Rytmihäiriöt yöllä?
Onko muilla kokemuksia? Muutamana yönä parin vkon sisään tullut monta tuntia kestävä kohtaus, jossa lisälyöntejä, tykyttelyä, sydän lyö kovaa. Huono olo ja ahdistaa. Sisäistä tärinää( ei liity rytmihäiriöön). Huono olo. Kestää monta tuntia.Voiko olla palleatyrä tai refluksin aiheuttama vai paniikkikohtaus?
Lääkärissä käyty, ei osannut sanoa mitään.
Refluksi siis viime aikoina pahentunut.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vikaa kilpirauhasessa. Stressiä on tosiaan jatkuvasti, keho on ylivireystilassa , ollut jo vuosia. Täytynee säästää ja mennä kardiologille. -ap
Miksi et etsi keinoja jakuvan stressin hoitoon? Ei kardiologi voi tehdä ihmeitä, jos vaivat on stressin aiheuttamia.
Rytmihäiriöihin on saatavilla lääkitys. Tosin ensin pitäisi pystyä todentamaan onko kyseessä rytmihäiriö ja minkä tyyppinen se on.
Mulle tuli viime vuonna tällaisia päivällä ja yöllä. Lopulta syyksi selvisi stimulanttilääkitys, jonka olin aloittanut muutama kuukausia aiemmin.
Vaihdevuodet? Kannattaa silti tutkia.
Minulta on otettu sydänfilmi päivystyksessä rytmihäiriökohtauksen ollessa päällä, pääsin samantien jonon ohi filmiin. Pulssi oli tosi korkea mutta oli vaaraton takykardia. Nyt minulla on varuilta beetasalpaaja kohtauksen varalta, eniten auttoi että vaihdettiin astmalääke. Eräällä ystävälläni tehtiin vuorokausiseuranta ja siinä todettiin että ylimääräinen johdin sydämessä, häneltä se jotenkin poltettiin tms pois, ei ole sen jälkeen kärsinyt rytmihäiriöistä enää ollenkaan! Eli hyvä olisi tutkia minkä tyyppinen rytmihäiriö, omituista ettei esim tuota vuorokausiseurantaa ole tehty kun kohtaukset aina yöllä.
Voiko olla mahdollista että kärsit esim uniapneasta tai jostain unihäiriöstä?
Uniapnea tutkimus tehty, sitä ei ole. -ap
Mulla tuota vaihdevuosioireissa 47 v kun ovulaatiossa estrogeeni heittelee. Yöllä herään tykytykseen.
Jos on stressaava työ eikä muita työpaikkoja tarjolla? Minulla näin. Joutuisin taas pitkäaikaistyöttömäksi ilman nykyistä työtä.
Ei ap