KYSELY: Jos saisit THL:ltä puhelun että Sputnik-rokotetta saatavilla nyt, ottaisitko?
Teen tutkimusta suomalaisten asenteista Venäjää kohtaan.
Jos saisit THL:ltä puhelun (ei mikään huijaussoitto, vaan siis oikeasti) että Sputnik-rokotetta on saatavilla, ja sinut on valittu satunnaisvalinnassa saajaksi, ottaisitko sen?
Kommentit (19)
Mä ottaisin vaikka suolaliuosta jos sen jälkeen saisi alkaa elämään normaalisti.
En ottaisi mitään rokotetta. Olen sen verran kriittinen, että aion odottaa rokotusta jonnekin loppusyksyyn. Silloin on jo varmaan tiedossa, kuinka pahoja haittavaikutuksia ja toisaalta kuinka hyvä teho missäkin on.
En, koska sain jo kaksi koronarokotetta.
En ottaisi Sputnikin, olisin mielummin ilman kokonaan. Elämäni on ollut ihan normaalia koko koronan ajan.
Olen saanut jo Pfizerin ensimmäisen rokotteen ja toukokuun alussa tulee toinen.
Tottakai, sehän on noista paras.
Ser-Gay
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi Sputnikin, olisin mielummin ilman kokonaan. Elämäni on ollut ihan normaalia koko koronan ajan.
Samaa ajattelin.
En mutta voisin antaa tuntemani kommunistin puhelinnumeron. Kysyisin sitten häneltä onko saanut jo rokotteen ja jos ei ole, niin tivaisin että miksei novitshok kelpaa.
En. Ehkä sitten voisin hieman miettiä, kun sitä olisi laitettu vaikka 50 miljoonalle ihmiselle ja haittavaikutukset sun muut olisivat rehellisesti kerrottu. Sellaista päivää ei tule kuitenkaan ikinä.
En ota mitään rokotetta.
Vasta kun rokotteet on olleet riittävän kauan käytössä, tiedetään niiden mahdolliset haittavaikutukset.
Koronarokotteet tehtiin pikavauhdilla, en halua olla koekaniini tällaisessa ihmiskunnan suuressa koe-erässä.
Olen ollut viimeksi kuumeessa 24 vuotta sitten, uskon selviäväni terveenä jatkossakin.
En mutta voisin antaa tuntemani persun puhelinnumeron. Kysyisin sitten häneltä onko saanut jo rokotteen ja jos ei ole, niin tivaisin että miksei novitshok kelpaa.
Sputnik paras rokote. Kyllä minä ottaa.
Olin alkuun epäileväinen, mutta sen jälkeen kun julkaistiin tutkimustulokset ja suomalaisten rokotusprofessorien kommentit, mieleni muuttui. Ottaisin siis Sputnikin erittäin mielelläni, se kahden eri adenoviruksen käyttö kuulostaa erittäin hyvältä ratkaisulta.
Sanomattakin selvää, että haistattaisin sanonko mitkä jos yrittävät jotain venäläisiä rokotteita tarjoilla.