Mitä sinä aiot idättää tänä keväänä?
Eli mitä laitat kuppeihin multaan nyt kun kevät tekee tuloaan?
Ideoita kaipailen kotipuuhasteluun lockdown-hengessä.
Kommentit (28)
Tomaatteja nyt ainakin, avomaalla olisi tarkoitus saada satoa, viime kesänä ei oikein onnistunut. Jos jollain hyvä lajike niin kiitollisena otan vinkit vastaan.
Ruiskaunokkeja tulossa. Muut aion suorakylvää.
Harvinaisempilajikkeisia vihanneksia kasvimaalle. Mansikoista lajike, joka on jalostettu maistumaan metsämansikalle. Erilaisia salaatteja joita ei saa kaupoista. Tomaattilajikkeita joita ei myydä suomessa kaupoissa.
Itseni. Perse on jo homeessa karanteenissa istumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Petuniat on jo alulla, samoin amppelitomaatit. Apuna on kasvilamppu.
Ymmärtämätön aloittelija kysyy: onko se amppelitomaatti ihan oma lajikkeensa?
En ole vielä miettinyt :)
Jotain vihanneksia varmaan oma kasvimaa on ollut mun unelma ja tänä keväänä voin toteuttaa sen
N27
MINÄ OLEN SITONUT MUN KOIRANI JA NYT SORMETAN SITÄ KOSKA KIHARAPENIS
Muistakaa kylvää myös pörriäisille luonnonkukkia.
Chiliä.
Ja tietenkin pääsiäisohraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä ymmärtämätön kertoo, että on se kai, jos vertaa.
HEI MIKSEI KUKAAN VASTAA KIHARAPENIS JUTTUIHIN
Niitä samoja kuin viimeiset 15 vuotta, eli chiliä, basilikaa, tomaattia, oreganoa, persiljaa, tilliä, retiisiä, papuja ja pinaattia, sekä aina myös perunaa vaikka kate huono onkin.
Mutta tänä vuonna olisi kiva myös jotain uutta.
Chilin siemenet laitoin multiin jo tammikuussa ja ovat nyt pieniä taimia. Värinokkoset samoin. Bellikset laitoin ihan vasta ja ovat nyt minitaimia. Muita tuskin jaksan itse kasvatella. Ostan keväällä valmiit taimet.
Ajattelin kokeilla suippopaprikaa kaupan paprikoiden siemenistä, kesäkurpitsaa ja herneenversoja kasvatan ikkunalla leivänpäälle.
Itse suorakylvän.
Kukkia laitan päivänsineä (morning glory), malvikkeja, krassia... näitä on mielestäni ihan turha esilasvattaa. Hyvin menee suorakylvönä.
Tomaatin ja kurkun taimet olen yleensä ostanut.
Onko kenelläkään vinkkiä jostain näyttävästä ja suhteellisen aikaisin kukkivasta kesäkukasta, joka näyttäisi hienolta isossa ruukussa?
Onko kokemuksia esim. Keijunmekosta itse siemenestä kasvatettuna? Vai ostanko suosiolla valmiina?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Chilin siemenet laitoin multiin jo tammikuussa ja ovat nyt pieniä taimia. Värinokkoset samoin. Bellikset laitoin ihan vasta ja ovat nyt minitaimia. Muita tuskin jaksan itse kasvatella. Ostan keväällä valmiit taimet.
Tarviiko kasvilamppua, että tulee tarpeeksi vahvat taimet, kun on nyt jo idätetty ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on erilainen kasvutapa kuin rungollisella tomaatilla. Amppelitomaatti suuntautuu sivuille ja alaspäin. Yleensä kirsikkatomaatti. Rungollista tomaattiakin voisi kai kasvattaa amppelissa roikkuen mutta sen varsi voi katketa tomaattien painosta.