Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan näin voi tehdä ilman, että maidon eritys loppuu kokonaan?!?

Vierailija
08.08.2006 |

Poika 9 kk vieroitti itsensä rinnasta. Ei suostu syömään, puree vaan ja nauraa päälle. Kääntää kasvot pois rinnasta. Kolme viikkoa jaksoin tapella, kunnes luovutin. Nännit oli joka ilta verillä, eikä lapsi saanut tarpeeksi maitoa, koska ei suostunut imemään.

Aamulla suostuu syömään rinnasta maitoa, koska on niin väsynyt vielä. Mietinkin nyt, että pitäisikö antaa aamullakin korviketta, vai rintaa. Tuleekohan sieltä rinnasta enää tarpeeksi? Poika on muutenkin ei niin innokas maidon juoja ja ajattelin, että jos aamulla antaisin myös korviketta, maidon minimimäärä vuorokaudessa tulisi varmasti täyteen.

Kannattaako siis antaa aamulla korviketta vai rintaa? Mielipiteitä? Kokemuksia?

-Kiitos-

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voit tehdä niinku parhaaksi itse koet, luultavasti pian maitosi loppuu joka tapauksessa. Jos vauva on tyytyväinen imetyksen jälkeen, niin minä varmaan haluaisin nauttia vielä viimeisistä imetyksistä. Enpä uskoisi että näin kirjoitan, alussa vihasin imettämistä.

Mä tällä hetkellä just ihmettelen mitä helkattia sitä tekisi, kun poika 7kk tuntuu myös vieroittavan itseään rinnasta samoin keinoin kuin edellä mainittu. Saan imetettyä vaadittavan määrän vuorokaudessa, mutta puraisujen ja kieltäytymisien saattelemana. Ongelma on vain siinä, että poika on vieroittanut itsensä pari kuukautta sitten myös pullosta ja kakoo korviketta heti jos saa sitä suuhunsa... Onko vinkkejä mitä tehdä tässä tilanteessa??

Vierailija
2/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi kerta päivässä riittää pitämään maidontulon yllä. Jos lapsi tuntuu nälkäiseltä, niin tarjoa lisämaitoa (ja tuossa iässähän nyt syödään jo muutakin aamiaista). Tai jos haluat lopettaa imetyksen, niin lopeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voit päättää mitä haluat. Toisaalta vierotus sujuu nyt helposti jos niin haluat, mutta joshaluat jatkaa imetystä, niin silloin kaikki korvikkeet ym. pois. Muutamassa päivässä lapsi alkaa saada rinnasta tarvitsemansa määrän maitoa, sinun ei tarvitse laskea tai huolehtia määristä silloin ollenkaan. Luota luontoon, se hoitaa asiansa jos et itse sotke kuvioita. Eli päätä itse mitä haluat imetyksen kanssa tehdä - it´s up to you!

Vierailija
4/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eään irti. Aamulla (4.30-5) onnistuu, koska on niin väsynyt. Aamurinnan jälkeen jää viereeni nukkumaan ja aamupuuro syödään vasta klo 6-7.

Haluaisin jatkaa imetystä, olin vain huolissani, että loppuuko maidon tulo, jos imetän vain kerran vuorokaudessa kummatkin rinnat. Joku tiesikin että ei lopu, jatkan siis näin!

Vierailija
5/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamaan rintaa sen yhdenkään kerran, jos se sinusta on ok.

Vierailija
6/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

malliin.

Vierailija
7/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli vain joku kausi ja voin jättää korvikkeet kokonaan pois :)

Vierailija
8/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään ollut näin, että imettäminen on ollut vauvan haluttomuudesta johtuen hankalaa kuukauden päivät, mutta sitten taas lähtenyt käyntiin? Miten teillä on sitten onnistunut vierotus? Meillä se on edessä vuoden iässä, eli kolmen kuukauden päästä.

Vierailija
9/9 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa enemmän kuin tuttu tissi. Pöllöniskaefekti on tuttu meilläkin. Voit jatkaa imetystä ihan normaalisti ja vaikka vähennellä korviketta niin, että annat ensin rintaa ja tarjoat korviketta päälle jos tuntuu vielä maidontarvetta olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän