Onko asioita, joita olet alkanut ajatella eri tavalla koronan myötä?
Kommentit (21)
Buffetit oli käteviä lasten kanssa, kun ruuan sai heti, eikä tarvinnut istua odottelemassa. Nyt korona-aikaan kuumottaa se edestakaisin ramppaaminen, kun hakee lapsille sapuskaa ja hipelöi ottimia, että missä vaiheessa unohtaa desinfioida kädet, kun vaan pikaisesti käy hakemassa vielä pari sushia.
Melkein mieluummin istuisin rauhassa omassa pöydässä enkä puikkelehtisi muiden joukossa jonottamaan ruokalaareille.
Median vastuuta olen alkanut pohtimaan ihan erilailla.
Että miksi me ollaan kätelty ja muutenkin kosketeltu toisiamme niin paljon, luulis että jo 1918 flunssan jälkeen ois kaikenlainen ylimääräinen koskeminen jäänyt pois.
Että miksi normiflunssaa ei ikinä yritetty tukahduttaa yhtään millään rajoituksilla kun ne kerran toimivat.
Ajattelen maskittomista hieman erilailla kun ennen
Huomannut vielä entistä enemmän miten hygenialtaan sikaisia sekä muista piittaamattomia suurei osa ihmisistä on.
Mä olen tajunnut kuinka helposti pystytään levittämään hysteriaa ja kuinka helposti meihin suomalaisiin upposi esim. Maskisuositus, vaikka THLn sivuilla edelleen lukee, että maski saattaa suojata tartuttamasta koronaa eli maskin tehokkuudesta ei ole tietoa. Silti suomalaiset ihan kiimassa pitää maskeja.
Olen ajatellut, että miksi siirtää asioita. Miksi ei mene teatteriin, elokuviin, miksi ei matkusta. Miksi ei elä silloin kun voi.
No, toki ymmärrän rajoitteet, rahan ja ajan. Ja paljon olen noita tehnytkin. Mutta esim. ollaan suunniteltu tyttären kanssa yhteistä matkaa, ja sille ei tuntunut löytyvän sopivaa aikaa.
Vessapaperi hamstraus, tyhmät lampaat hamstrannut kaikkea mahdollista mullemulle kaikki nyt, mitään vaaraa ei ollut että ruoka loppuu, mahtoi tyhmiä juntteja vatuttaa kun huomasivat että turhaan rosvonneet hyllyt tyhjiksi.
Jäin koukkuun säästämiseen ja musta tuli todella pihi. Työelämää takana yli 10 v eikä säästössä ollut penniäkään. Nyt koronavuoden aikana säästötilillä komeilee kymppitonni ja lisää siirrän joka kuukausi lisää.
Olen aina pitänyt suurinta osaa ihmisistä idiootteina, mutta koronan myötä olen tajunnut että he ovat vielä paljon typerämpiä kuin olen tähän asti kuvitellut.
Lisäksi koronatoimenpiteet paransivat minut yhteisvastuun tuntemisesta. En koe tippaakaan velvollisuuksia tällaista yhteiskuntaa ja tällaisia kansalaisia kohtaan, jotka ovat näin mitättömän syyn takia valmiita tuhoamaan ihmisten työpaikat sekä lasten ja nuorten mielenterveyden. Sanat eivät riitä kertomaan, kuinka pettynyt olen Suomen päättäjiin ja suomalaisiin ihmisiin.
Olen myös saanut entistä enemmän vahvistusta
sille ajatukselleni, että haluan äkkiä pois Suomesta. Olen huomannut lähes vihaavani tätä pimeää ja kylmää maata ja sen ankeaa, tuppisuista kansaa.
Jatkossa matkustan maailmalla kaikkien lomieni aikana jos se vain suinkin on mahdollista.
Ennen pidin itseäni ääri-introverttinä mutta hyvin usein huomaan kaipaavani ihmisten seuraa ja normaaleja kokoontumisia.
+ Näkee konkreettisesti, miten todellinen maailma poikkeaa netistä. Vaikka netissä piittaamattomuus kukoistaa, niin oikeassa elämässä suurin osa käyttäytyy vastuullisesti.
- Vanheneminen huolettaa entistä enemmän, koska koronan aikana on tullut vastaan entistä enemmän vanhusvihaa. Mutta toivottavasti tämäkin on vain netin vääristyttämä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt suurinta osaa ihmisistä idiootteina, mutta koronan myötä olen tajunnut että he ovat vielä paljon typerämpiä kuin olen tähän asti kuvitellut.
