Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Moniteholasien linssivaihtoehdoista:

Vierailija
27.02.2021 |

Specsaversilla: standard, premium, elite, tailormade.
Nissen: hopea, kulta, platina, timantti.

Optikot tietysti suosittelevat noita kahta kalliimpaa, mutta onko kokemuksia noista toiseksi edullisimmista; premium tai kulta versioista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

On, huonot eikÀ olleet edes kaikkein halvimmat. Syy saattoi olla se, ettÀ oli jotenkin ammattaidoton liike, kun jouduin palauttamaan ne lasit.

Vierailija
2/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Noissa halvimmissa alue, jolla nÀkee, on kapea soiro, mikÀ aiheuttaa sen, ettÀ joutuu liikuttamaan koko pÀÀtÀ, jos haluaa nÀhdÀ sivulle.

Kannattaa maksaa vÀhÀn enemmÀn, niin saa kunnolliset linssit.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ en tiedÀ mistÀ sÀ höpötÀt, mutta molemmista olen kaksitehot ostanut. Standardilinssit, kovapintakÀsittelyllÀ.

Vierailija
4/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, huonot eikÀ olleet edes kaikkein halvimmat. Syy saattoi olla se, ettÀ oli jotenkin ammattaidoton liike, kun jouduin palauttamaan ne lasit.

Ne edullisimmat poissuljin heti, mutta mietin noiden 2. ja 3. vaihtoehtojen vÀlillÀ kun rahat ovat tiukilla. Ap

Vierailija
5/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulla ei kummastakaan noista liikkeestÀ, vaan silmÀasema kalleimmat (sain onneksi puoleen hintaan). Optikko sanoi, ettÀ ensimmÀisiksi moniteholaseiksi kannattaa ottaa nuo kalleimmat linssit, koska niissÀ on laajempi katselualue, jolloin niihin on helpompi tottua. Myöhemmin voi ostaa sitten lasit niillÀ halvemmillakin linsseillÀ.

Vierailija
6/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa halvimmissa alue, jolla nÀkee, on kapea soiro, mikÀ aiheuttaa sen, ettÀ joutuu liikuttamaan koko pÀÀtÀ, jos haluaa nÀhdÀ sivulle.

Kannattaa maksaa vÀhÀn enemmÀn, niin saa kunnolliset linssit.

TÀmÀ!

Kun seuraat ihmisiÀ huomaat kyllÀ kenellÀ on ne edulliset lasit. PÀÀ liikkuu kuin kanalla konsanaan.

Tosin kaikissa ikÀnÀkölaseissa on se tarkan nÀon alue rajattu. Mutta kalliimmissa se on leveÀmpi.

ItsellÀni hyvÀt lasit, tosin paljon miinusta. Esim. kÀvellessÀ, jos katsoo eteenpÀin, niin kenkien edessÀ sivusilmÀllÀ nÀhtÀvÀ 0-2 m on epÀselvÀÀ. Esim. MetsÀpolulla kÀvellessÀ et nÀe maaston muotoja.

Tai loikoillessa sohvalla kyljelÀsi, et nÀe television tekstejÀ.

Tai istuessa sohvalla ja katsoessa tv:tÀ, et nÀe maton kuvioita tarkasti.

Vierailija
7/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei kummastakaan noista liikkeestÀ, vaan silmÀasema kalleimmat (sain onneksi puoleen hintaan). Optikko sanoi, ettÀ ensimmÀisiksi moniteholaseiksi kannattaa ottaa nuo kalleimmat linssit, koska niissÀ on laajempi katselualue, jolloin niihin on helpompi tottua. Myöhemmin voi ostaa sitten lasit niillÀ halvemmillakin linsseillÀ.

ItsellÀ ensimmÀiset monitehot toiseksi kalleimmilla linsseillÀ, ja heti totuin. Aloittajalle suosittelen myös pientÀ lisÀinvestointia. Varsinkin jos miinusta on vÀhÀnkin enempi, esim. yli 2.

Vierailija
8/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lasit on sellainen asia, missÀ ei kannata turhanpÀiten sÀÀstÀÀ. PidÀt niitÀ kumminkin jatkuvasti ja hyvÀllÀ hoidolla ne kestÀvÀt vuosia.

Vierailija
9/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No jos kÀytÀt laseja koko ajan, niin ehkÀ kannattaa vÀhÀn satsata. Specsaversin linssilaatu oli noin 7v aika kuraa, linssit naarmuuntyivat nopeasti, toivottavasti ovat vaihtaneet toimittajaa.

Tuossa parhaimmassa mallissa voi olla erona vain blue blocker -ominaisuus, joka oli ainakin itsellÀni turha, joten pÀÀdyn yleensÀ toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon.

