Miksei kunnon kiljupunkkareita enää ole.
Surullista on. Ne mehukattipänikkä kädessä palloilevat keesipäät pitäisi palauttaa katukuvaan.
Kommentit (60)
Appelsiinikilju ei ollut ihan niin kammottavaa. Appelsiinimehutölkkejä pakastimeen riittävä määrä, sitten ne sulatettiin ja kaadelliin vesilukolliseen astiaan käymään. Tuli hirrrveän hyvää kiljua ilman lisättyä sokeria ja hiivaa. Melkein tekisi mieli kokeilla taas.
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että vuonna 1980 punkkariksi ruvettiin koska yhteiskunta. Vuonna 1991 punkkariksi ajaduttiin koska häiriö talouselämässä.
Molempien syiden takia on taas tulossa punkkien aika. Jippii!
Vierailija kirjoitti:
Appelsiinikilju ei ollut ihan niin kammottavaa. Appelsiinimehutölkkejä pakastimeen riittävä määrä, sitten ne sulatettiin ja kaadelliin vesilukolliseen astiaan käymään. Tuli hirrrveän hyvää kiljua ilman lisättyä sokeria ja hiivaa. Melkein tekisi mieli kokeilla taas.
Kertoisitko lisää? Haluaisin kokeilla tätä. Mistä saa tuommoisen astian?
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeaa "asennetta" ei enää ole...voitte kiittää nuorempia sukupolvia poser ja feikkisome-aatteineen. Melkein kaikki alt scenet ovat vähän kuolleet, porukka alkaa olla jo vanhaa..
Sä oot vaan niin vanha, että olet tippunut nykynuorison kyydistä.
Mietin just kans et mihin ovat hävinneet katukuvasta.. Asun Tampereella ja punkkareita oli vielä 5v sitten paaaljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko lisää? Haluaisin kokeilla tätä. Mistä saa tuommoisen astian?
Osta vesilukko kaupasta, vaikka kärkkäiseltä ja tyrkkää se johonkin sopivaan pyttyyn.
Ovat korvautuneet ”tiedostavaa” vasemmistolaisräppiä kuuntelevilla pirinisteillä.
🇺🇦🇮🇱
10 litran kanisteriin sopivan ilmalukon saa kun laittaa kondomin suuaukkoon, päästää juuri sopivasti ilmaa ulos ja on sopivan näyttävä hommaan.
Vierailija kirjoitti:
ei se keesi kaljuun kasva, punkkarit jo niin vanhoja
Onhan niitä sellaisia teipillä kaljuun liimattavia.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
sillon 90-luvulla tuli niitä vaatteita lontoosta tai mistä nyt tulikaan kirkuvan värisiä maihareita :) Eikö niitä tosiaan enää ole missään? En ole kyllä myöskään nähnyt.
Dekadenz!
Olin itse black/deathmetallisti ja siellä käytiin ostamassa. Jos Martensien kengännauhat oli punaiset, olit punk ja antifasisti. Jos valkoiset, olit oikeistolaissika.
Mulla oli mustat, koska olin vain death ja true. Kunnon nihilistihän ei mihkään aatteisiin ratkea!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeaa "asennetta" ei enää ole...voitte kiittää nuorempia sukupolvia poser ja feikkisome-aatteineen. Melkein kaikki alt scenet ovat vähän kuolleet, porukka alkaa olla jo vanhaa..
Sä oot vaan niin vanha, että olet tippunut nykynuorison kyydistä.
Olen 40. En tiedä miten vanha itse olet mutta mietippä eroja vaikka ysäri ja tämän päivän nuorissa. Asennetta ei vain ole, muuta kuin mitä some sanoo..
Lastensuojelun takia. Lastensuojelu pela anykyisin paremmin kuin ennen vaikka muuta koetetaankin välillä väittää. Ennen ne lasu tapaukset sai riekkua poissa koulusta 15 vuotiaana eikä kukaan kyselly perään.
Joo, Dekadenzistähän ne kaikki maalaispitäjien punkit vaatteensa tilasivat. Kyllä se loppujen lopuksi taisi olla aika keskiluokkaisperheiden lasten touhua silloin ysärillä. Ei köyhillä olisi ollut niihin kuteisiin varaa.
Ei punkkarit ole mihinkään kadonneet. Esim. Pif, Silakat, Takku, Rasmus ym. paskaryhmät kukoistaa edelleen ja julistaa Antifan ilosanomaa. Huoli pois!
Vierailija kirjoitti:
Joo, Dekadenzistähän ne kaikki maalaispitäjien punkit vaatteensa tilasivat. Kyllä se loppujen lopuksi taisi olla aika keskiluokkaisperheiden lasten touhua silloin ysärillä. Ei köyhillä olisi ollut niihin kuteisiin varaa.
ei ollu. Kyllä mun ysärin kaveresta ne lasutapaukset oli punkkareita. Ei mistää keskiluokkaisista perheistä
Vierailija kirjoitti:
Wanna be punkkareita. Terveisiä Lontoosta 70-luvulta. Punk never dies ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ollu. Kyllä mun ysärin kaveresta ne lasutapaukset oli punkkareita. Ei mistää keskiluokkaisista perheistä
niillä nimenomaan oli varaa koska oli maksarit sossusta ja piikki auki kirjakauppaan. Itse säästin vähistä pennosistani, että sain ostettua lukiokiroja ja tää lastensuojelun tapaus kävi ilmaseksi hakemassa kirjansa kirjakaupasta
Nykyään vastaavassa tilanteessa olevat nuoret ovat vissiin näitä itä-Helsingin gangstaräppäreitä.
Kuka jaksaa tehdä kiljua, kun huumeita saa halvalla? Piri maksaa vähemmän kuin appelsiinimehu.
🇺🇦🇮🇱
Hyvän kiljun valmistuksessa sanko/ kanisteri pitää desinfioida ensin, esim huljuta kiehuvaa vettä. Samoin kansi ja vesilukko.
Vesilukon tarkoitus on että käymisestä syntyvä kaasu pääsee ulos, mutta sisään ei pääse ilmaa joka pilaisi käymisen. Kylmä tappaa hiivan, joten juomaa voi pitää jääkaapissa tai pihalla ennenkuin juo. Jos käyminen jatkuu mahassa, voi tulla ripuli.
Väitän, että vuonna 1980 punkkariksi ruvettiin koska yhteiskunta. Vuonna 1991 punkkariksi ajaduttiin koska häiriö talouselämässä.