Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveys hajoamispisteessä - Milloin tämä saa*anan koronapaska oikein loppuu?

Vierailija
26.02.2021 |

Olen luonteeltani vähän pessimistinen. Sen vuoksi kulunut vuosi ei ollut minulle suuri koettelemus. Rajoitukset oli ok ja selvisin siitäkin, että kuntosali vietiin elämästä viime vuoden keväänä.

Nyt kuitenkin tuntuu, että vähäisetkin toivon rippeet ovat menneet. Rokotouksien varaan on asetettu toivoa, mutta valtionjohtoa myöten on väläytelty, että rokotouksia tarvitaan todennäköisesti vielä uusiin muunnoksiin, eikä kenelläkään ole tietoa, milloin paluu edes vähän normaaliin voi toteutua.

Ehkä tämä oikeasti on se uusi normaali, minkä hallitus viime keväänä kliseisesti totesi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää minkä kestää. Pandemian tyypillisesti ajatellaan kestävän pari vuotta.

Vierailija
2/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain jatke tälle yksilökeskeiselle "minä, minä"  -kulttuurille. Nyt on se tilanne, että jos sinä elät, niin voit tartuttaa työkaverisi ja työkaverisi taas "tappaa" 97-vuotiaan isomummunsa laitoksessa. Sen sijaan, että työkaveri olisi tapaamatta sitä isomummuaan, niin nyt koetaan oikeudeksi kieltää sinulta liikkuminen, harrastukset jne. Tämä on just tätä samaa, että joku jossain ei tykkää jostain, niin sen sijaan, että pitäisi mölyt mahassa, niin on oikeus itsekkäästi huutaa ja vaatia toisia muuttamaan toimintaansa. Kaikkihan on juuri sitä, että ihmiset on tulleet sairaan itsekkäiksi ja se vielä hyväksytään yleisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://wwf.fi/uhat/luonto-ja-pandemiat/

Ei välttämä ikinä, mikäli ihmiset jatkaa samaa hulluutta kuin tähän asti. Luonnon monimuotoisuuden väheneminen altistaa covidin kaltaisten epidemioiden leviämistä. Luonnon monimuotoisuutta taas vähentää saasteet ja luonnonvarojen ylikulutus. Niin, ja se, että meitä on täällä ihan hel vetisti liikaa. Maapallo yrittää karistaa liikalastia ja me tappelemme vastaan.

Vaikeita asioita. En minä itseni tai läheisteni toivo niitä olevan, jotka täältä lähtee ennen aikojaan. Mutta voinko olla vastuullisempi kuluttaja kaikessa mitä teen? Kyllä.

Vierailija
4/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tuun hulluks kun ei voi nähdä ihmisiä ja kaikkia ihmisiä täytyy pitää ”uhkana”. Raastavaa.

En jaksa enää tätä kotona kökkimistä ja yksinäisiä iänikuisia kävelylenkkejä samoissa maisemissa.

Vierailija
5/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tuun hulluks kun ei voi nähdä ihmisiä ja kaikkia ihmisiä täytyy pitää ”uhkana”. Raastavaa.

En jaksa enää tätä kotona kökkimistä ja yksinäisiä iänikuisia kävelylenkkejä samoissa maisemissa.

Ei ihmisiä tarvitse nähdä. Heidän kanssaan voi keskustella videopuheluita

Vierailija
6/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on uusi normaali, ei lopu.

Muuttakaa maaseudulle, kaupungit ei enää palaa vanhaan normaaliin.

Tätä se väestön keskittäminen teettää.

Vierailija
7/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tätä aikaa. Ihanaa, kun ei tarvitse nähdä typeriä ihmisiä ja heidän tyhjänpäisiä juttuja turhista tv-ohjemista ja julkkiksista yms.

Voi vaan nopeasti tehdä muutamassa tunnissa päivän työnsä ja loppu on vapaata. Ei turhaa matkustamista eikä mautonta lounasruokaa. Täydellistä elämää.

Ainut harmi, ettei pääse ulkomaille museoihin ja taidenäyttelyihin.

Vierailija
8/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisiä tarvitse nähdä. Heidän kanssaan voi keskustella videopuheluita

Ei videopuhelut korvaa fyysistä tapaamista. Kaipaan ihmisiä fyysisesti saman pöydän ääreen, kaipaan halauksia. En ole vuoteen voinut halata isääni ja tapaamisetkin ulkona nopsaan turvaväleillä maskit naamalla.

-4

Vierailija
9/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vähän pessimistinen? Asialle et voi mitään. Omalla suhtautumiselle vain. Olet selvinnyt tänne asti, selviät tästä eteenkin päin.

Vierailija
10/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on uusi normaali, ei lopu.

Muuttakaa maaseudulle, kaupungit ei enää palaa vanhaan normaaliin.

