Kannattaako yksinelävälle S-Bonus kortti?
Laskeskelin juuri että varmaan menee joku 7-9 vuotta ennenkuin se S-Bonus 100€ maksaa itsensä takaisin vaikka Prisma onkin #1 kauppani, eli menee sinne noin 150€ - 300€ kuukaudessa. Ja myös ihanasti säästäytynyt siitä että tarvii sitä korttia näyttää ennen maksamista.
Mutta nyt toisaalta Elisa sai pakkomyytyä minulle tuon 5G liittymän ja siitä tulee 30e kuukaudessa ja se kerryttää S-Bonusta.
Kannattaisiko pikkuhiljaa hommata se?
Kommentit (70)
S-bonuksia saa todella laajalti eri paikoista. Yksinasuvellekin kertyy helposti satoja euroja vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin osuusmaksun 100 euroa ja sain s-ryhmän lahjakortteja 100 eurolla, joten käytännössä liittyminen oli ilmainen. Kaikki mitä sen jälkeen on tullut, on kotiinpäin. Kosmetiikat ostan asiakasomistajapäiviltä -20%. S-ryhmään menee n. 200€/kk. Bonuksia on tullut vuodessa reilu 30€.
Muut eivät ole saaneet lahjakortteja. Ei ole ollut tietoa, että on olemassa asiakasomistajapäivä -20%. Pitäisikö silloin raahautua jonnekin jonottamaan tai ruuhkaan.
Noita lahjakorttikampanjoita on ainakin kerran vuodessa. Eli kannattaa tähdätä liittyminen siihen aikaan. Miten niin jonottamaan tai ruuhkaan? Ihan tavallisesti käyn kaupassa, ei tuo ny mikään yleisönähtävyys ole ainakaan mun kotikaupungissa.
Jos käyt s-ryhmän paikoissa syömässäkin ym., tankkaat abc:llä niin tottakai kannattaa. Myös tarjouksien takia, joinain päivinähän saa bonukset kaksin-kolminkertaisena, kahviloista erikoisherkkuja alennuksella ym. Sryhmä on edullisempi paikka ostaa ruoat kuin K-kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen 100 € saa takaisin, kun eroat osuuskassan jäsenyydestä
Sen saa lahjakorttien muodossa takaisin heti kun lunastaa kortin. Ei tarvitse odotella eroamista.
Silti saat sen 100 € kun eroat jäsenyydestä, jos olet ehtinyt sen maksamaan, eli voitit 100 €
Vain Suomessa ihmiset käyvät syömässä huonoissa ketjuravintoloissa vain bonuksen vuoksi.
Maksutapa-alennuskin tulee S pankin bonuskortilla ja nettipankki ilmainen.
Ainakin mun tutuilla on kannattanut, parilla on auto joten tankkaavat abc:llä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee bonuksia n. 20 centtiä kuussa.
Ja mä saan usein n. 14 centtiä maksutapabonusta.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna tulee bonuksia joka kuukausi noin 30€. Ei paljon mutta parempi kuin ei mitään.
Mielenkiintoista. Paljonko käytät kuukaudessa rahaa s-ryhmään ja heidän kumppaneihinsa?
Kannattaa jos käy aina S-ryhmän kaupoissa. Korttihan ei maksa sulle mitään vaan ne kaikki jäsenyysmaksut jne. maksetaan sun bonuksista. Eli kun vingutat sitä korttia aina ostosten yhteydessä niin maksat alussa sitä jäsenyysmaksua. Sit kun se on maksettu, niin alat itse saamaan rahaa. Itse en ymmärrä syytä miksi ei ottaisi S-korttia jos siellä jatkuvasti käy. Sieltä bonukset muutetaan rahaksi ja joka vuosi maksetaan niitä ylijäämämaksuja asiakkaiden tileille. Tänäkin vuonna toukokuussa muistaakseni maksavat jonkun 150e jokaiselle S-ryhmän asiakkaalle. Vuosittain S-tilillesi saattaa kertyä bonuksien johdosta monia satoja euroja rahaa käytettäväksi. Jossainhan sitä on pakko käydä kaupassa ja Suomessa vaihtoehtoja ei ole monia?
Paljonko järjestelmän ylläpito maksaa? Se kaikki lisätään hintoihin.
Bonuksia saadaan kun keskistetään ostot mutta samalla keskitetään myös kaupankäynti yhdelle tai kahdelle toimijalle. Tämä näkyy huonossa mielessä hinnoissa, laadussa ja monipuolisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun tutuilla on kannattanut, parilla on auto joten tankkaavat abc:llä.
ABC:llä on usein kallista bensaa, kun vertailee seudun huoltoasemien hintoja. Joten vaikka saa bonusta, niin ei rahallisesti useinkaan säästä, vaan voi tulla kalliimmaksi, kuin jos kävisi tankkaamassa sillä halvemmalla asemalla.
Samoin on muiden ostosten keskittämisen suhteen. Vaikka jostain tietystä asiasta tai palvelusta saisi bonusta, niin muualla voi olla muuten vaan paljonkin halvempi hinta. Eli jos tekee normaalia hintavertailua, niin väitän, että voi tulla helposti yhteensä halvemmaksi kuin bonus-paikassa. On tavallista myös, että bonus -tarjoukset ja -päivät myös houkuttavat kuluttamaan ylimääräistä, eikä välttämättä siksikään säästä todellisuudessa.
Puhtaasti rahallisina etuina se kannattaa, vaikka käyttäisi vähemmänkin. Juuri täällä luetelluista syistä (mm. lahjakortit ja osuusmaksun korko) jos tätä vertaa tuohon satasen nimellishintaan.
Todellinen hinta on toinen, annat kulutuskäyttöytymisesi S-ryhmän ja heidän yhteistyökumppaneiden tietoon ja sitä kautta altistutaan mainonnalle. Tämän tarkoitus on ohjata sitä heidän haluamaansa suuntaan. Sehän on näissä vastauksissa nähtävissä. Kannattaa seurata tarjouksia! Keskittää ostot tiettyyn kuukauteen! Jne
Tänään on tilipäivä, hehkutti sähköposti S-kanavalta.
Jep. 0,56 €
-sinkku
Kannattaa hankkia kaikista kolmesta kaupasta vähintään minimibonukset. S-ryhmän, Lidlin ja K-kaupan bonukset. Lidlistä saa 60 euron ostoksilla 1€ bonusta, S-ryhmästä saa 50 eurolla minimibonukset.
Vierailija kirjoitti:
Maksutapa-alennuskin tulee S pankin bonuskortilla ja nettipankki ilmainen.
Se nettipankki nimittäin palvelumaksuineen entisessä pankissani maksoi minulle YLI satasen jo vuodessa.Tämä säästö ja ostobonukset on paljon parempi systeemi.
Meillä ainakin saa nyt heti liittyessä 30€ ostosrahaa, hotelliyön ja vielä jotakin muutakin kylkiäisiä, En niin tarkkaan katsonut mutta nuo ainakin.
On siitä selvästi enemmän hyötyä kuin haittaa ja jos käyt esim. Oralilla hammaslääkärissä, niin bonuksiä kertyy aika mukavasti, myös Silmäasemalta saa bonuksia eli aika monipuolinen kortti👍