Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaikki synnyttäneet!

Vierailija
27.02.2021 |

Yritin löytää Googlesta tietoa mutta ei oikein löytynyt vastauksia. Joten tarvitsen apua teiltä jo synnyttäneiltä ja imettäneiltä.
Kuinka paljon äitiys- ja imetysvaatteita tarvii? Laskettu aikani on elokuun alussa eli mahdolliset helteet kärvistelen sitten viimeisillään tiineenä. Monellako t-paidalla, pitkähihaisella ja äitiyshousuilla sitä pärjää? Vaatekaapissa ei ennestään siis taida olla ainuttakaan paitaa joka toimisi ison vatsan kanssa, jotkin pitkähihaiset ehkä menevät.
Ulkoiluhousuja ostin jo kahdet kun entiset alkoi kiristää. Uskon että näillä pärjään aika hyvin, ehkä yhdet siistitymmät housut/farkut joudun hankkimaan.
Ja se imetys! Montako imetyspaitaa, monetko liivit? Aika usein saa varmaan olla pesemässä eli jonkinlaista reserviä täytyy olla.
Asun tosiaan aika syrjässä ja koronankin takia tekisin nämä ostokset mielellään kerralla jostain nettikaupasta. Ostan todella harvoin vaatteita ja tykkään käyttää entiset ”loppuun” niin suorastaan ahdistaa se miten joutuu nyt itseensä laittamaan rahaa vaikka kaapissa on vaatteita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet liivit riitti mulle. Yksi ulkotakki piti hommata mihin mahtui mahan kanssa. Yhdet kotihousut ja pari paitaa riitti.

Riippuu tietty oletko kotona viihtyvää tyyppiä vai kaupungilla hengaavaa...

Vierailija
2/6 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut mitään imetyspaitoja, nostin vaan paidan helmaa... Ilman imetysliivejäkin pärjää kyllä, mutta niitä taisi itselläni olla yhdet kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin päästä mahdollisimman vähällä, joten minulla oli neljä spagettiolkaimista imetystoppia (saa esim H&M:ltä 2 kpl paketissa). Sellainen toppi menee ihan minkä vaan alle, ohuen t-paidan tai paksun neuleen. Imettäessä sitten vaan t-paidan helma ylös ja topin luukku auki, eikä maha tai mitään muuta vilku. Minulla oli myös parit imetysrintaliivit, mutta käytin niitä lähinnä kävelylenkeillä. Olen aika pienirintainen, joten topista sai riittävästi tukea. Rintaliivit menee hyvin imetystopin alle myös. Kannattaa käyttää liivinsuojia, niin ei tarvitse olla koko ajan pesemässä. Sain kaverilta muutamia imetyspaitoja, mutta aika vähälle käytölle jäivät.

Raskausaikana pärjäsin kahdella parilla äitiyspillifarkkuja, jotka yhdistin omiin löysiin neuleisiin ja paitoihin. Loppuraskaudesta kävin miehen vaatekaapilla. Jos sinulla on pitkiä tpaitoja tai toppeja, niin niitä voi pitää tiukkojenkin napitettavien yläosien kanssa, kun jättää napit auki. Hankkisin itse mahdollisimman vähän raskausvaatteita, sillä niiden käyttöaika on niin lyhyt. Voisin ostaa vaatekaappiin esim. joitain a-linjaisia mekkoja, joita voi käyttää raskaudenkin jälkeen.

Vierailija
4/6 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu monesta asiasta, esim. siitä, miten paljon tarvitset töissä vaatteita, vai tarvitsetko lainkaan omia vaatteita. Mä ostin toisessa raskaudessa yhden odotuspaidan, ekassa en yhtään. Housuja mulla oli useampi pari. Imetysliivejä mulla oli enimmillään ehkä kuudet käytössä. Imetysvaatteita mulla ei muuten ollut lainkaan, käytin aina alustoppia ja sen päällä riittävän löysää , jonka voi nostaa ylös.

Jos sulla on pienet rinnat, kannattaa ostaa esim. Lindexin pehmoliivejä, jolloin koko ei ole niin nuuka.

Vierailija
5/6 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä.

Mulla ei ennestään tosiaan ole yhtään pidempää t-paitaa niin näitä täytyy pari hommata ettei maha vilku.

Olen luontoalalla töissä niin ei ole niin nuukaa millaiset rytkyt kuorivaatteiden alla on kun pääasiassa vietän työpäivän ulkona. Joku siistimpi paita/hame täytyy varmaan varalle katsoa.

Lindexin pehmoliivit laitan hankintalistalle, en ole armeijan jälkeen käyttänyt muuta kuin urheiluliivejä :D

Vierailija
6/6 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla jäi siis pois, miksi ne Lindexin pehmoliivit on pienirintaisemmille hyvät imetysliivit :) Rintojen koko voi siis alkuun olla suurikin, mutta todennäköisesti koko sitten tasaantuu hetken päästä. Isorintaisemmille noista ei välttämättä ole riittävästi tukea, mutta mä oon pienirintaisena käyttänyt vain noita pehmoliivejä koko imetyksen ajan (ja raskaanakin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan