Tasa-arvo
Kohteleeko asevelvollisuus mielestäsi miehiä ja naisia tasa-arvoisesti?
Kommentit (22)
Ei kohtele ei. Tasa-arvon puolustajat sulkevat silmänsä tältä.
Ei. Jonkinlainen yleinen kansalaispalvelus olisi varmaan paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
:D onko tämä mielipidekysymys?
:D en tiedä.
Lainsäädännön pitäisi ratkoa tasa-arvo-ongelmia. Ei luoda niitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kohtele mutta feministihallitusta ei miesten tasa-arvo ongelmat kiinnosta.
Kieltämättä harmittaa, että oikeisiin tasa-arvo-ongelmiin ei tartuta. Kaikenlaiseen käsienheilutteluun riittää aikaa.
Niin kuten koronaan?
Suurin yhtäläisen asevelvollisuuden vastustaja on oikeisto.
Niin meinaat, että yhtä koronaa on ollut tämä itsenäisyyden taival?
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Kaikki edelliset hallitukset on yrittäneet saada tähän muutosta, mutta nykyinen ei. Aikaisemmin törmännyt siis perustuslaillisiin ongelmiin ja kaatunut viimeistään valiokunnissa...
Niin eikös tää nykyinen johtava suunnitelma tunnu olevan, että laitetaan naiset kutsuntoihin ja toivotaan, että kansalaiset unohtaa ongelman olemassaolon? Helposti pystyy sitten menemään muutaman vaalikauden eteenpäin verukkeella ”vastahan tehtiin semmoista ja tämmöistä”.
Ei, mutta minä en tuollaista ”tasa-arvoa” kannatakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä harmittaa, että oikeisiin tasa-arvo-ongelmiin ei tartuta. Kaikenlaiseen käsienheilutteluun riittää aikaa.
Niin kuten koronaan?
Suurin yhtäläisen asevelvollisuuden vastustaja on oikeisto.
Niin ja oikeisto ei edes ole hallituksessa pässi! Sitäpaitsi oikeistoliberaalit esim. Lepomäki haluaa luopua asevelvolliauudesta joten jarru on feministinen Marinin hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Kaikki edelliset hallitukset on yrittäneet saada tähän muutosta, mutta nykyinen ei. Aikaisemmin törmännyt siis perustuslaillisiin ongelmiin ja kaatunut viimeistään valiokunnissa...
Asevelvollisuus itsessään jo rikkoo perustuslakia ja tasa-arvolakia asettaen sukupuolet eri asemaan.
Ei mua haittaisi, vaikka meille naisillekin se tulisi pakolliseksi, mutta mun mielestä tuollaisesta asiasta on nyt kenenkään turha kitistä sillä naiset ovat kuitenkin Aina joutuneet kärsimään enemmän.
Esimerkiksi monissa aloissa naisille maksetaan pientä palkkaa, ja vasta 1900-luvulla naisetkin alkoivat saamaan töitä, ja sehän että nainen teki töitä oli suorastaan kummallista 1800-luvulla. Esimerkiksi ne naiset ketkä olivat kirjailijoita, pärjäsivät huonommin kuin miehet.
Ja mitäs kaikkia näitä hyviä esimerkkejä onkaan.
Toki ajat ovat muuttuneet, mutta ehkä miesten kuuluisi olla onnellisia, että heitä on kohdeltu historiassa paremmin, että vielä jostain asevelvollisuudesta naisiin liittyen vielä kitistään.
Sitten ihmetellään kun ei saada näistä. No lopettakaa ensinnäkin turha kitinä, niin heti teille alkaa plussia tulemaan joka suunnasta.
Tiedän, että joku ärsyyntyy takuulla kommentistani, koska se ei miellytä faktojen vuoksi.
Mutta tosiasia on, että muutoksia ei tapahdu ellei sananvapautta osaa käyttää hyödykseen.
Kiitos, olen puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asevelvollisuus itsessään jo rikkoo perustuslakia ja tasa-arvolakia asettaen sukupuolet eri asemaan.
Muistaakseni tasa-arvolaki suunniteltaessa määriteltiin, että lait asevelvollisuudesta eivät ole tasa-arvolain piirissä. Väärinhän se on, mutta selvästi edustajat tiesivät, että se lainsäädännöllinen ”miina” kannattaa välttää.
Kun naiset täällä Suomessa nyt muutenkin tekee kaiken, niin toki pitää maanpuolustuskin sälyttää naisten niskaan?
Nykyinen systeemi on oikein hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaisi, vaikka meille naisillekin se tulisi pakolliseksi, mutta mun mielestä tuollaisesta asiasta on nyt kenenkään turha kitistä sillä naiset ovat kuitenkin Aina joutuneet kärsimään enemmän.
Esimerkiksi monissa aloissa naisille maksetaan pientä palkkaa, ja vasta 1900-luvulla naisetkin alkoivat saamaan töitä, ja sehän että nainen teki töitä oli suorastaan kummallista 1800-luvulla. Esimerkiksi ne naiset ketkä olivat kirjailijoita, pärjäsivät huonommin kuin miehet.
Toki ajat ovat muuttuneet, mutta ehkä miesten kuuluisi olla onnellisia, että heitä on kohdeltu historiassa paremmin, että vielä jostain asevelvollisuudesta naisiin liittyen vielä kitistään.
Sitten ihmetellään kun ei saada näistä. No lopettakaa ensinnäkin turha kitinä, niin heti teille alkaa plussia tulemaan joka suunnasta.Tiedän, että joku ärsyyntyy takuulla kommentistani, koska se ei miellytä faktojen vuoksi.
Mutta tosiasia on, että muutoksia ei tapahdu ellei sananvapautta osaa käyttää hyödykseen.
Kiitos, olen puhunut.
Miehet ovat joutuneet historian saatossa lähes kaikkialla maailmassa asepalvelukseen kun taas naiset eivät. Voitaisiin siten säätää asevelvollisuus vain naisia koskevaksi. Naisilla menee nykyään kuitenkin niin mukavasti, että asiasta ei kannataisi kitistä. Ennemmin kannattaisi miettiä miten helpolla he ovat päässeet aiemmin kun asevelvollisuus ei ole koskettanut heitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään kun ei saada näistä. No lopettakaa ensinnäkin turha kitinä, niin heti teille alkaa plussia tulemaan joka suunnasta.Tiedän, että joku ärsyyntyy takuulla kommentistani, koska se ei miellytä faktojen vuoksi.
Kiitos, olen puhunut.
Suomi on ollut aina 50-luvulle asti hyvin maatalousvaltainen maa. Ei silloin ollut joutilaita naisia, miehet ja naiset tekivät suunnilleen samoja hommia. Myytti siitä, että naiset eivät olisi tehneet töitä, tulee ainoastaan siitä, kun sukupuolikysymystä katsotaan englantilaisen yläluokan tekemisien läpi.
Vaikka näin ei olisi ollutkaan, epätasa-arvo 1800-luvulla ei ole peruste epätasa-arvolle 2000-luvulla, oli se kumpaan suuntaan tahansa.
Eihän kaikki miehetkään joudu armeijaan. Sekin on epätasa-arvoa. Eli jotkut naiset käy ja jotkut miehet ei käy.
Ei kohtele.