Miksi Vapaavuori-keskustelut poistetaan?
Täältä on poistunut jo kaksi keskustelua (ainakin) aiheesta, johon olen kirjoittanut asiallisia kommentteja, ja muitakin asiallisia kommentteja olen lukenut. Toki, on näitä typeryyksien huutelijoita.. mutta eikö ne typerät kommentit voi poistaa? Haluaisin korona-aikanakin keskustella minulle mielenkiintoisista ja tärkeistä aiheista. Vauva-palstalla on kuitenkin keskimääräistä kivempi keskustella kuin jossain iltiksen uutiskommentoinnissa, jossa naisia vedetään kölin alta ja hihitellään. Miksi emme voi puhua tästä? Eikö keskusteluita osata moderoida, vai mikä on vikana? Ehtikö joku nähdä, että näissä poistetuissa olisi jotakin ihan järkyttävää törkyä? Itse en. Vai voiko sivun ylläpitäjä vastata tähän? Inhottavaa olla eristyksissä kaikista ja sitten ei voida edes verkossa kohdata muita. Minua kiinnostavat myös oman mielipiteeni vastaiset mielipiteet. Se on demokratiaa, että kaikesta voi puhua.
Kommentit (5)
Ihmetyttää, että tärkeästä yhteiskunnallisesta toimijasta ei saa keskustella.
Olisko niin, että osa ihmisistä ei osaa asiallisesti keskustella politiikasta, oli sitten kyse minkä puolueen edustajasta tahansa, ja ketjut poistetaan epäasiallisten kommenttien vuoksi, menee helposti haukkumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisko niin, että osa ihmisistä ei osaa asiallisesti keskustella politiikasta, oli sitten kyse minkä puolueen edustajasta tahansa, ja ketjut poistetaan epäasiallisten kommenttien vuoksi, menee helposti haukkumiseksi.
Näin ounastelisin, mutta eikö epäasiallisia kommentteja voida poistaa? Tai automaattisesti piilottaa sellaisia, jotka saavat pelkkiä alanuolia tai jotka raportoidaan epäasialliseksi (vrt. Reddit-keskusteluiden bottimoderaattori)? Onko vain niin, että tämän palstan moderaattoreilla ei ole aikaa poistaa kommentteja? Tosi harmi... Pohdin jo, pitäisikö laittaa keskustelun aloitus aiheesta Reddittiin, mutta sinne ei eksy suomalaisista kovin moni, eli esim. vanhemmat ihmiset jäisivät keskustelusta pois. Sekään ei ole kiva ajatus, jos haluaa kuulla mielipiteitä laajasti.
Sen takia kun vapaavuorta tuetaan kuten keskustaakin, jotka haukkuu persuja tai sdp tä ne jätetään, taitaa olla aika vaihtaa toiselle forumille missä ihmiset voivat keskustella toisten kanssa.
up