Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla menkkakipuja menkkojen jälkeen? Mistä johtuu?

Vierailija
27.02.2021 |

Normaalisti menkat on kestäneet mulla aina 3-7 päivää vaihdellen. Jos kestää 3 päivää, niin on tosi runsas vuoto ja jos 7, niin on vähemmän vuotoa, mutta pidempään. Kivut on olleet ennen pahimmat ekana ja tokana päivänä. Sen jälkeen lähes olemattomia. Nykyään vuoto kestää yleensä tuon kolme päivää, mutta kivut jatkuu sen jälkeen. On välillä jopa pahemmat kuin menkkojen aikaan. Välillä tuntuu keskiselässä asti ja jopa vain keskiselässä, välillä selkeästi kohdussa, menkkamaista polttelua ja vihlaisuja kohdussa liikkuessa. Välillä molemmissa yhtä aikaa. Nytkin on menossa jo kierron 8. päivä eli vuoto loppui 5 päivää sitten ja kivut vaan jatkuu. Ovat myös molemminpuoleisia eli ei mikään oviskipukaan käy selitykseksi näille, vaikka sekin on nykyään paha, mutta kierto on 30-31 päivää, niin ei ole ihan vielä oviskipujen aika. Myös migreeni on vaihtanut esiintymistä niin että ennen se alkoi pari päivää ennen menkkoja ja kesti menkkojen alkupäivät ja nyt se alkaa silloin kun vuoto loppuu ja kestää siitä muutaman päivän. Näiden lisäksi sitä on myös oviksen aikaan. Oli ennen ja on myös nyt.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on. Olen 42-vuotias nainen. Kivuy ovat pahimmillaan heti kuukautisten jälkeen, mutta jatkuvat lähes koko kierron ajan. Vaihtelee aina, milloin kipupiikkejä on, mutta eivät osu ovulaation aikaan. Mula on tutkittu tätä, olin niin huolissani. Mitään syytä ei olla löydetty (yksityisen gynekologin tutkimukset). Kivut vastaavat synnytyspolttoja eli ovat pahempia kuin koko kuukautishistoriani aikana aikaisemmin. Inhottava vaiva. Kipulääkeitä otan pahimpiin, jotain auttaa, muuten pitää vaan kestää.

Vierailija
2/3 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee sellainen laskukausi aina jälkikäteen, siis varmaa niinkuin pms toisilla (mitä mulla ei ole ollut), mutta vasta jälkeenpäin. Vetämätön huono olo, tuntuu että tulee kipeäksi, niinkuin kuume nousis (saattaa ruuminlämpö noustakin), paikkoja särkee jne. Kestää päivän, pari. Oon 42, ollut muutaman vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Ilmeisesti tää on sitten joku lähestyvien vaihdevuosien merkki, vaikka alkoikin mulla teitä aiemmin eli 35-vuotiaana. Äidillä alkoi vaihdevuodet poikkeuksellisen myöhään ja ajattelin että oisin ollut samaa sarjaa, kun menkat alkoi yhtä myöhään kuin äidillä, mutta enpä taida sitten olla. No ihan hyvä juttu jos vaihdevuodet tulee aiemmin, niin pääsen tuosta hormonaalisesta migreenistä myös aiemmin eroon.

-ap