Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeisin uni, jonka muistat?

Vierailija
28.02.2021 |

Itse huomasin viime yönä unessani lapsuudenkotini kuistin ikkunasta upean ja valtavan violetin täysikuun ja rupesin kuvaamaan sitä puhelimellani. Zoomatessa kuu tuli luokseni niin, että kosketin sitä. Vaikea selittää, mutta oli hieno uni. Aika jännä juttu, eilen nimittäin oli täysikuu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin unta, miten olin ollut sairaalassa koomassa vuodesta 2011 ja heräsin vuonna 2023. KUkaan ei enää muistanut minua, eivät edes lähiomaiset, ja koetin selvittää onko minulla kotiani ja omaisuuttani vielä jäljellä.  SAiraalan henkilökunta löysi potilastiedoistani merkinnän, että kaikki minulle kuuluva oli realisoitu ja rahat jäädytetty pankkiin siksi kunnes kuolen. Niinpä unessa helpotti tieto,  miten voi aloittaa kaiken taas alusta. En uskaltanut katsoa peiliin miltä näytän, mutta ihoni tuntui ihan hyvältä ja harmittelin vain kertyneitä kiloja niin monen vuoden makaamisen jälkeen

Vierailija
2/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista omaani mutta mieheni näki unta että kuulumme Barack Obaman lähipiiriin, hänellä oli joku tilaisuus johon mekin lähdimme ja saimme VIP-kohtelun. Kun tilaisuus oli päättynyt astelimme limousiiniin jonka kyljessä luki Gentlemans club😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä aamulta juuri ennen heräämistä: oli sota ja ilmapommitukset alkoivat. Etsin suojaa talon raunioista ja löysikin mielestäni hyvän paikan. Siinä suojassa ollessani, maata alkoi sortua läheltä ja ehdin miettiä, että nämä rauniot voivat sortua päälleni. Sitten heräsin.

Vierailija
4/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit ratsasi mun pakettiauton. Kännykkä ei kelvannut. Se on oikeassa elämässä sökö.

Vierailija
5/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin heräämistä ennen unta, että joku kertoi mulle kuinka Espanjantauti hävisi niin, että ihmiset puolen vuoden ajan saivat käydä vain 5 tuntia päivässä ulkona.

Tuli eiliset ulkonaliikkumiskieltokeskustelut palstalta uniin.

Vierailija
6/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin jäällä, jonkun ison järven tai leveän joen jäällä. En oikeasti ole liikkunut jäällä moneen vuoteen, siinä unessa oli sellainen huolestunut ja pelokas fiilis.

Vierailija
7/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla näin todentuntuista unta, josta en heti herättyäni päässyt irti.

Olin jossain Liettualaisessa lähiössä isossa kerrostalossa katselemassa ikkunasta pihalle, kun siihen ajaa suomalainen turistibussi. Bussista alkaa purkautua ihmisiä, joita en tunne. Viimeisenä tulee tutun näköinen nainen valkoisessa topissa, joka on liian lyhyt ja paljastaa mahan. Ihmettelen tätä sillä muut bussissa ovat peittävämmin pukeutuneita. Kun nainen kääntyy sivuttain tajuan hänen olevan raskaana ja entinen läheinen ystäväni. Kuulen yläkerroksiin asti hänen vitsailevan muille mahastaan.

Unessa outoa on se etten koskaan ole käynyt Liettualaisessa lähiössä, mutta silti tiesin nyt olevani sellaisessa. Ystävä, joka ilmestyi bussista vaivihkaa lopetti yhteydenpidon oikeassa elämässä kun kerroin olevani raskaana. Tästä on jo yli kaksi vuotta.

Vierailija
8/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkasin unessa puhelimeni ja lompakkoni. Ajattelin, että miten nyt peruutan kortit, kun en voi soittaa. Rauhoittelin itseäni, että tämä on vain unta ja nyt kannattaa herätä, niin huomaan, etten hukannut mitään. Heräsin. 

Vierailija
9/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli aika outo uni mutta näin unta että seurustelin miehen kanssa joka puhui lapsellisella ja lässyttävällä äänellä ja oli muutenkin outo ja kaikenlisäksi mies söi sammakoita ja hyönteisiä! No thanks. Kaverini oli mukana unessa ja hyppäsimme toiseen paikkaan, pakoon sitä miestä. Tulimme jollekin konttorille missä tiskin takana istui todella pitkä nainen (nainen ulottui kattoon asti ) nainen oli pukeutunut mustiin vaatteisiin päästä varpaisiin ja halusi nähdä luottokorttini? Hän tarkasteli luottokorttia josta oli lähtenyt palanen irti ja rupesi sitten ahdistumaan, itkemään ja huojui vaarallisesti. Kaikenlisäksi nainen laittoi kattilan päähänsä vollotti vuolaasti ja kaatui sitten sohvalle. Katsoi mua sitä ennen murhaavasti.

