Miten naapurista tehdään virallinen valitus?
Vuoden ajan on häirinnyt naapuri kovalla seinään hakkaamisella aina, jos häntä harmittaa pieninkin elämisen ääni päiväsaikaan. Olen valittanut isännöitsijälle, joka on valistanut häntä normaalista elämästä kerrostalossa (muutkin naapurit oli ilmeisesti valittaneet samasta tyypin suhteen), ei tuonut kuin väliaikaisen pienen muutoksen käytökseen. Nyt alkaa kärsivällisyys loppua. Neuvoja?
Kommentit (13)
Anna samalla mitalla takasin. Lyö aina seinään, kun kuulet naapurin seinää hakkaavan, ymmärtää, ettei maailma pyöri hänen pillin mukaan.
Jos useampi naapuri on metelistä valittanu, kaiken järjen mukaan sillä pitäis olla jo varotus, yks jos toinenkin, jos jatkanu samalla meiningillä huomautuksen jälkeen.
Yleensä en paljon edes vietä aikaa tuossa viereisessä huoneessa. Ehkä sinne voisi laittaa jonkun telkkarin tai radion hänen seinän viereen ja pitää sitä juuri ja juuri hyväksyttävällä volyymilla päällä 07-22 😃 Ap
Virallinen valitus tehdään viralliseen lehteen.
Laitat tarkkaan ylös mihin kellonlyömään mikäkin asia häiritsee.
Haet allekirjoitukset lappuseen myös muilta naapureilta ja kiikutat sitten valituksen isännöitsijälle.
Jos on aihetta soitat poliisin paikalle ja kerrot tästäkin valituksessasi. Viranomaisille jää myös jälki käynnistä jos tarvitsee myöhemmin todistaa asiasta.
Itse ainakin paukuttaisin vielä kovemmalla mitalla takaisin ja alkaisin ärsyttämään tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin paukuttaisin vielä kovemmalla mitalla takaisin ja alkaisin ärsyttämään tahallaan.
Mutta silloinhan mua voidaan syyttää samasta mitä se tekee. On noloa syyllistyä samaa jos vaikka just isännöitsijän kanssa tulee asiasta puhe vielä. "Vastahäirinnän" pitäisi olla sellaista, että se ärsyttää häntä mutta menee normaalin elon piikkiin. Ap
Kannattaa lopettaa se musiikin huudatus, kiljuminen ja muu mekkalointi ja alkaa kunnioittaa myös muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa se musiikin huudatus, kiljuminen ja muu mekkalointi ja alkaa kunnioittaa myös muita ihmisiä.
Naapuri itse huudattaa musiikkia, soittaa soittimia ja huutaa puhelimeen asunnossaan. Sehän tässä hauskinta onkin, että kaikkien muiden vaan pitäisi hänestä olla hipihiljaa 🙄 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silloinhan mua voidaan syyttää samasta mitä se tekee. On noloa syyllistyä samaa jos vaikka just isännöitsijän kanssa tulee asiasta puhe vielä. "Vastahäirinnän" pitäisi olla sellaista, että se ärsyttää häntä mutta menee normaalin elon piikkiin. Ap
Ei tuo olekaan järkevin tapa toimia, mutta noin itse tekisin.
Soittaisin poliisit joka kerta. Syy ”naapuri paukuttaa seinään hanakkaasti, onkohan jokin hätänä”. Ehkä kyllästyy kun on poliisit ovella joka päivä.
Miksi provosoidut? Samalla mitalla vastaaminen ei kertakaikkiaan auta. Selvitä perusasiat, omistaako asunnon vai onko siinä vuokralla, entä sinä? Eli jos olet osakkeenomistaja, voi vaatia hallitusta puuttumaan ongelmaan. Hallituksen ja isännöitsijän tehtävä on hoitaa nämä juoksevat ongelmat. Riippuu häirikön tilanteesta mitä hallitus tekee.
Jos olette molemmat vuokralla, naapurin vuokranantajaan yhteys, tosin jos olet itse mennyt kolisteluun mukaan, voi myös sinulle tulla varoitus. Eli järki mukaan, älä provosoidu vaikka vituttaa.
No siis vai meneekö se niin, että isännöitsijälle valitetaan samasta uudestaan ja uudestaan ja hän sitten tekee varoituksen jos valituksia saa tarpeeksi? Ap