Miten pärjäätte pienissä kerrostaloasunnoissa jos ulkonaliikkumiskielto astuu voimaan?
Miten tähän pitäisi varautua? Itse tilasin Playstation 3:n ja paljon pelejä lapsille. Ennen ei konsolia ole olkut, mutta nyt on keksittävä jotain varmuuden vuoksi. Lisäksi tilasin talonyhtiön internetin, kun 4g modeemi ei kuulemma riitä peleihin.
Itse ajattelin alkaa kutomaan ja neulomaan jälleen pitkän tauon jälkeen.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitänee hankkia koira ja äkkiä!
Minä olen jo tehnyt itselleni koiran mopeista ja rautalangasta :)
Nähdään pururadalla! U will know what I mean ;) Wuf wuf!
Hyvin. Olen jo nyt sisällä kämpässäni melkein 24/7. Kaupassa olen käynyt kerran viikossa ja siinä samalla vien roskat ja that's it.
En ajatellut reagoida tuohon mitenkään. Jatkan elämääni kuten tähänkin asti. Eli liikun myös ulkona.
Vierailija kirjoitti:
0/5 edelleenkään se kielto ei tule olemaan ettei ulos saa mennä. Lenkillä jne saa kyllä yhä käydä.
Ihmetyttää miten nää ihmiset pärjää ihan arkielämässä, kun ei ole käsitystä oikein mistään.
"Mitä tarkoittaa karanteeni, ulkonaliikkumiskielto, ilmaantuvuusluku...", näitä on nyt jauhettu vuosi about päivittäin joka mediassa.
Olemme poranneet reikiä seiniin, lattiaan ja kattoon. Tirkistelemme naapureita niiden kautta.
Tämän päivän tiedotustilaisuudessa pääministeri korosti kyseessä olevan - siis jos jotain sellaista tulee - rajoituksia liikkumiseen ja viittasi viime keväiseen Uudenmaan rajan sulkemiseen. Sellaista kieltoa, että asunnostaan ei saisi poistua kuin korkeintaan ruokakauppaan ja apteekkiin, ei ole näillä näkymin edes suunnitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5 edelleenkään se kielto ei tule olemaan ettei ulos saa mennä. Lenkillä jne saa kyllä yhä käydä.
Ihmetyttää miten nää ihmiset pärjää ihan arkielämässä, kun ei ole käsitystä oikein mistään.
"Mitä tarkoittaa karanteeni, ulkonaliikkumiskielto, ilmaantuvuusluku...", näitä on nyt jauhettu vuosi about päivittäin joka mediassa.
Noh, ne sitten ihmettelee kun löytää itsensä vähän patukoituna putkasta. Ei ne tajuu ellei kumipampulla tao tietoutta päähän ja se on syy miksi täällä nyt ylipäätään aiheesta kirjotellaan.
Vierailija kirjoitti:
turhanaikainen lenkkeily ja ulkona toikkarointi on kylläkin kielletty
ei sen nimi turhaan ole ULKONALIIKKUMISKIELTO
ulos saa mennä vain töihin, kauppaan ja sairaalaan mennäkseen, lemmikkiä voi ulkoiluttaa plus työmatkat tietenkin mutta niistä pitää olla työantajalta todistus
Kyllä nyt oikeasti kannattaa varautua. Tuo kun julistetaan alkavaksi niin siinä ei ole aikaa lähteä pleikka kauppaan. Ja vaikka olisi, niin ryysis on sellainen ettei sieltä mitään saa.
Jos tulisi oikein tiukka ulkonaliikkumiskielto niin lähdettäisiin mökille saareen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi oikein tiukka ulkonaliikkumiskielto niin lähdettäisiin mökille saareen.
Kannattaa alkaa pakkaamaan autoa, ei ole montaa päivää aikaa siirtyä sinne saarimökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa alkaa pakkaamaan autoa, ei ole montaa päivää aikaa siirtyä sinne saarimökille.
Ei me sinne autolla mennä vaan veneellä. Kotoa sinne menee aikaa ehkä 40 min. jos on hyvä ilma.
Käytännössä ulkonaliikkumiskielto Suomessa tarkoittaa, ettei kaupungin keskustassa olla esim. 19.00, kuin pakollisilla asioilla tai tai läänien tai alueiden rajoja ei ylitetä.
Suurimmalle osalla ulkonaliikkumiskielto ei tulisi vaikuttamaan millään tavalla elämään.
Se muuten tulee kovennettuna Suomeen. Sannikki haluaa näyttää että hällä on homma hallussa ja täällä ei liiku kukaan mihinkään ennen wappua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedotus on ollut erittäin ristiriitaista ja epäselvää.
Niin sehän on tietty ehdoton ulkonaliikkumiskielto.
Koirakin on hädätettävä pöntöllä ja säilykkeitä popsittava.
Postin haussa on tietysti lievä ongelma, kun loota on tuolla 100 metrin päässä ja naapurit saattavat soittaa poliisit.
Tämä on kauheaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
turhanaikainen lenkkeily ja ulkona toikkarointi on kylläkin kielletty
ei sen nimi turhaan ole ULKONALIIKKUMISKIELTO
ulos saa mennä vain töihin, kauppaan ja sairaalaan mennäkseen, lemmikkiä voi ulkoiluttaa plus työmatkat tietenkin mutta niistä pitää olla työantajalta todistus
Miten se korona ulkona tarttuu alueella, jossa ei liiku muita? Kyllä liikunnan kieltäminen vahingoittaa terveyttä. Varsinkin vanhusten terveys vaarantuu, kun lihaskunto heikkenee liikunnan puutteessa. Lenkkeily ei ole mitään toikkarointia, vaan terveyden ylläpitämistä. Muutenkin tiedetään, ettei korona tartu ulkotiloissa yhtä helposti. Olen seurannut tartuntalukuja ja ketjuja ja kaikki tartuntaketjut jotka tunnetaan, on tullut sisätiloista.
Mistä muuten tiedetään, onko joku lenkillä, vai kävelyllä aamuvuoroon?
Ei sitte oo tullut mieleen että koira tekee tarpeensa ulos? Eli sitä on oakko ulkoiluttaa ja niin saa tehdä myös maissa joissa jo on ulkonaliikkumiskielto.