En tiiä mutta kaikista unista tää oli tosi outo, muistutti vähän japanilaista animaatiota :D tyyliin Henkien kätkemä tai kissojen valtakunta tyylistä.

Vierailija
10/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta töistä. Siellä oli joku tilanne päällä mutta ei mitään kuolemanvakavaa kuitenkaan. Minua pyydettiin apuun mutta minulle oli jo määritelty omat tehtäväni joten kieltäydyin. Tämä uni oli suoraan elävästä elämästä valitettavasti - saan pitää puoliani töissä todella tiukasti aina välillä. No ainakin uskalsin sanoa ei ja olen sanonut monta kertaa ei ihan tosielämässäkin. Ne jotka eivä usko sitä - heillä on ongelma!

Vierailija
11/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta että joku espanjalainen mies oli todella rakastunut minuun. Ajattelin unessa että onneksi epiloin kainalo- ja jalkakarvat, ja että tässä on elämäni rakkaus. Tosielämässä minulla ei ole espanjalaista rakastajaa, eikä Espanja ole mitenkään erityisen lähellä sydäntäni. Mutta tunsin sen ehdottoman rakkauden siinä unessa.

Vierailija
12/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni joka toistuu vuodessa monta kertaa syystä tai toisesta, Paikka vaihtelee, mutta teema pysyy.

Tällä kertaa paikkana oli isovanhempieni koti, joka tosin unessa oli normaalia suurempi, ja sisälsi pari huonetta, joita ei oikeasti ole. Unessa olin ulkoilemassa, ja karhu alkoi ajamaan minua takaa. Pääsin isovanhempien taloon turvaan, mutta karhu murtautui sisälle. Vanhempien ja sisarusten kansa paettiin karhua, teljettiin sitä aina vain eri huoneisiin joista se murtautui ulos meitä saalistaen. Lopulta pakenimme ulkovajaan, josta oli käynti autotalliin, kun ensin oli karhu houkuteltu huoneeseen, jota todellisuudessa ei talossa siis ole. Soitetiin häkeen ja sai vakuutella että tämä on tilanne. Lopulta joku metsästysryhmä ja poliisilauma tuli pihaan ja vaadimme päästä ensin pakoon alueelta, saisivat vasta sitten mennä kiväärien kanssa sisään taloon karhua saalistamaan. Unesa oli vahva tunne, että karhu tappaa kun saa meidän kiinni, ja ettei poliisilaumakaan sitä pysäytä.

Oikeasti ahdistava uni, enkä tiedä miksi se toistuu muutaman kuukauden välein. Välillä karhu on jääkarhu, välillä tavallinen. 

Lapsena näin samaa unta muuten, mutta karhujen sijaan kyseessä oli susilauma. Silloin paikkana oli aina ensimmäinen lapsuudenkotini. Nyt karhujen kanssa paikka vaihtelee joka kerta :P

Vierailija
13/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme yötä sitten näin sellasen unen että...

siinä oli sellanen vanhanajan äksy vanhempi pankkiirimies toimistossaan. Pää oli puoliksi poissa ja sen sijalla oli sellanen ristikko josta pilvitaivas paistoi läpi. Mies sanoi mulle että supersankareilla on nykyään vastassa uusi superrikollisia. Sellaisia kuin verokarhu sekä korkotonttu. Sitten toimisto hävisi ympäriltämme ja pankkiiriukko jähmettyi paikalleen yrmeä ilme naamallaan ..ja sitten heräsin.

Verokarhun tiedän mutta korkotonttu nauratti mua yöllä. Siinä unessa taisi mennä mun fantasiamaailma ja pörssisijotukset sekasin. Niin ja se ristikko oli varmaan se että kehittelen tällä hetkellä kanahäkin verkosta veistoksen pohjaa.

Vierailija
14/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tosi jännää uutta marvel supersankari leffaa. Harmi kun en muista kaikkea mitä siinä tapahtui. Toinen mitä ihan vasta niin tutun talossa oli jokin ihme outo putki ongelma. Talon kyljessä oli jokin poistoputki ja sieltä tipahteli veden lisäksi hätääntyneitä sorsia. 

