Pronominien mainitseminen someprofiilissa - voiko siis merkitä itselleen myös she/him tai he/her?
Vai miksi hitossa nuo molemmat muodot täytyy mainita?!
Kommentit (24)
Eli minä voisin määrätä, että perusmuodossa minusta käytetään sanaa "she" mutta jos joku vaikka kertoo lähettäneensä minulle sähköpostia niin on sanottava "I sent him e-mail"?
Huh. Vaikeaksi menee.
she him on mahtava. muista uhriutua aina kun joku sanoo her tai he.
Keijo Kaarisade tais olla tämä, tuo, se.
Taas osoitus intersektionaalisen feminismin idioottimaisuudesta. Seksuaalisuudella ei pitäisi olla mitään väliä, mutta sitten kuitenkin se on ihan pinnassa ja jatkuvan kontrollin alla.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. MIKSI?
Koska sen jälkeen tiedät kuinha haluan minua kutsuttavan.
Itkettää ihmisten väkivalta! Olette sairaita paskoja!
Vierailija kirjoitti:
Taas osoitus intersektionaalisen feminismin idioottimaisuudesta. Seksuaalisuudella ei pitäisi olla mitään väliä, mutta sitten kuitenkin se on ihan pinnassa ja jatkuvan kontrollin alla.
Eihän tuossa seksuaalisuudesta puhuta mitään..
Sukupuolen ja seksuaalisuuden ero:
Sukupuolesi kertoo siitä, mitä sinä itse olet. Mies, nainen, jotain muuta.
Seksuaalisuutesi taas krtoo, kenen kanssa haluat harrastaa seksiä. Miesten, naisten, jonkun muun, ei kenenkäön tai kenen vaan.
Mä haluan, että mua kutsutaan möö/möä/mööhön ja suutun verisesti, jos mun oikeutta ei kunnioiteta!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuutesi taas krtoo, kenen kanssa haluat harrastaa seksiä. Miesten, naisten, jonkun muun, ei kenenkäön tai kenen vaan.
Minkä "muun"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta voi olla kuin mies tai nainen? Siis oikeassa todellisuudessa, ei intersektionaalisessa mielikuvitusmaailmassa?
Onko profiiliin pakko laittaa olemassa olevia pronomineja, vai voinko keksiä jotkut omat sanat, joilla kaikkien on pakko minua kutsua, esim. blub/blöb?
Hän / hänen on ainoa oikea vaihtoehto Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko profiiliin pakko laittaa olemassa olevia pronomineja, vai voinko keksiä jotkut omat sanat, joilla kaikkien on pakko minua kutsua, esim. blub/blöb?
Kaikilla 1853 eri sukupuolella on omat pronomininsa.
Vaadin, että tästä lähin myös muuta kuin suomea puhuvien on käytettävä minusta hän, hänen, hänelle, hänellä, häneltä, hänessä, hänestä, häneen, jne. Se on neutraali ja taipuu kivasti kaikissa sijamuodoissa. Jos sijamuoto menee väärin, loukkaannun.
Mä oon niin verisesti loukkaantunut kun kerroin, että mua pitää kutsua "teidän korkeutenne", mutta kukaan ei sitten noudattanut tätä, nauroivat ja alkoivat haukkua. Törkeetä!!!!!
Anteeksi mutta en tajua yhtään mitä tässä ketjussa puhutaan. Toisaalta en käytä somea koska sinne saa tulla kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuutesi taas krtoo, kenen kanssa haluat harrastaa seksiä. Miesten, naisten, jonkun muun, ei kenenkäön tai kenen vaan.Minkä "muun"?
No esimerkiksi vaikka juuri sen. Oletko mielikuvitusrajoitteinen?
Vierailija kirjoitti:
Hän / hänen on ainoa oikea vaihtoehto Suomessa.
entä he / heidän, ne / niiden, se / siiden, he / hänen, yms vanha patu.
Aivan varmasti voi nykypäivänä.
Olen nähnyt ainakin she/them yhdistelmää.
Voi. Ja muiden ei auta kuin käyttää niitä.