onko kenelläkään alkanut keskenmeno lapsiveden menolla?
Epäilyttää että tihkuttaa lapsivettä, ei todellakaan suuria määriä, mutta jotenkin epämääräinen olo vatsassa ja tuntuu kuin jotain valuisi niukasti koko ajan, voihan se tietenkin olla valkovuotoakin....
Kommentit (5)
Olin maaliskuussa viikolla 20+2 kun vettä yöllä valui. En tiennyt sen olevan lapsivettä, tai halusin ajatella sen olevan jotain muuta (mitä, sitä en tiedä) Aamulla varmistui äitipolilla, että vedet olivat menneet. Lapsi syntyi kun synnytys käynnistettiin 20+5.
Toivotaan sinulle parempaa onnea!
Eli minulla ei kyllä ollut mitään tihkuttelua, vaan alkoi sillä tavalla, että kun esim. menin pissalle, niin sitä vaan tulikin koko ajan. Mietiin, että mitäs tämä nyt on. Sitten menin makuulle, nukkumaan siis, ja havahduin siihen, että jotain tulee taas ja kunnolla. Olin silloin kovassa nuhassa ja yskässä ja ajattelin, että kun yskin niin kovasti, että olisikohan jotain virtsankarkailua... Kaikkia selityksiä sitä mietiskelin, kun en voinut uskoa että vedet menisi viikolla 20...
Soitin yöllä sairaalaan, ja sieltä pyydettiin odottelemaan aamuun, " kun näillä viikoilla ei kuitenkaan mitään ole tehtävissä" . Kamala lause, mutta vielä kamalampi oli sitten se lause aamulla siellä päivystyksessä; " Valitan, mutta kohtu on täysin tyhjentynyt. Sikiö elää vielä..." Jäin odottamaan koska joku herättää minut, mutta se olikin totta.
Millä viikolla sinun raskautesi on? Sydämeni pohjasta toivon, että sinulla ei ole kyseessä lapsiveden tihkuminen. Ja voihan sitä kai vähän tihkuakin, ja tilanne korjaantua itsekseen. Minulla kun meni kaikki, ei ollut mitään korjaantumista....
Ilmeisimmin kyse on kuitenkin vain järjettömän reilusta valkovuodosta, koska se on jatkunut kaikenaikaa samanlaisena (useamman päivän)
Ja kun on viikkoja tuon verran ei voi kun odottaa ja katsella mihin suuntaan kallistuu, aivan vasta kävin neuvolassa ja kaikki oli ok (ei tosin tehny sisätutkimusta)
olin rv. 17+4. Kävin vähän kovemmalla pyörälenkillä ja kun tulin kotiin alko jonku ajan päästä pikkasen sattuu mahaan. Luulin et johtu siitä pyöräilystä, et vaan vähän supistelee. (on kaikissa raskauksissa alkanu tosi pienillä viikoilla jo supistelut) Kun kävin vessassa huomasin pyyhkiessä että tulee vähän limasen tuntusta vuotoa, luulin et on vaan valkovuotoa, enkä osannu edes ajatella et ois lapsvettä, ku tuli niin hirveen vähän. Mahakipukin loppu aika nopeesti sen jälkeen ku otin ihan rauhallisesti ja makoilin illan. Menin sit illalla ihan normaalisti nukkumaan, mut heräsin yöllä siihen ku tuntu et on hirvee hätä. Kun menin vessaan ja istahdin pöntölle ni lapsvesi meni sit kokonaan. Lähin yöllä sairaalaan ja sit ku ultratiin ni lääkäri sano, et on vesi kokonaan menny, vauvan sydän kyllä pomppii reppaasti, ja odotellaan pari tuntia ja katotaan uudelleen. (joskus on niin pieni reikä, et se menee umpeen ja vettä alkaa kertyä kohtuun uudelleen, mul ei ollu niin hyvä onni) Kun sit katottiin uudelleen, ni vettä ei ollu tullu lisää ja vauvan sydän löi vaan harvakseen enää. Sain käynnistyslääkkeet ja siitä sit muutaman tunnin päästä syntyi meidän pieni poikamme.
Toivottavasti sulla Treema menee koko raskaus hyvin, eikä se oo lapsvettä mitä tulee.
lorahteli kunnola limasekaista eritettä, en silloin tiennyt sen olevan lapsivettä/limatulppa, mutta sen jälkeen alkoi aika pian ruskea tuhruvuoto. Voihan se olla lisääntynyttä valkovuotoakin, joka on ihan normaalia. Mutta minulla tosiaan oli näin, mutta oli minulla myös ollut kipuja selässä ja alavatsalla jotenkin tuntui ettei kaikki ehkä ole hyvin. raskausoireet minulla katosivat tai ainakin laimenivat oleellisesti rv 5-6- tienoilla.
Mutta ala vielä tee hätäisiä johtopäätöksiä, minulla sitä eritettä tosiaan tuli niin runsaasti, että olin housut märkinä ja pikkuhousunsuojakaan ei enää pitänyt. Mulla tämä tapahtui rv11+
vauva2006