Mulla on aina ollut tosi eläviä unia. Kaksi eri naista ovat kertoneet kuinka puhun unissani. Yks juttu oli älä kytke sitä väärin tai tulee oikosulku. En muuten ole sähkäri. Toinen naisen mielestä pahin. Olin nauranut ihan räkänä ja sanonut et sä voi tehdä tolleen. Harmi kun näistä mistä olen puhunut unissani en muista mitään.

Vierailija
15/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pave Maijanen oli Saksassa ja kotikaupungissani. Minäkin olin molemmissa. Odottelin, näkisinkö hänet ja näinkin, mutta hän ei puhunut mitään. Kerroinkin tästä toisessa uniketjussa. Minulla oli helmikorvikset, joihin olin puolittanut saksalaisen postikortin siten, että toinen puoli oli kiinni toisessa korviksessa ja toinen toisessa.

Vierailija
16/19 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä unessani olin jäänyt jumiin lentokoneen penkkiin. Takamukseni oli matkan aikana levinnyt niin paljon etten vaan päässyt irti. Siihen jäin, henkilökunta jätti mulle valot päälle.

Vierailija
17/19 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uni joka toistuu vuodessa monta kertaa syystä tai toisesta, Paikka vaihtelee, mutta teema pysyy.

Tällä kertaa paikkana oli isovanhempieni koti, joka tosin unessa oli normaalia suurempi, ja sisälsi pari huonetta, joita ei oikeasti ole. Unessa olin ulkoilemassa, ja karhu alkoi ajamaan minua takaa. Pääsin isovanhempien taloon turvaan, mutta karhu murtautui sisälle. Vanhempien ja sisarusten kansa paettiin karhua, teljettiin sitä aina vain eri huoneisiin joista se murtautui ulos meitä saalistaen. Lopulta pakenimme ulkovajaan, josta oli käynti autotalliin, kun ensin oli karhu houkuteltu huoneeseen, jota todellisuudessa ei talossa siis ole. Soitetiin häkeen ja sai vakuutella että tämä on tilanne. Lopulta joku metsästysryhmä ja poliisilauma tuli pihaan ja vaadimme päästä ensin pakoon alueelta, saisivat vasta sitten mennä kiväärien kanssa sisään taloon karhua saalistamaan. Unesa oli vahva tunne, että karhu tappaa kun saa meidän kiinni, ja ettei poliisilaumakaan sitä pysäytä.

Oikeasti ahdistava uni, enkä tiedä miksi se toistuu muutaman kuukauden välein. Välillä karhu on jääkarhu, välillä tavallinen. 

Lapsena näin samaa unta muuten, mutta karhujen sijaan kyseessä oli susilauma. Silloin paikkana oli aina ensimmäinen lapsuudenkotini. Nyt karhujen kanssa paikka vaihtelee joka kerta :P

Karhu on voiman symboli. Pelkäät omaa voimaasi?

18/19 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hasssua kirjoitti:

Kolme yötä sitten näin sellasen unen että...

siinä oli sellanen vanhanajan äksy vanhempi pankkiirimies toimistossaan. Pää oli puoliksi poissa ja sen sijalla oli sellanen ristikko josta pilvitaivas paistoi läpi. Mies sanoi mulle että supersankareilla on nykyään vastassa uusi superrikollisia. Sellaisia kuin verokarhu sekä korkotonttu. Sitten toimisto hävisi ympäriltämme ja pankkiiriukko jähmettyi paikalleen yrmeä ilme naamallaan ..ja sitten heräsin.

Verokarhun tiedän mutta korkotonttu nauratti mua yöllä. Siinä unessa taisi mennä mun fantasiamaailma ja pörssisijotukset sekasin. Niin ja se ristikko oli varmaan se että kehittelen tällä hetkellä kanahäkin verkosta veistoksen pohjaa.

Ehkä tuo pään kohdalla ollut ristikko, josta pilvitaivas paistoi läpi, symboloi henkistä häkkiä, vankilaa, johon jatkuva huoli suurista rahoista voi sulkea ihmisen? 

Vierailija
19/19 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelin koko yön pussilakanoiden reunoihin koristenauhaa. Jossain vaiheessa tajusin että mulle ilmestyi ommeltavaksi sellaisia pussilakanoita missä tuo koristenauha jo oli. En tiennyt olinko jo ommellut useita pussilakanoita kahdesti, enkä tiennyt olisiko niin saanut tehdä.

Härö uni yhdisti mun työpaikat ei niin miellyttävällä tavalla. Se oli niin toden tuntuinen, että seuraavana päivänä ahdisti mennä töihin.