Vierailija
10/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla on NisseniltÀ ollut hopeatason monitehot, mutta silloin kun ne ostin, ne oli NissenillÀ keskitasoa, eivÀt siis alimman tason linssit, vastaisivat ehkÀ nykytasoissa kultaa. Mulle ne oli oikein hyvÀt ja vaikka ne on melkein 10 vuotta vanhat, kÀytÀn niitÀ vielÀ TV:n katseluun. NÀköetÀisyys televisioon on vielÀ juuri sopiva. Mulla ei ole laseissa lainkaan miinusta vaan vahvasti plussaa kauas ja lÀhelle.

Vierailija
11/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Riippuu vahvuuksista mitkÀ tarvitset. Kalleimmat ovat lÀhtökohtaisesti katselualueiltaan laajemmat, kuten ketjussa mainittiinkin. Riippuu katselutarpeistasikin. SilmÀasemalla on muistaakseni takuu 100 pÀivÀÀ ettÀ jos ostatkin edullisemmat ja et ole tyytyvÀinen, niin voit pelkÀstÀÀn erotuksen maksamalla upgreidata parempaan linssityyppiin. Jonkin verran on eroa myös pinnoitteissa, esim. naarmunkestÀvyys ja puhdistettavuus, mutta nÀmÀ eivÀt mielestÀni tee niin merkittÀvÀÀ eroa, kun itse linssitekniikka, eli katselun laajuus ja katseen siirtÀmisen helppous kauko-osalta linssin lÀhikatseluosaan.

Vierailija
12/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LisÀÀn vielÀ, ettÀ liikkeiden linsseissÀ on eroja. TÀllÀ tarkoitan, ettÀ jonkun liikkeen paras linssi voi olla toisen liikkeen keskitason linssi, joten suoraan "parhaiden linssien vertailu" ei vÀlttÀmÀttÀ oikein toimi. Hinta antaa aika hyvin suuntaa.

-11

Vierailija
13/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kerran otin perusvaihtoehdon ja sen jĂ€lkeen aina sieltĂ€ kalleimmasta pÀÀstĂ€, koska ne on vaan parhaat. EihĂ€n noita halpiksia opi kunnolla edes kĂ€yttĂ€mÀÀn.

Vierailija
14/18 |
27.02.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ostan yleensÀ Hoyan linssejÀ. KysyhÀn minkÀ valmistajan linssit on noissa liikkeissÀ kÀytössÀ.

Vierailija
15/18 |
10.10.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko Nissenin kullan ja platinan vÀlillÀ paljoa eroa?

Vierailija
16/18 |
10.10.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet moniteho-lasit noilla specsaversin aivan edullisimmilla linsseillÀ.

NÀen niillÀ oikein hyvin. Ei tarvitse pÀÀtÀ kÀÀntÀÀ puolelta toiselle nÀhdÀkseni. Alaviistossa ei ole mitÀÀn sumeita alueita.

LinssejÀ valitessa siellÀ myymÀlÀssÀ oli niitÀ havainnekuvia kyllÀ, joiden perusteella piti linssi valita. Todellisuus on hyvin kaukana niistÀ kuvista. NiissÀ kuvissa oli se halvin linssi tehty melkoisen sumeaksi sivuilta. NÀillÀ kyllÀ nÀkee ihan hyvin.

Vierailija
17/18 |
10.10.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta luokituksesta, mutta en ole kyllĂ€ asioinutkaan mainituissa liikkeissĂ€. SilmĂ€laseja olen kĂ€yttĂ€nyt lĂ€hes koko ikĂ€ni, monitehojakin jo noin 25 vuotta. Koko ajan minulla on ollut rajattomat moniteholinssit, ohennetut, koska silmĂ€t ovat niin eri paria, ettĂ€ toinen linssi olisi selvĂ€sti paksumpi. Ja onhan siitĂ€ sekin etu, ettĂ€ lasit eivĂ€t ole kovin painavat. Laadukkaat lasit olen aina saanut. Harmi vaan,ettĂ€ minulla silmĂ€t muuttuvat niin nopeasti, ettĂ€ linssit on uusittava parin vuoden vĂ€lein. Joskus on mennyt kolme vuotta, nyt viimeksi perĂ€ti kolme ja puoli vuotta. Toinen harmi on se, ettĂ€ en pysty lukemaan moniteholaseilla sĂ€ngyssĂ€, kun en osaa lukea selĂ€llĂ€ni. No siihen löytyi apu jo vuosia sitten, kun otin toisiksi laseiksi lukulasit. IkĂ€nĂ€kö ei onneksi ole muuttunut vuosiin.  

Vierailija
18/18 |
10.10.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ en tiedÀ mistÀ sÀ höpötÀt, mutta molemmista olen kaksitehot ostanut. Standardilinssit, kovapintakÀsittelyllÀ.

Ai sulla on oikein ne perinteiset kakstehot joissa "lukuluukut" đŸ€­đŸ€­

Harvemmin niitÀ enÀÀ nÀkee.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi kahdeksan kaksi