No jo on Tapiolan asuntojen hinnat kohdillaan.
Selasin oikotien ja etuoven asuntosivuja Tapiolasta. Paikka olisi ideaalinen minulle töiden puolesta ja muutenkin toki, mutta eipä tavallisella tallaajalla taida olla sinne asiaa.
Millaisilla tuloilla ihmiset pystyvät sieltä asunnon hankkimaan?
Kommentit (42)
Itse taas katselin että onpa halpaa, verrattuna viereiseen Lauttasaareen jossa nyt asun
Fiksumpi asuisi jossain 30km automatkan päässä ja maksaisi puolet halvemmasta asumisesta saaden kuitenkin samaa pääkaupunkiseudun palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas katselin että onpa halpaa, verrattuna viereiseen Lauttasaareen jossa nyt asun
Älä valehtele. Minä muutin Lauttasaareen Tapiolasta ja voin sanoa, että kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tapiolan keskustan alueella on kovat hinnat, mutta jos lähtee vaikka vähän sivummalle, niin voipi saada edullisemmin. Tosin silloin yleensä jostain vanhasta hissittömästä talosta.
Totta. Mekin asumme Pohjois-Tapiolassa vanhassa hissittömässä talossa. Isot remontit kuitenkin tehty ja kysyttyjä nämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Minä muutin Lauttasaareen Tapiolasta ja voin sanoa, että kaduttaa.
jaa, miksi? Itse en muuttaisi jonnekkin landelle jota Espoo on.
Joo, tapiolan hinnat keskustan alueella karanneet monen ulottumattomiin.
Sivummalle vaan suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jaa, miksi? Itse en muuttaisi jonnekkin landelle jota Espoo on.
Köhöm, Lauttasaari se vasta keskustaa on, heh siellähän on kesämökkejäkin:D
Saman huomannut. Ainakin Tapiolan keskustan uudet asunnot ovat järkyttävän kalliita. Jostain luin jotakin aikaa sitten, että Tapiola on Espoon kallein asuinalue.
Tapiolassa on kaikki palvelut, meri, luontoa, metro, kulttuuria ja paljon uusia asuntoja. Ei ihme, että maksaa.
Khöm. Tapiola on kulttuurialuetta ja eräänlainen näyteikkuna suomalaiseen arkkitehtuuriin ja suunnittelutaitoon. Emme kaipaa sinne liian persaukista porukkaa mielenmaisemaa ja näkymää pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Khöm. Tapiola on kulttuurialuetta ja eräänlainen näyteikkuna suomalaiseen arkkitehtuuriin ja suunnittelutaitoon. Emme kaipaa sinne liian persaukista porukkaa mielenmaisemaa ja näkymää pilaamaan.
Juurikin näin. Minkkipipojen alueet on eri kuin tavallisten pipojen käyttäjien.
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut. Ainakin Tapiolan keskustan uudet asunnot ovat järkyttävän kalliita. Jostain luin jotakin aikaa sitten, että Tapiola on Espoon kallein asuinalue.
Ovatko sijoittajat ja ulkomainen pääoma löytäneet tiensä Suomen kiinteistömarkkinoille? Tänne on hyvä sijoittaa. Jo 30 vuotta pelkää nousua, parhaimmillaan 5-6% tuotolla vuodessa.
Täällä on käymässä kuten Lontoossa ja monessa muussa Euroopan maassa, että oman maan kansalaisilla ei ole mitään asiaa asuntokaupoille. Seuraavaksi vuorossa kokonaisia tyhjiä kerrostaloja, joissa ei kukaan asu. Miksi asuisi, kun kämpät toimittavat osakkeen virkaa. Asukas on siinä yhtälössä tarpeeton.
Tapiolan keskustan kävelykadutkin on lämmitettyjä, ettei Louboutian-kenkä lipeä.. Ja tämä on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Tapiolan keskustan kävelykadutkin on lämmitettyjä, ettei Louboutian-kenkä lipeä.. Ja tämä on tosi.
No mitä, hyvähän se on, että pysyy pystyssä, eikä liukastele.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, aavistanko kateutta :D
Vierailija kirjoitti:
Kiskoliikenteen pummit ovat riesa noilla seuduilla. Päättäjät palvovat sellaista sakkia, ovat samaa tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvitaan selkeästi katujen lämmitysvero. Esim. 5% lämmityskustannuksista. Tuollaista energianhaaskuuta ilmastonmuutoksen aikakaudella. Reettakin järkyttyisi, jos kuulisi.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiskoliikenteen pummit ovat riesa noilla seuduilla. Päättäjät palvovat sellaista sakkia, ovat samaa tasoa.
What do you mean?
Uudiskohdekaksiot 400-500 tuhatta 😅 ei ainakaan meillä riittänyt ensiasunnon ostoon pätäkkää Tapiolasta (toki vanhemmat talot hieman edullisempia). Todella mieluisa alue kyllä olisi, kuulemani mukaan viihtyisä ja rauhallinen, hyvät palvelut ja kätevät kulkuyhteydet silti Hki keskustaan.
Tapiolan keskustan alueella on kovat hinnat, mutta jos lähtee vaikka vähän sivummalle, niin voipi saada edullisemmin. Tosin silloin yleensä jostain vanhasta hissittömästä talosta.