Lisäksi koronatoimenpiteet paransivat minut yhteisvastuun tuntemisesta. En koe tippaakaan velvollisuuksia tällaista yhteiskuntaa ja tällaisia kansalaisia kohtaan, jotka ovat näin mitättömän syyn takia valmiita tuhoamaan ihmisten työpaikat sekä lasten ja nuorten mielenterveyden. Sanat eivät riitä kertomaan, kuinka pettynyt olen Suomen päättäjiin ja suomalaisiin ihmisiin.
Olen myös saanut entistä enemmän vahvistusta
sille ajatukselleni, että haluan äkkiä pois Suomesta. Olen huomannut lähes vihaavani tätä pimeää ja kylmää maata ja sen ankeaa, tuppisuista kansaa.
Niin minne ajattelit lähteä? Missä on paikka jossa on järkevämmin suhtauduttu tähän mitättömään asiaan nimeltä korona?
Kampaajalla käynti, hiusten värjäys, meikkaaminen ja vaatteiden ostaminen on lähes täysin turhaa. Tietysti jotain vaatteita täytyy ostaa, mutta se perinteinen "kun nyt ei ole mitään päälle pantavaa" -shoppailu on jäänyt pois. Olen ostanut vuoden sisään ulkoiluhousut ja vaelluskengät. Ennen tuntui, että koko ajan täytyi olla ostamassa jotain työvaatetta. Ennen meikkasin lähes päivittäin, viimeisen vuoden aikana olen meinannut ehkä viisi kertaa. Ennen kävin kampaajalla muutaman kuukauden välein ja värjäsin tukan itse säännöllisesti. Värjäys jäi pois jo ennen koronaa, kun päätin kasvattaa oman värin esiin, mutta koronan myötä jäi myös kampaajalla käynti. Olen myös tajunnut miten helppoa on tehdä kotona lihaskuntoharjotteita. Ostin pari eri painoista kahvakuulaa ja YouTubesta löytyy loputtomasti treenivideoita. Ennen maksoin kuntosalijäsenyydestä tai jostain kansalaisopiston jumpasta, täysin turhia siis nekin.
Ihmettelen ihmisten kykenemättömyyttä tarkistaa lähteitään ja uskoa erinnäisiä hihhuleita. Ihmettelen sitä, miten jotkut pitävät Suomen varsin löysiä rajoituksia tiukkoina ja ei tajuta sitä, että muualla maailmassa on paljon tiukempaa. Ihmettelen sitä, että kuinka monelle se oma napa on tärkein. Jokainen koronaan sairastunut on jonkun isä, äiti, veli, sisko tai lapsi. Jokainen kuollut on jollekin tärkeä. Jokainen työttömäksi jäänyt kärsii, mutta on elossa. Ihmettelen sitä, että brittivariantin tartuttavuutta ei ymmärretä ja ei tajuta sitäkään, että itse voi sairastaa sydän- tai verisuonisairautta, eikä tiedä sitä. Sitten vakava tartunta tulee yllätyksenä.
Tajusin, että olen ollut aivan naiivi. Pandemia ja tartuntaleffoja katsoneena lääkärit ovat työskennelleet oman henkensä uhalla (ehkäpä tekevät niin oikeasti), tauti on eristetty ja ihmiset joutuvat karanteenisairaaloihin. Terveet odottavat maailmanlopun tunnelmissa kotona. Tauti voitetaan tiukalla uhrautumisella. Todellisuudessa mennään hutihapelityylillä kapitalismin ehdoilla.
mietin haluanko enää ikinä palata takaisin avokonttoriin kuuntelemaan ekstoverttien pölötystä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tajunnut kuinka helposti pystytään levittämään hysteriaa ja kuinka helposti meihin suomalaisiin upposi esim. Maskisuositus, vaikka THLn sivuilla edelleen lukee, että maski saattaa suojata tartuttamasta koronaa eli maskin tehokkuudesta ei ole tietoa. Silti suomalaiset ihan kiimassa pitää maskeja.
Jep, ja siellä lukee sekin, että maskia suositellaan käytettävän silloin, kun ei ole mahdollista pitää muihin ihmisiin kahden metrin turvaväliä. Silti ihmiset pitävät maskia vaikka keskellä peltoa ypöyksin.
Olen ruvennut vihaamaan ihmisiä.
Jäin onneksi eläkkeelle aspan työstä ja nyt tapaan ihmisiä vain ketä haluan ja milloin haluan.