Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti ja tuleva 3vko sulku

Vierailija
27.02.2021 |

Minulla saattaisi olla mahdollisuus etätyöhön + lomaa.. kannattaisikohan lapsi pitää kotona, ettei "turhaan" päikyssä. Vai veisikö sinne normaalisti.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lomaa, en veisi, jos etätöitä niin ilman muuta veisin, hermot vaan menee kaikilla jos yrittää tehdä töitä ja hoitaa lasta samalla. Siihen en lähtisi jos ei pakko ole.

Vierailija
2/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan veisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on yhtä aikaa työtä ja lomaa 🥴

Vierailija
4/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut etätöissä viime maaliskuusta lähtien, ja todellakin lapset menevät päiväkotiin niin kauan, kun sinne saa viedä. Poikkeusajan olivat kotona ja joka nuhasta on sen jälkeen jääty kotiin. Vaikka työt onnistuu ihan ok heidän kotona ollessaan, niin ei se kovin kivaa ole olla 8 tuntia sisällä ja äiti kokoajan joutuu sanomaan "en ehdi nyt auttaa"/"nyt pitää olla tunti ihan hiljaa, kun äiti on palaverissa" jne.

Pakkoraossa menee, mutta ei se kenelläkään kivaa ole. Lomalla ja vapaapäivinä olisivat tietenkin kotona.

Vierailija
5/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut etätöissä viime maaliskuusta lähtien, ja todellakin lapset menevät päiväkotiin niin kauan, kun sinne saa viedä. Poikkeusajan olivat kotona ja joka nuhasta on sen jälkeen jääty kotiin. Vaikka työt onnistuu ihan ok heidän kotona ollessaan, niin ei se kovin kivaa ole olla 8 tuntia sisällä ja äiti kokoajan joutuu sanomaan "en ehdi nyt auttaa"/"nyt pitää olla tunti ihan hiljaa, kun äiti on palaverissa" jne.

Pakkoraossa menee, mutta ei se kenelläkään kivaa ole. Lomalla ja vapaapäivinä olisivat tietenkin kotona.

Lisätään, että syys-, joulu ja hiihtoloman ovat olleet kotona minun tehdessä osittaista työviikkoa. Onhan se ollut ihan hauskaa, kun saavat katsoa normaalia enemmän telkkaria ja pelata, mutta kyllä se hermoja kiristelee. Ja omasta työstä jää se intensiivinen keskittyminen pois, kun joku vähän väliä keskeyttää.

Vierailija
6/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin etätyön ajaksi jos siellä ei missään ryhmässä olisi altistumisia. Loman ajan tietysti pitäisi kotona ja viettäisimme yhteistä aikaa.

Vierailija
7/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla on tällainen työehtosopimus :I 

Onpa inhottava

Vierailija
8/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisikohan viikko lomaa ja 2vko töitä? Tai toistepäin?

Vierailija
9/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan veisi. Kyllä se on aika iso riski sieltä tauti saada, kun ei ole mitään turvavälejä mahdollista pitää. Ja mitäpä luulette, pysyykö ne maskit henkilökunnalla päässä silloin kun vanhemmat ei ole näkemässä?

Vierailija
10/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei ole mainittu että päiväkotiin ei saisi viedä? Onko sellainen kenties tulossa? En jaksa enää tätä korona aikaa.

Vierailija
11/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa järkeäkö ei voi käyttää? Haluatko asettaa lapsesi ja perheesi vaaraan?

Vierailija
12/39 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan aika paljon siitä että millaista työtä ap teet. Itse olen paljon kiinni puheluissa ja Teamsissä mikä on aika hankalaa jos lapset on kotona. Nyt kun lapset oli 2 viikkoa kotona flunssan takia, tehtiin miehen kanssa niin että vuoroteltiin palavereja mutta pidempään ei kyllä olisi pystynyt. Harkitsin tätä asiaa itsekin että pitäisikö pitää lapset kotona jos tulee sama ohje kuin viime keväänä, ja tulin siihen tulokseen että nykyisen työn kanssa ei onnistu pitää lapset kotona.

Vierailija
13/39 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Toki viikon loman ajan pidän kotona, oli ehkä tyhmää se tuohon aloitukseen pistää, lähinnä vain mietin tuota etätyötä.. Lähinnä työni koneella tehtävää, ilman pidempiä puheluita ym. Ajatuksena, että miksi ei onnistuisi lapsen kanssa, mutta kaksi viikkoa tosiaan pitkä aika sanoa lapselle koko ajan mene leikkimään yksinäsi.. tai vaihtoehtoisesti pelkään, että menee siihen, että yöt valvon tehden töitä ja päivät leikitän lasta. Toki vain aamut olisi tälläisiä. Isommat lapset koulussa, mistä en voi pois pitää, sillä siitä ei mitään tulisi ja kun he kotona iltspäivästä olisi taas pienimmällä leikkikaveria..

