Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten sisarussuhteet / suhde vanhempien ja lasten välillä

Vierailija
27.02.2021 |

Onko teidän mielestänne vielä aikuisilla sisaruksilla velvollisuuksia toisiaan kohtaan vai ovatko ne luonteeltaan kuin mikä tahansa kahden aikuisen välinen ystävyys, joka voi päättyä joskus, jos jompikumpi ei enää koe mielekkääksi? Olettaen, että kukaan ei ole uhka toisen terveydelle tai muuten kohtele väkivaltaisesti, henkisesti tai fyysisesti.

Entä vanhemmat ja lapset? Onko vanhemmalla henkisiä/emotionaalisia/taloudellisia/yms. velvollisuuksia vielä aikuista lastaan kohtaan?

Jos perheenjäsenen kanssa ei ole enää hyvä olla, koska kasvetaan eri suuntiin, saako silloin ottaa etäisyyttä? Onko toisella osapuolella oikeus loukkaantua etäisyyden ottamisesta ja alkaa vaikeuttaa yhteisiä perhetilanteita tai sukujuhlia, joihin voi haluta osallistua, koska on läheisempi jonkun muun perheenjäsenen kanssa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei voi sanoa onko vai eikö ole vaan riippuu ihan ihmisistä ja tilanteesta. Mä ajattelen niin, että periaatteessa velvollisuudet loppuvat, kun ihminen tulee aikuiseksi. Kuitenkin jotainhan on täytynyt tapahtua, miksi ei halua olla vanhempansa/sisaruksensa/lapsensa kanssa enää tekemisissä. Tapahtuma ei välttämättä ole jotain, mitä toinen on tehnyt tai sanonut, vaan se voi olla ihan vain sitä, että tuntee kasvaneensa erilleen, ei koe enää kuuluvansa samaan porukkaan. Jos kokee olevansa jossain porukassa ulkopuolinen,  ei mun mielestä tarvitse väkisinkään yrittää kuulua porukkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi