Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh kun oli taivaallista porkkanasosekeittoa.

Vierailija
25.02.2021 |

Mikä siinä on että kukaan ei pysty missään tekee niin hyviä sosekeittoja kuin mä? Parasta saa aina kun tekee itse.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helevetti. Maha menee sekasin ja puutsotiloja tommosesta sonnasta.

Vierailija
2/5 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanasosekeitto on hyvä, edullinen ja terveellinen sapuska. Sitä paitsi nyt ennen kesää erittäin ajankohtainenkin: karoteenia ettei naama pala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ihmeessä mitä kaikkea laitat siihen.

Vierailija
4/5 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokkina melko luova, eli en seuraa orjallisesti reseptejä. Usein kyllä mulla on  netistä katseltuna joku perusresepti mukailtavaksi, mutta porkkanasosekeittoa on niin monta vuotta jo tullut tehdyksi, että perusresepti on takaraivossa eikä sitä tarvitse etsiä netistä. Usein keitto tai pata syntyy lähinnä niistä asioista joita kotona on juuri sillä hetkellä.

Tänään porkkanasosekeitossa oli: 

Porkkanoita 4 - 5, aika isoja olivat. Yksi valtavan iso peruna pestynä kuorineen(meinasin laittaa toisenkin, mutta kattila olis tullut liian täyteen). Sellerinpala (ehkä noin neljännes isohkosta selleristä). Yksi isohko keltasipuli, kuusi valkosipulinkynttä. Nämä pilkoin ja laitoin kattilaan, päälle vettä, suolaa, kasvisliemikuutio. Keitin juurekset tosi pehmeiksi, lopuksi joukkoon vähän tuoretta persiljaa, kourallisen (vähän nahistunutta) rucolaa, ripauksen chili-korianterimaustetta, Heinzin ketsuppipullon pohjalta huuhtaisin veden kanssa loput sekaan (ehkä n. 1rkl) ja schirazaa. Pilkoin puolikkaan koskenlaskijapaketista vielä sinne ja sulattelin hetken. Sitten sauvasekoittimella sileäksi. Syötiin raejuuston ja tuoreen persiljan kanssa ja mies mutusti leipää vielä oheen.

Vierailija
5/5 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokkina melko luova, eli en seuraa orjallisesti reseptejä. Usein kyllä mulla on  netistä katseltuna joku perusresepti mukailtavaksi, mutta porkkanasosekeittoa on niin monta vuotta jo tullut tehdyksi, että perusresepti on takaraivossa eikä sitä tarvitse etsiä netistä. Usein keitto tai pata syntyy lähinnä niistä asioista joita kotona on juuri sillä hetkellä.

Tänään porkkanasosekeitossa oli: 

Porkkanoita 4 - 5, aika isoja olivat. Yksi valtavan iso peruna pestynä kuorineen(meinasin laittaa toisenkin, mutta kattila olis tullut liian täyteen). Sellerinpala (ehkä noin neljännes isohkosta selleristä). Yksi isohko keltasipuli, kuusi valkosipulinkynttä. Nämä pilkoin ja laitoin kattilaan, päälle vettä, suolaa, kasvisliemikuutio. Keitin juurekset tosi pehmeiksi, lopuksi joukkoon vähän tuoretta persiljaa, kourallisen (vähän nahistunutta) rucolaa, ripauksen chili-korianterimaustetta, Heinzin ketsuppipullon pohjalta huuhtaisin veden kanssa loput sekaan (ehkä n. 1rkl) ja schirazaa. Pilkoin puolikkaan koskenlaskijapaketista vielä sinne ja sulattelin hetken. Sitten sauvasekoittimella sileäksi. Syötiin raejuuston ja tuoreen persiljan kanssa ja mies mutusti leipää vielä oheen.

Kuulostaa hyvältä. Taidan ottaa reseptin talteen. Itse olen laittanut inkivääriä porkkanasosekeittoon, mutta ehkä toi chili-korianterikin voisi maistua.