Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten täällä pitäisi pärjätä vakavan kroonisen masennuksen kourissa?

Vierailija
27.02.2021 |

Olen 31 vuotias nainen Helsingistä. Ei perhettä, ei töitä, ei koulutusta, elämä on ollut todella tyhjää ja eristäytynyttä jo 10 vuotta.
Mulla on se jaksaminen niin huonossa jamassa ollut ihan jatkuvasti, en selviydy opiskelusta, työn hakemisesta enkä edes liikunnasta.
Nyt on 2 viikko ollut niin sietämätön olo että kaikki lukio opinnot menivät aivan plörinäksi vaikka olen hyvä opiskelija.

Olen hoitorumba käynyt useita kertoja läpi. Salaa haaveilen siitä että vielä joskus voisin elää ja saada asioita kuntoon mutta pää estää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä vakava masennus saa pois kun se kirjammellisesti kaataa sänkyyn moneeksi viikoiksi?

Vierailija
22/27 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis "cold showers depression study" googlesta ja aloitat aamuisin 2-3 minuuttia. Pystyt siihen jos haluat parantua ja mitä parasta ei aiheuta sivuvaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/27 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Mulla on sama tilanne. Yli 30v N ja pitkäaikaisista mt- ongelmista kärsin.

Tosi vaikeaa on elämä :( ja samalla iso häpeä kun kaikki on tällä tolalla. Hävettää tosi paljon että mun elämä on tälläistä :(

Vierailija
25/27 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat ottamaan kylmiä suihkuja. sillä on saati hyviä tuloksia masennuksen hoidossa. Netti on täynnä tietoa asiasta, joten ihan vaan lukemaan lisää siitä. Samoin myös tuosta suoliston bakteerikannan ja masennuksen välisestä yhteydestä on tuloksia ja tietoa. Kokeilet ensin nuo ja sitten katselet apua ympäriltäsi. Lopeta haaveilu ja siirry noihin tekoihin.

Tämä suolisto asia kiinnostaa, mistä löytäisin oikeaa tietoa etten jotain huuhaata ala uskomaan?

50vsairasohis

Vierailija
26/27 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, että terveellistä, mutta muutama kalja/lonkku päivässä auttaa usein mielialaan. Pistä vaakakuppiin, kumpi on pienempi paha: Jos oot jo 10 vuotta ollut likimain "vuoteenomana" ja täysin aikaansaamaton, ja seuraavat 10, 20, 30 vuotta tulee jatkumaan yhtä lailla kärsien, niin miksei kokeile päihteitä? En suosittele, mutta jos et selvänä tai ilman tätä "lääkitystä" kykene mihinkään, niin mitä menetettävää siinä on jos ottaa ryyppyä esim päästäkseen kauppaan/töihin/asioille? Moni käy töissä pienessä mutta huomaamattomassa tuiterissa. 

Tätä oon aina miettinyt, että VIIMESIJASSA, jos mikään ei tehoa, ja ihminen on totaalimasentunut, ettei pääse tyyliin ulos, niin miksei ota ryyppyä (ei sekään toki kaikkia auta) ja pahimmassa skenaariossa voi tulla kremppaa ja riippuvuuttakin, mutta riippuvuus voi parantaa elämänlaatua. Ironista. 

Itsaria hautovista olen miettinyt samaa:  Jos vaakakupissa on junan alle hyppääminen, niin miksei viimeisenä keinona (tai toiseksi viimeisenä siis) koittaisi parantaa elämäänsä alkolla ja käydä ensin kaikki mahdolliset huumeet läpi heroiinista pskykotrooppisiin kasveihin. Tai jos itsarin syy on rahanpuute tai talousaikeudet, niin miksei samantien yritä pankkiryöstöä ja viillä niitä ranteita vasta jos on jäämässä kiinni? En suosittele mitään näistä, mutta olenpa miettinyt. 

Sienillä ja lsd:llä on hoidettu muuten masennuspotilaitakin. 

Vierailija
27/27 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap ole yksin vaikka siltä ehkä tuntuu. Meitä on muitakin vastaavassa tilanteessa olevia. Yritän jakaa sinulle hieman toivoa, vaikkei ole paljoa mistä antaa tässä tilanteessa itsllänikään. Kaikki omassa maailmassa tuntuu niin epävarmalta ja toivottomalta, enkä näe mitään ulospääsyä. Unelmoiminen sattuu kun tuntuu ettei mikään niistä voisi toteutua, mutta toisaalta niiden parempien päivien toivossa jaksaa huomiseen. Aina kun tuntuu että masennus vie vallan, yritän miettiä mistä kaikesta voin olla kiitollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän