Opettaja vastaa kysymykseesi!
Kommentit (15)
vain erityistapaukset ja ongelmat tulevat esille, sekä tietysti painotusaineet. -ap
Siksi että jos opettaja vaan paasaa ulkokohtaisesti jostain teattereista, kirjallisuudenlajeista, sanaluokista, lauseenjäsenistä yms, niin se ei kosketa elämää mitenkään ja siihen nukahtaa pystyyn. Jos taas siellä kovasti tehdään ja luodaan niin vain avoimet tyypit nauttivat siellä, kun taas hiljaiset ja ne jotka eivät voi/halua paljastaa mielipiteitään leimautumisen pelossa kärsivät kovasti.
Mutta kiinnostaa miten sinä teet tunneistasi kiinnostavia ja vältät em. karikot?
t. 38-vuotias kolmen koululaisen äiti jolla oli itsellään aikanaan arvosanat 9-10 äidinkielessä...
ovatkin se tärkein. Joku on aina jostakusta tylsää, tietysti, mutta ei kaikki. -ap
Leppoisaa ja kivaa ei kuulosta koulumaailmalle. Miten sinä sen teet? Oletko varma että kaikilla on kivaa?
parempia kuin aineenopettaja???
Itseäni pelottaa tämä yhtenäiskoulu ja siihen liittyvä opettajakoulutuksen " uudistus" ...
Terveisin aineenope (ei ap)
Mutta joka tapauksessa. Luokanopettajilla on ihan samantasoinen koulutus nykyään kuin aineenopettajillakin, mutta se ei näy palkassa eikä asenteissa opettajien kesken. Tai ainakin minä ja useat luokaopettajakollegat asian näin kokevat. Olen kuullut nimittelyä mm. askartelu- tai leikkimaisteri.
Hyvä jos sinä et niin ajattele!
Terveisin taas se luokanopettaja siis kasvatustieteen maisteri vm 99
Ei minun tarvitse tietää, onko kaikilla ihan koko ajan kivaa. Riittää, että oppiminen on mahdollista kaikille. -ap
Siinä on yksi palvelulisä. Arvioisin, että yhteensä 2700-2800 ¿. Toivottavasti ei ainakaan vähempää.
Hurjalta tuntuu jos lapsen äikän ope kirjoittaa olevansa äiidnkielen ope, huh huh!