Joku väläytti jo maalaisjärjenkäyttöä, ymmärrän kyllä kommentin täysin, MUTTA en ole aikaisemmin etänä työtä tehnyt. Tämä korona raastaa jokaista älyttömästi ja halusin vain avata mitä minä mietin päässäni, koska en pääse pääni sisällä olevasta kehästä puuta pidemmälle.. Haluan kuulla miten muilla on asiat mennyt. Kuitenkin meistä 3 on päivittäin töissä/koulussa. En tosiaan halua altistaa perhettäni koronalle, varsinkaan pienimmän kohdalla, mutta asiat eivät aina mene niin kuin haluaa. Olen ollut alusta asti todella tarkka käsihygieniasta ja kaikesta muusta, meillä ei käydä esim kaupassa juuri ollenkaan. Pelkään vain, että lapsi tippuu kärryiltä, kun koko aika kotona eikä näe kavereitaan. Muutenkin on paljon ollut poissa päikystä, milloin on nuhaa ja milloin yskää.

Rakastan kotona oloa lapseni kanssa, mutta kun myös työ kyseessä, tekee se päätöksestä vaikeaa, en halua olla huono työntekijäkään, enkä huono äiti. Ennen koronaa olin hyvä molemmissa, nyt takkuaa ajatukset miten tämän hoidan, että kaikki tyytyväisiä. (Ja lapsi on ykkössijalla aina, mielummin vaikka menetän työni, mutta kun nyt tilanne se, että päikkyyn saa viedä lapsen, niin se tekee tästä hankalaa. Kirjoitin tämän, jottei kukaan pääse sanomaan että onko työ tärkeämpää kuin lapsi :))

Vierailija
14/39 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan veisi. Kyllä se on aika iso riski sieltä tauti saada, kun ei ole mitään turvavälejä mahdollista pitää. Ja mitäpä luulette, pysyykö ne maskit henkilökunnalla päässä silloin kun vanhemmat ei ole näkemässä?

Tämän olen monesti nähnyt, ettei todellakaan pysy. Ikkunasta näkee hyvin muksuja viedessä ja hakiessa, että siellä istutaan ringissä 6-8 hoitotätiä ilman maskeja ja maskit menee päähän kun joku ovella :D

Vierailija
15/39 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein viime keväänä sen virheen että otin lapsen päiväkodista pois, meneehän se siinä ohessa.

Ei. Ei mene. Jatkuva syyllisyys, paha olo ja ahdistus siitä että joutuu sanomaan lapselle "Ei nyt, mene leikkimään omaan huoneeseen"

"Äidin pitää tehdä töitä, anteeksi"

Loppujen lopuksi laiminlöin töitäni, koska en kestänyt sitä että lapsi kaipasi minua touhuamaan kanssaan ja jouduin kieltäytymään.

Vierailija
16/39 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät. Auki ollaan teitäkin varten.

Tarhantäti

Vierailija
17/39 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen monesti nähnyt, ettei todellakaan pysy. Ikkunasta näkee hyvin muksuja viedessä ja hakiessa, että siellä istutaan ringissä 6-8 hoitotätiä ilman maskeja ja maskit menee päähän kun joku ovella :D

Millainen päiväkoti teillä on jos työntekijöitä kokoajan paikalla noin paljon ja ehtivät vielä keskenään jutella? Ei meillä ainakaan. 1-2 ottaa lapsia vastaan ja hoitaa samalla jo saapuneita. Maskeja ei tarvitse pitää kuin sen ns. Ruuhkasuman ajan ja tietyissä tilanteissa. Varsinkin alle 2 vuotiaalle lapselle on tärkeää nähdä aikuisen ilmeet ja eleet.

Vierailija
18/39 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet tarhatädeillä:

Me pidämme maskeja vain, kun menemme omasta ryhmästä pois toiseen ryhmään, yleisiin tiloihin tai kun menemme vanhempia ovelle vastaan. Omassa ryhmässä ja oman ryhmän käytävällä niitä ei ohjeiden mukaan tarvitse pitää.

Tämä sille, joka asiaa ihmetellen vähän naurahtikin.

Vierailija
19/39 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan helpotus kun muksu päiväkodissa, sekä säästää hermoja. Minä veisin vaikka olisin pelkästeen lomalla.

Vierailija
20/39 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikinpuolin näyttää että tätä kestää vielä tämän vuoden loppuun tällä rokotustahdilla. Joten ajattelen että antaa viisaampien päättää- päiväkoteja ei ole suljettu, yläasteet on. Harmikseni myös 6lk harrastus (ei edes ulkona ) kuukaudeksi. Joten en lähde itse tekemään lisäksi mitään ratkaisuja. Ollaan eletty todella tiukasti alusta asti ja noudatettu sääntäjö enemmän kuin niitä onkaan. Pienen lapsen lähellä oleminen olematta läsnä viikkotolkulla on rankkaa. Oma työni vaatii pitkiä ajatusketjuja, en pysty samalla kuuntelemaan häntä tai osallistumaan  mitenkään. Uskon että tässä mennään vielä isoimpiin sulkuihin ennen kesää, joten mennään nyt näillä mitä on määrätty, ei enempää.