Tätä se väestön keskittäminen teettää.

Älkää muuttako. Halutaan olla täällä väljästi. Anteeksi nyt vaan...

Vierailija
11/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain jatke tälle yksilökeskeiselle "minä, minä"  -kulttuurille. Nyt on se tilanne, että jos sinä elät, niin voit tartuttaa työkaverisi ja työkaverisi taas "tappaa" 97-vuotiaan isomummunsa laitoksessa. Sen sijaan, että työkaveri olisi tapaamatta sitä isomummuaan, niin nyt koetaan oikeudeksi kieltää sinulta liikkuminen, harrastukset jne. Tämä on just tätä samaa, että joku jossain ei tykkää jostain, niin sen sijaan, että pitäisi mölyt mahassa, niin on oikeus itsekkäästi huutaa ja vaatia toisia muuttamaan toimintaansa. Kaikkihan on juuri sitä, että ihmiset on tulleet sairaan itsekkäiksi ja se vielä hyväksytään yleisesti.

******************Aivan,minäminäminä,kuten se eräs Pähkinänsärkijä.

Vierailija
12/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asennoitunut niin että tämä on uusi normaali. Teen sen minkä voin ja käyn niissä paikoissa joissa voi käydä turvallisesti. Ei tämä tilanne vuosiin lopu , pahenee vaan. "heikot sortuu elontiellä , jätkä sen kuin porskuttaa" - asennetta kehiin.

Vierailija
13/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asennoitunut niin että tämä on uusi normaali. Teen sen minkä voin ja käyn niissä paikoissa joissa voi käydä turvallisesti. Ei tämä tilanne vuosiin lopu , pahenee vaan. "heikot sortuu elontiellä , jätkä sen kuin porskuttaa" - asennetta kehiin.

Samaa luulen, siis että vanhaan ei ole paluuta vaan tämä on uusi normaali. Virukset ovat aina askeleen edellä - influenssa, nyt covid-19, seuraavana joku muu. Meidän on vaan pakko muuttaa toimintatapojamme ja yhteiskunnan systeemejä, että pärjätään jatkossa paremmin.

Itse en varsinaisesti kärsi, sillä juoksut juosseenä keski-ikäisenä sitä kaipaa vaan omaa rauhaa ja luonnon läheisyyttä. Lasten puolesta suren ja kärsin, kun heidän ei kuuluisi kärsiä etäkoulusta ja harrastusten rajoittamisesta. Kiitoshan näistä viime aikojen käänteistä kuuluu isosti niille idiooteille, jotka liikkuvat julkisilla paikoilla vailla maskia ja ilman huolen häivää, ympäriinsä köhien, sekä isoille työmaille missä turvaväleistä ja suojautumisista ei ole huolehdittu pätkän vertaan.

Vierailija
14/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä vääristynyt tuo ajatus itsekkyydestä vs. solidaarisuudesta. Kun sua nyt vaaditaan osoittamaan solidaarisuutta muita kohtaan, väität sen olevan muiden itsekkyyttä. Ehh.. joo. Sinä et itsekkyydessäsi näe, että nyt pitäisi ajatella vähän muitakin ihmisiä kuin itseä.

Tämä ei ole kiinni yhdestä isomummusta jota tavataan tai ei, on kyse kaikista. Jo 40-vuotiailla tehohoidon tarpeen todennäköisyys kasvaa merkittäväsi verrattuna nuorempiin covid-19:aa sairastaviin. Se voi olla se sun työkaveri, joka teholle päätyy. Sinä et varmasti, sehän me jo tiedettiinkin, etkä sinne edes halua vaikka kuinka olisit sairas.

Vierailija
15/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki loppuu aikanaan.

Vierailija
16/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun te pässit alatte käyttää maskeja ja pesette kätenne ja ette roiku ihmisten  kainaloissa.

Sitten tämä loppuu.

Ja tietenkin kun hallitus YMMÄRTÄÄ avata rajat toisille rokotteille.

Vierailija
17/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti käy sotaa kansaa vastaan. Elämme kuin jossakin hel vetissä. Sairasta aikaa ja saata na johtaa maailmaa.

Vierailija
18/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on myös se tilanne että jos sinä elät niin voit tartuttaa sen työkaverisi joka ei tapaa isomummuaan 97v. Mutta työkaverisi saa vakavan koronataudin ja kuolee siihen. Eli meillä on oikeus kieltää sinulta kaikki itsekkäät huvitukset joita ilman pärjäät seuraavat 100 vuotta.

Vierailija
19/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinä kapinoit aivan kuin sinulla olisi oikeus. Sinun on nöyryyttävä ja oltava kiitollinen.

Vierailija
20/32 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki loppuu aikanaan.

Totta, myös elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi