Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monille ihmisille on niin vaikeaa myöntää oman kumppaninsa osaavan laulaa?

Vierailija
28.02.2021 |

Itse osaan laulaa aika hyvin ja vain yksi kumppaneistani on siitä minua kehunut. Loput ovat lähinnä ignooranneet ja vihjailleet aina sopivan tilaisuuden tullen, ettei minulla olisi lauluääntä. Minulla taas on itselläni ollut vain yksi kumppani, jolla oli hyvä lauluääni ja sitä hänelle kehuinkin.

Mistä johtuu, että niin harva pystyy myöntämään oman kumppaninsa osaavan laulaa?

Itse olen aina pystynyt kehumaan muita ihan mistä tahansa heidän taidoistaan/ominaisuuksistaan, joten minun on vaikea ymmärtää, miksi niin monet eivät pysty tekemään samoin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄH?

Vierailija
2/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet!

Et osaa laulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulutaitoinen ihminen ei mieti tuollaisia, eikä totisesti tee tuollaista aloitusta.

Vierailija
4/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Kuulostaa siltä, että kaipaat nonstop kehuja JA mylvit jotain iskelmää tai aivottomia hittibiisejä vuorokauden ympäri. Ehkä eivät kehu koska pelkäävät ettet ole sitten hetkeäkään hiljaa.

Eli nyt kurkistus sinne peiliin!

Tai sitten et osaa laulaa vähääkään vaan kuulostat lähinnä ammuvainaalta.

Vierailija
5/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet!

Et osaa laulaa.

Mistä tiedät, etten osaa? Oletko kuullut minun laulavan? Et. Ihan sama kuin minä sanoisin, ettet voi olla taitava piirtäjä, jos vain yksi kumppaneistasi on siitä sinua kehunut.

Ap

Vierailija
6/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen osaa laulaa. "Paremmin laulavat" vain eivät osaa olla omaperäisiä, vaan apinoivat nuotin taustamusiikista eli käyttävät toisten tekemää säveltä. Laula omin sävelin; se on taloudellisempaakin, kun ei tarvitse teostokorvauksia suorittaa säveltäjälle.

Vierailija
7/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska/5 👍🏻

Vierailija
8/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet!

Et osaa laulaa.

Mistä tiedät, etten osaa? Oletko kuullut minun laulavan? Et. Ihan sama kuin minä sanoisin, ettet voi olla taitava piirtäjä, jos vain yksi kumppaneistasi on siitä sinua kehunut.

Ap

Kehuiko laulutaitoinen kumppanisi sinun laulutaitojasi? Valitettavasti kaikki kertomuksessasi viittaa siihen, että et osaa laulaa kovin hyvin. Onko kukaan kehunut laulutaitojasi? Tää ei nimittäin ole mikään olemassaoleva juttu, että puolisot ei koskaan kehu laulutaitoja...

Vierailija
9/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni sai avioliitossaan pelkkää lyttäystä vaimoltaan, kun tämä ei koskaan tykännyt miehensä laulusta vaan lähinnä vähätteli sitä. Myöhemmin tämä kyseinen sukulaismies alkoi tienata laulamisellaan.

Ap

Vierailija
10/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ensinnäkin pidät laulutaitona? Sitä, että pysyy suunnilleen nuotissaan? Ei se ole mikään harvinainen taito, minäkin pysyn. On puolisoni siitä joskus maininnut, mutta ei mitenkään ylitsevuotavasti kehunut. Eikä tarvitsekaan.

Katsoin joskus telkkarista karaoken SM-kisoja ja vaikka kaikki laulajat lauloivat hyvin ja nuotilleen, jotain heistä kaikista puuttui. Ääni ei kuulostanut sellaiselta, että haluaisin kuunnella sitä levyltä, ja esiintyminen oli paikallaan seisomista.

Eli pelkkä laulutaito ei riitä.

Vierailija
11/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt rivien välistä jotain tästä pystyy lukemaan niin sen, että kaipaisit kumppaniltasi kehuja.

Kukaan meistä ei osaa sanoa osaatko oikeasti laulaa vai et. Mutta kuulostaa todella kaukaa haetulta, ettei kumppanit kehuisi toistensa hyviä ominaisuuksia. Jos laulat toisen läsnä ollessa saadaksesi vain kehuja, niin niitä tuskin tulee. Jos taas laulat laulamisen ilosta, niin silloin se on aitoa ja ehkä niitä kehuja tulee.

Vierailija
12/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet!

Et osaa laulaa.

Ap

Kehuiko laulutaitoinen kumppanisi sinun laulutaitojasi? Valitettavasti kaikki kertomuksessasi viittaa siihen, että et osaa laulaa kovin hyvin. Onko kukaan kehunut laulutaitojasi? Tää ei nimittäin ole mikään olemassaoleva juttu, että puolisot ei koskaan kehu laulutaitoja...

