Mitkä ovat mielestäsi turn-off ammatteja miehellä?
Ja miesten kohdalla sitten naisilla!
Älkää loukkaantui, kaikki tehty työ on omalla tavallaan tärkeää,mutta jotkut eivät vaan sytytä tai saavat syttymisen sammumaan.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aloitusviestissä sanottiin että myös miehet saavat luetella naisten turn-off ammatteja, niin tässä joitain:
-lähihoitaja
-lastentarhanopettaja
-personal trainer
-kampaaja, kynsihoitaja, kosmetologi yms.
-kennelinpitäjä
-tubettaja
-puhelinmyyjä
-kaupan kassa
-kotiäiti
m32
Höpöhöpö. Tosielämä näyttänyt, että ainakin kaupan kassoilla, lähihoitajilla ja lastentarjanopettajilla vientiä riittää. Tiedän läheisesti yhden miehen, joka aina nauroi lähihoitajille, mutta otti sitten lopulta vaimokseen sellaisen... ja vieläpä sellaisen, joka aiemmin oli kaupan kassa😂 lastentarhanopettajana olen itse joskus ollut ja voi voi sitä vonkaamisen määrää. Isät toi kukkia ja muita lahjuksia ja jos kapakassa kerroin ammatin, niin olin kyllä heti ”vaimomatskua”.
”Vaimomatsku” on turn onin vastakohta. Että höpöhöpö sinullekin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kätilö, naistentautien ja synnytyslääkäri.
Miehen ei kuulu olla missään työssä missä hän katselee ja koskee naisten akapäähän. Oksettavaa.
Mutta on ihan ok jos mies katsoo työkseen miesten alapäitä?
En kyllä ala todellakaan nykymaailmassa, jossa ammatit ja työpaikat eivät kasva puissa, ajattelemaan, että mitäköhän joku nainen on työstäni mieltä 😅
Jos minun elinkeinoni ei sytytä jossain parinvalintaviettiä, niin ei voisi vähempää kiinnostaa.
Koska täällä on muutama muukin mies laittanut omia listauksiaan niin kannan itsekin korteni kekoon.
Tässä siis naisten turn-off ammatteja siinä järjestyksessä kuin mieleen tulevat:
- Somevaikuttaja/infuencer - (Arvomaailmat lähtökohtaisesti ihan erilaiset enkä haluaisi toisen jakavan elämäänsä somessa missään muodossa)
- Pappi - (Olen itse kristitty, mutta teologiselta kannalta vanhoollinen enkä kannata naispappeutta)
- Tarjoilija/ravintolatyöntekijä - (Usein määräaikaisissa työsuhteissa ja epävakaa tulevaisuus työllisyyden suhteen)
- Eläintenhoitaja/eläinlääkäri (Ei totaalinen turn-off, mutta melkein mikä tahansa ammatti missä ollaan tekemisissä eläinten kanssa koska suurella todennäköisyydellä sitten kotonakin on pieni eläintarha enkä halua itse kotieläimiä kuin korkeintaan koiran ehkä joskus)
- Siivooja - (Matalapalkkainen ala jossa etenemismahdollisuudet todella heikot pitkällä tähtäimellä. Rajoittava tekijä yhteisen tulevaisuuden suunnittelemisessa. Myös paljon määräaikaisissa työsuhteissa olevia.)
Ei nyt tule tällaisia vähän yleisempiä normaaleja ammatteja enempää mieleen.
Tietysti jotain ammatteja voi varmaan sulkea pois ihan kategorisesti jos joku näitä nyt oikeasti ammatikseen tekee, mutta tuskin tällaisia ihmisiä kovin paljon on ainakaan Suomessa.
Näitä olisi:
- Seksityö
- Puhelinmyynti/markkinointi
- PT/Ammattiurheilu
- Kuljettaja/"Rekkakuski" - (Ei siksi, etteikö nainen voisi olla ammattikuljettaja, mutta kuljettajien työajat ovat usein todella epäinhimillisiä eikä yhteistä aikaa jäisi paljon yhtään)
Vierailija kirjoitti:
Poliisi
Parisuhteessa toisella poliisin oikeudet, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monta poliisi mainintaa?? Mä katson Poliisit sarjaakin ihan vain komeitten miesten takia.
Olisi aika hiljainen parisuhde, tosi tarkkaan joutuisi miettimään mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monta poliisi mainintaa?? Mä katson Poliisit sarjaakin ihan vain komeitten miesten takia.
Joo, kerrankin parisuhde, missä mies puhuu yksin ja nainen olisi koko ajan hiljaa.
Insinööri, ei osaa käytäntöä kuten mekaanikko tai vastaava duunari, muttei ymmärrä teoriaakaan kunnolla kuten DI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kerrankin parisuhde, missä mies puhuu yksin ja nainen olisi koko ajan hiljaa.
Tyttäreni on jo luvannut ettei ala seurustelemaan poliisin kanssa.
Höpöhöpö. Tosielämä näyttänyt, että ainakin kaupan kassoilla, lähihoitajilla ja lastentarjanopettajilla vientiä riittää. Tiedän läheisesti yhden miehen, joka aina nauroi lähihoitajille, mutta otti sitten lopulta vaimokseen sellaisen... ja vieläpä sellaisen, joka aiemmin oli kaupan kassa😂 lastentarhanopettajana olen itse joskus ollut ja voi voi sitä vonkaamisen määrää. Isät toi kukkia ja muita lahjuksia ja jos kapakassa kerroin ammatin, niin olin kyllä heti ”vaimomatskua”.