Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe ja tavaroiden siirtely paikasta a paikkaan b

Vierailija
26.02.2021 |

Voihan lelujen ja kaiken tavaran määrää! Tätä ei vaan pysty estämään lapsiperheessä, vaikka kuinka vähällä yrittää pärjätä.

Meillä on kaikkea kohtuudella (ei esim useita ulkovaatteita, vaan yhdet haalarit molemmille jokaiselle vuodenajalle jne), mutta silti tuntuu että tämän tavaran alle romahtaa.

Eniten ärsyttää lasten lelujen ja pienen tilpehöörin levittäminen koko taloon. Siivoan joka päivä ja tuntuu että koko ajan, mutta silti!!! Aina jostain löytyy pikkuauto tai kindermunayllätys. Kamalana äitinä heitän usein näitä taloon eksyneitä aarteita kylmästi roskiin. Ei lapset edes osaa kaivata niitä.

Tänään siivosin 3h töiden jälkeen. Puoli tuntia meni näiden tavaroiden järjestelyihin.

Arggghhh!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan kerää romuja joka päivä vaan annan olla vaan, verhot kiinni, kerran-kaksi viikossa kerätään kaikki paikalleen ja nautitaan hetki. Lapsia kolme alle kouluikäistä. On mulla muutakin tekemistä kuin vahtia lasten jokaisen liikkeen perään, että tavarat menis paikoilleen. En ollut kovin vaivaa näkevä ennen lapsiakaan. Ja on mulla muuta tekemistä kuin tää palstailukin kun heti joku väittää että koti pysyisi siistinä jos ei palstailisi. Ei pysy. Vanhimmat lapset on jo aika omatoimisia keräämään jälkensä eivätkä levitä kaikkea, mutta pienin on pieni vielä. Siivoan sitten kun siitä on mitään iloa.

Vierailija
2/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi hedelmällisempää leikkiä niiden lasten kanssa tuollaisen jatkuvan siivoamisen sijaan?

Siskolla lapset tajusi joskus alakoululaisina, että äiti heitti heidän väärästä paikasta löytyneitä tavaroitaan roskiin ja sen jälkeen siskon kengät, eteisen pöydälle unohtunut meikkipussi ja vaikka silitystä odottanut paita päätyivät taloyhtiön roskikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsesi siivoamaan itse romunsa. Normaalissa lapsiperheessä lapset siivoavat lelunsa joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Se on osa rutiinia. Taaperoiden kanssa se tehdään yhdessä.

Vierailija
4/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kanssa homma vielä sujui hyvin, kun oli pelkästään ikätasoon sopivia leluja. Nyt kun eka on leikki-ikäinen ja toka taapero, alkaa homma riistäytyä käsistä. Mokamat vielä leikkivät yhdessä, niin ei ole aikuista vieressä vähän rajoittamassa tai keräilemässä leikin aikana.

Leikki-ikäisellä on paljon pientä sälää ja taaperon suurta huvia on levittää niitä. Pahin oli, kun samanikäiset serkukset oli yökylässä, mies siivosi tavaraa paikalleen 40 min, kun olin lasten kanssa ulkona.

Noin muuten meillä on kyllä aikuisetkin vähän huonoja palauttamaan tavaroita paikoilleen, niin ei jaksa lapsille naputtaa joka käänteessä. Varsinkin kun isompi saa silloin tällöin siivouspuuskia, jolloin järjestää kaikki lelunsa paikolleen esimerkillisesti (tosin samalla venyttää nukkumaanmenoaikaansa...)

Vierailija
5/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasten kanssa aina leikin jälkeen siivous. Ovat jo tottuneet eivätkä kyseenalaista. Omaan huoneeseen voi tehdä sitten sellaisen pidemmän leikin, mutta jos haluaa leikkiä muualla, niin 15min ennen ruokailua soi kello ja jokainen siivoaa omat tavaransa + äidin tavarat, koska äiti laittaa ruokaa. Isä tekee myös, niin pysyy tavarat paikoillaan. Eli 3 kertaa päivässä, lounas, päivällinen ja iltapala, siivotaan tavarat paikoilleen ja silloin myös toinen aikuinen imuroi, kun toinen kokkaa. Ruokapöytään ei pääse, jos tavaroita ei ole laittanut paikoilleen.

Tässä tärkeää on myös, ettei tavaroiden paikka ole mitenkään vaikea, vaan lasten haalarit roikkuu alanauloissa, lelut asuu isoissa laatikoissa ilman kantta jne. Eikä tavaraa saa olla liikaa.

Vierailija
6/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lasten kanssa aina leikin jälkeen siivous. Ovat jo tottuneet eivätkä kyseenalaista. Omaan huoneeseen voi tehdä sitten sellaisen pidemmän leikin, mutta jos haluaa leikkiä muualla, niin 15min ennen ruokailua soi kello ja jokainen siivoaa omat tavaransa + äidin tavarat, koska äiti laittaa ruokaa. Isä tekee myös, niin pysyy tavarat paikoillaan. Eli 3 kertaa päivässä, lounas, päivällinen ja iltapala, siivotaan tavarat paikoilleen ja silloin myös toinen aikuinen imuroi, kun toinen kokkaa. Ruokapöytään ei pääse, jos tavaroita ei ole laittanut paikoilleen.

Tässä tärkeää on myös, ettei tavaroiden paikka ole mitenkään vaikea, vaan lasten haalarit roikkuu alanauloissa, lelut asuu isoissa laatikoissa ilman kantta jne. Eikä tavaraa saa olla liikaa.

Toi kuulostaa hyvältä menettelyltä, vaikka mä oon sitä mieltä että jokainen siivoaa omat tavaransa. Aikuisella ei edes pitäisi olla mitään tavaraa siivottavana, kun tavarat laitetaan heti käytön jälkeen takaisin paikalleen.

Vierailija
7/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi hedelmällisempää leikkiä niiden lasten kanssa tuollaisen jatkuvan siivoamisen sijaan?

Siskolla lapset tajusi joskus alakoululaisina, että äiti heitti heidän väärästä paikasta löytyneitä tavaroitaan roskiin ja sen jälkeen siskon kengät, eteisen pöydälle unohtunut meikkipussi ja vaikka silitystä odottanut paita päätyivät taloyhtiön roskikseen.

Meillä vähän sama, on selkeä sääntö, että se joka on siivousvuorossa saa heittää väärissä paikoissa olevat kamat mäkeen. Kyllä meidän koululaiset löytää jokaisen minun tavaran, joka on jäänyt levälleen. Opinpa olemaan, kun tarpeeksi monta kertaa siivoan tabin kahvinpuruista... On kuitenkin pahan mielen välttämiseksi sovittu, että siivooja antaa kovaäänisen merkin, kun alkaa kaivamaan imuria kaapista.

Ja siivotaan yleensä noin 10-30min päivässä, mahtuu siihen myös paljon leikkiä

Vierailija
8/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lattialasta ja vedä sillä vaan kaikki romut lastenhuoneeseen kasaksi ja ovi kiinni. Ei mene puolta tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi