. Sitten ollaan tilanteessa, että on vain yhdet - ja nekin isän luona.

Vierailija
5/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt kirppiksillä viime aikoina? Minä nimittäin olen, eikä hyviä hanskoja koskaan löydy. Ne pitää aina ostaa uutena.

Vierailija
6/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus isästä. Voi olla, että se hieman hetkauttaa.

Vierailija
7/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyllä aika heppoinen syy. Kannattaa mieluummin tuosta hanska-asiasta jutella avoimesti isän kanssa ja jättää resurssit oikeasti vakaville tapauksille.

Vierailija
8/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyllä aika heppoinen syy. Kannattaa mieluummin tuosta hanska-asiasta jutella avoimesti isän kanssa ja jättää resurssit oikeasti vakaville tapauksille.

Ap sanoi, ettei isä vastaa viesteihin, kommunikointi ei siis pelaa. Miten siinä voi jutella?

Vierailija
9/9 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta se lapsesi huolehtimaan tavaroistaan, vai onko se jotenkin jälkeenjäänyt eikä ymmärrä asiaa. Eikö sille iskällekin voi viestiä, että katsoisi, että lapsi ottaisi vaatteensa mukaan, kun lähtee mamman luo.