Kumpi tienaa enemmän, sinä vai puolisosi?
Kommentit (33)
Mieheni palkka on satoja suurempi kuin omani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti minä, mutta emme tiedä toistemme tuloja.
Onko suhteenne ihan vakaalla pohjalla? Miten ei voi tietää toisen tuloja? Tiedätkö sitäkään onko hänellä muita naisia??
Olen eri, mutta miksi ne tulot pitäisi tietää tarkalleen? Eikö riitä, että rahaa on riittävästi yhteisiin menoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen tulot 9600€ brutto plus bonukset. Mulla 3200€ brutto plus vuorolisät.
Arvatkaa, millä alalla ollaan!Sosiaali-ja terveysala
Oikein! :D T. 3200€ kuussa brutto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suhteenne ihan vakaalla pohjalla? Miten ei voi tietää toisen tuloja? Tiedätkö sitäkään onko hänellä muita naisia??
Miksi pitäisi tietää toisen tulot? Hän on yrittäjä, joka kuukausiko minun pitäisi kysyä, että paljonko tässä kuussa nostit palkkaa? Miksi ihmeessä? Me laitamme molemmat saman summan yhteiselle taloustilille kuukausittain ja sillä katetaan asuminen, ruoka ja auto. Kaikki muu on omaa rahaa. En minä raportoi puolisolleni säästöjäni enkä sijoituksiani enkä kysele häneltä, paljonko jäi tässä kuussa rahaa ja mihin käytit.
Minä (nainen), 1,5 kertainen palkka puolisoon (mies) nähden.
Minä. Tuloissa ei ole kovin suurta eroa (ollaan samalla alalla), mutta minä tienaan ehkä noin 300e enemmän nettona kuin mies. Minulla on myös isommat bonukset.
Puoliso. Miesvaltainen duunariala ja itse sotealalla.
Mies. Sama koulutustaso, mutta minulla, julkisella puolella sosiaalialalla, ei mitään mahkuja saada palkankorotuksia, toisin kuin miehelläni rakennusalalla ja yksityisellä puolella se on hyvinkin mahdollista.
Minulla, 150k vuosi
Miehellä puolet tuosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Minäkään en ole koskaan tiennyt mieheni tuloja, ollaan oltu yhdessä 17 vuotta. En ole tätä tietoa tähän päivään mennessä mihinkään tarvinnut.
Tiedän että on yli 100 000 vuodessa koska näkyy olevan verottajan listoilla, mutta en ole tarkemmin perehtynyt. Minä tienaan 85 000. Eli vähemmän tuon perusteella.
Puolisoni, hänellä on korkeampi koulutus kuin itselläni.