Ei kehunut, kun en koskaan laulanut hänen kuullen.

Ap

Vierailija
13/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tulee mieleen ex joka tähtäsi musiikkibisneksiin. Sävelsi itse kappaleet ja esitti minullekin romanttisia mies & kitara -biisejä..

Harmi vain, kun hänen äänensä oli hirveä! En siitä päi naamaa koskaan kehdannut sanoa, siedän vain ja toivoin biiseille nopeaa loppua.

Vierailija
14/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt rivien välistä jotain tästä pystyy lukemaan niin sen, että kaipaisit kumppaniltasi kehuja.

Kukaan meistä ei osaa sanoa osaatko oikeasti laulaa vai et. Mutta kuulostaa todella kaukaa haetulta, ettei kumppanit kehuisi toistensa hyviä ominaisuuksia. Jos laulat toisen läsnä ollessa saadaksesi vain kehuja, niin niitä tuskin tulee. Jos taas laulat laulamisen ilosta, niin silloin se on aitoa ja ehkä niitä kehuja tulee.

Nämä jotka eivät ole kehuneet eivät ole kehuneet muutenkaan.

Tottakai minä kaipaisin kehuja kumppaniltani. Kehun itsekin muita, se tulee minulta ihan luonnostaan. Näen ihmisissä aina hyviä puolia.

Ap

Vierailija
15/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina nuorempana ajattelen, että en osaa laulaa kovin hyvin. Kuulen itse kaikki virheet omassa laulussani. Ensimmäinen puolisoni oli muusikko, ja rohkaisi minua laulamaan. Hänen mielestään minulla oli hyvä nuottikorva ja muistin melodiat hyvin, jopa joskus muistellessamme jotain ikivanhaa biisiä hän pyysi minua hyräilemään tai laulamaan sen. Lapsille lauloin tietysti. Ero ei tullut laulutaidoista vaan muista syistä. Sittemmin jo aikuistunut tyttäreni, joka on ammattilaulaja ja konservatorionsa käynyt, totesi minulle kerran taas laulutaitojani vähätellessäni ja jossain keskustelussa selittäessäni, että tytär on  perinyt musikaalisuutensa isältään, tää tytär sanoi: kuule äiti, mä olen aina tiennyt, että mulla on kaksi musikaalista vanhempaa. Tytär patisti mut laulutunneille, karaokeen, kuoroon ja laulamaan nelikymppisenä. Nykyinen puolisoni pitää mua hyvinkin laulutaitoisena - niin kuin joka ainoa ihminen, jonka kuullen laulan. Itse koen vieläkin välillä epäilyjä, ja olen aika ankara arvostelija itselleni.

Vierailija
16/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tehnyt itsestään pellen.

Vierailija
17/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka eivät ole kehuneet eivät ole kehuneet muutenkaan.

Tottakai minä kaipaisin kehuja kumppaniltani. Kehun itsekin muita, se tulee minulta ihan luonnostaan. Näen ihmisissä aina hyviä puolia.

Ap

Kaikki ihmiset pääsääntöisesti näkevät toisissa hyviä puolia ja antavat positiivista palautetta. Jos sinulla on kumppaneita, jotka eivät sinua kehu, täytyy miettiä miksi valitset sellaisia kumppaneita, jotka ovat emotionaalisesti saavuttamattomia?

Vierailija
18/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en omasta mielestäni ole kovin hyvä laulaja, mutta olen saanut laulutaidostani kehuja niin ammattimuusikoilta kuin sukulaisiltanikin. Puolisoni ei ole ottanut kantaa siihen, kuinka hyvin tai huonosti laulan, koska hän ei mielestään osaa arvioida sitä. Sisarukseni ja jopa omat teini-ikäiset lapseni ovat antaneet positiivista palautetta minulla laulamisestani. Toki teineiltä on tullut myös kritiikkiä, silloin kun siihen on selkeästi ollut aihetta. Viimeisin yllätykseni oli, kun anoppini kehui laulutaitoani, tosin vasta yli vuosi siitä kun oli kuullut minun laulavan. Sitä palautetta en ole kerjännyt muilta kuin laulunopettajaltani.

Vierailija
19/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen kirjoittaja lienee Hyasinth Bucket, omasta mielestään suuri laulutaiteilija, jonka sulosointuista taidetta kaikki haluavat kuulla?

Vierailija
20/24 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken te uskotte mitä tänne kirjoitellaan. Keksin tämän tylsän sunnuntain piristykseksi

😃😃😃

Ap