Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi 40-vuotiaana?

Vierailija
26.02.2021 |

Olen kärsinyt sosiaalisesta lapsettomuudesta - en ole löytänyt lapsia haluavaa miestä. Vaihtoehtona on lapsi yksin tai kumppanuusvanhemmuus. Kunpa olisin tiennyt kumppanuusvanhemmuudesta vuosia sitten, olin ryhtynyt heti hommiin. En ole koskaan halunnut yksinhuoltajaksi.

Onko mahdollista tulla raskaaksi näin vanhana? Mitkä ovat tilastolliset todennäköisyydet, että sikiöllä on kromosomipoikkeama?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jonottanut 8 kk julkiselle hedelmällisyysklinikalle. Mitähän siellä tehdään? 

Ap

Et pääse enää julkiselle, olet liian vanha. Pitäisi olla alle 40-vuotias. Itse hain HUS-alueella 39-vuotiaana hoitoihin. Eivät ottaneet, koska täytin parin kuukauden päästä 40.

Vierailija
22/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ..surkeeta haluta kakara 40vuotiaana. Itsekästä.

Nimenomaan ei ole itsekästä antaa lapselle paremmat taloudelliset mahdollisuudet kuin 20-vuotiaana lapsen saavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Nuori ikä ei takaa hyvää vanhemmuutta. Oma äitini oli 22-vuotias, kun sai minut. Olin epätoivottu vahinko. Paljon mieluummin olisin syntynyt toivottuna vanhemmalle äidille. 

Vierailija
24/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jonottanut 8 kk julkiselle hedelmällisyysklinikalle. Mitähän siellä tehdään? 

Ap

Et pääse enää julkiselle, olet liian vanha. Pitäisi olla alle 40-vuotias. Itse hain HUS-alueella 39-vuotiaana hoitoihin. Eivät ottaneet, koska täytin parin kuukauden päästä 40.

Miksi sitten antoivat minulle lääkäriajan hedelmällisyysklinikalle, jos eivät hoitoihin kuitenkaan ryhdy...?

Ap

Vierailija
25/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin täytät?

Vierailija
26/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdollista. Etenkin klinikalla. Onnea tulevaan!

Klinikalla todellakin.

Ei kukaan mies pane nelikymppistä naista.

Vierailija
27/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa ajoa vaan makkarissa 😜

Vierailija
28/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli vielä neljänkympin korvilla sinkku, mutta halusi lapsen.

Silloin 80-luvulla ei ollut kauheasti vaihtoehtoja joten tapasi jollain etelän reissulla ruotsalaisen miehen, jonka kanssa sillä oli lomaromanssi. Äidin tavoite oli tulla raskaaksi ja se onnistui. Miehelle hän kertoi vasta minun synnyttyä ilnoitusluontoisena asiana ja sanoi ettei miehen tarvitse osallistua elämääni mitenkään. Mies kuitenkin halusi, joten minulla on ollut isäkin elämässä vaikkakin eri maassa asuvana näimme vain lomilla.

Äitini on nyt miltei kahdeksankymppinen ja olemme hyvin läheisiä. Mulla on upea äiti ja onnellinen lapsuus.

Isä meni myöhemmin naimisiin ja mulla on kaksi velipuolta ja äitipuoli Ruotsissa.

Itsekin olisin varmaan tehnyt lapsen yksin ellen olosi tavannut miestäni.