Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhdeväkivaltaa kokeneet,

Vierailija
25.02.2021 |

Nää voi olla arkaluontoisia kysymyksiä, eikä tietenkään tarvii vastata tai lukea koko aloitusta jos ei halua.

Miten se väkivalta alkoi?

Mitkä oli ensimmäisiä (lieviä) väkivallan muotoja?

Sanoisitko, että sun kumppani sopi siihen tiettyyn profiiliin mitä aina esitetään väkivaltaisesta ihmisestä? (Nopea täydellinen yltiöromanttinen alku suhteelle, eristäminen, mustasukkaisuus, puhelimen kyttäys jne.)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lisään vielä tuohon edelliseen, minunkaan väkivaltainen mieheni ei mitenkään pyrkinyt rajoittamaan menemisiäni tai kaverien tapaamisia, joten johonkin profiiliin sijoittaminen on turhaa. Väkivaltainen voi olla myös ilman mustasukkaisuutta.

Vierailija
22/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittele itsesi ja kerro mihin tiedot tarvitset, kiitos :)

Ihan kohtuullinen pyyntö näin arkaluontoisessa asiassa. Olen parikymppinen raskaana oleva nainen. Asun yhdessä poikaystäväni kanssa. Raskauden aikana poikaystävässä on alkanut ilmenemään ikäviä puolia. Emme pysty keskustelemaan normaalisti, vaan hän aina suuttuu ja alkaa huutamaan ja käyttäytymään aggressiivisesti. Hän ei ole lyönyt minua, mutta hän on tehnyt muita lievempiä (fyysisen) väkivallan tekoja, joista ei jää jälkeä. No yhden mustelman olen saanut.

En osaa sanoa, jääkö tää tähän vai onko tää sitä mikä vain pahenee ajan myötä. Mies on masentunut ja olemme kumpikin hyvin stressaavassa elämäntilanteessa. Mutta ei se ole mikään syy käydä kiinni. Ehkä hankalaa tässä on, etten oikeen osaa luokitella tuota suoranaisesti väkivallaksi. Moni ihminen kai ajattelee sen normaaliksi riitelyksi. Mua kuitenkin huolettaa tulevan lapsen sekä tietysti oman hyvinvoinnin kannalta. Sen takia haluaisin saada jonkinlaisen varmuuden ennen lapsen syntymää. En halua kasvattaa lastani väkuvaltaisessa tai pelottavassa kodissa.

Ap

Miksi ihmeessä olet tehnyt lapsen noin huonon kanssa? Kyllä kumppani pitää tuntea kunnolla ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu, että joudut varomaan ja arvailemaan toisen käytöstä on se tärkeä varkoitusmerkki miten teillä jatkossakin sujuu. Joudut ehkä itse muuttumaan välttääksesi väkivaltaa hänen kanssaan, pian jo lapsenkin vuoksi, niin mieti onko se sinun elämääsi? 

Voit nyt ajatella, miten kyllä pidät puolesi. Jaksat sitä  puolesi pitämistä useamman vuoden, kunnes tajuat että se vie sinulta voimaa . Mietit onko järkeä olla eri mieltä toisen kanssa, jos hänen käytöksensä on aina sitä samaa. Ette saa asioita avattua, selvitettyä vain siksi, kun toinen on ihan samanlainen pystymättä muuttumaan muuksi. 

Ehkä miehen lapsuudessa ei ole kukaan osannut hillitä ja hallita itseään,.Hänen vanhempansa , isovanhempansa saattavat käyttäytyä joku heistä ihan samalla tavoin. Mies ei ole saanut muuta mallia ja on jäänyt lapsen tasolle riidellessään. Hän ei  siis tiedä muusta. Sinäkö siis kasvattaist ja ohjaat häntä?

Terapia voi auttaa, mutta se vaatii mieheltä työtä ja ymmärrystä käytökselleen, Onko hän motivoitunut muuttumaan ja tutkimaan käytöstään?

Raskautesi saa hormoonisi surisemaan, pieni elämä sinussa vaatii kaiken huomiosi ja tarvitset ehdottomasti tukea, turvaa ja ymmärrystä. Riitely ei ole nyt sinun elämääsi, vaan jotenkin kuvittelisin että sinulla olisi nyt nimenomaan aikaa raskaudellesi ja itse hoitamiseen.

VOImia eteenpäin, Mieti, millaisen elämän haluat. Elätkö sitä nyt ?

Vierailija
24/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt sanon suoraan, että jos toinen tekee sinulle turvattoman olon ja tänne tulet kyselemään niin se on jo merkki että lähde. Vielä pääset kätevästi kun vauva on mahassa turvassa, mutta kun se tulee ulos niin lähtemisestä tulee 100 kertaa vaativampi prosessi ja siinä voi mennä lapselta henki. Ja ei se itse, mutta se oma lapsi, se pelko on jotain ihan muuta kuin pelko itsensä vuoksi. Joten ole kiltti ja lähde,vaikka turvakodin kautta. Haet siellä itsellesi asunnon. Kaikki järjestyy kyllä.

Vierailija
25/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lyönnin voi antaa anteeksi jos toisen ottaa niin se on jo tyhmyyttä. Kaveri menee terapiaan ja oppii siellä uusia manipulointi keinoja , näyttelee jonkun aikaa mukavaa kunnes karuselli alkaa taas pyörimään. En olisi henkisesti noin epäkypsän "pojan" kanssa tuntiakaan. Saatikka antaisin lapsen olla. Nyt ryhtiä nainen!

Vierailija
26/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittele itsesi ja kerro mihin tiedot tarvitset, kiitos :)

Ihan kohtuullinen pyyntö näin arkaluontoisessa asiassa. Olen parikymppinen raskaana oleva nainen. Asun yhdessä poikaystäväni kanssa. Raskauden aikana poikaystävässä on alkanut ilmenemään ikäviä puolia. Emme pysty keskustelemaan normaalisti, vaan hän aina suuttuu ja alkaa huutamaan ja käyttäytymään aggressiivisesti. Hän ei ole lyönyt minua, mutta hän on tehnyt muita lievempiä (fyysisen) väkivallan tekoja, joista ei jää jälkeä. No yhden mustelman olen saanut.

En osaa sanoa, jääkö tää tähän vai onko tää sitä mikä vain pahenee ajan myötä. Mies on masentunut ja olemme kumpikin hyvin stressaavassa elämäntilanteessa. Mutta ei se ole mikään syy käydä kiinni. Ehkä hankalaa tässä on, etten oikeen osaa luokitella tuota suoranaisesti väkivallaksi. Moni ihminen kai ajattelee sen normaaliksi riitelyksi. Mua kuitenkin huolettaa tulevan lapsen sekä tietysti oman hyvinvoinnin kannalta. Sen takia haluaisin saada jonkinlaisen varmuuden ennen lapsen syntymää. En halua kasvattaa lastani väkuvaltaisessa tai pelottavassa kodissa.

Ap

Miksi ihmeessä olet tehnyt lapsen noin huonon kanssa? Kyllä kumppani pitää tuntea kunnolla ensin.

Lapsi tuli ehkäisystä huolimatta. Aborttia en tee. Haluan lapsen, oli se sitten yksin tai kumppanin kanssa.

Ap

Vierailija
27/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan lyönnin voi antaa anteeksi jos toisen ottaa niin se on jo tyhmyyttä. Kaveri menee terapiaan ja oppii siellä uusia manipulointi keinoja , näyttelee jonkun aikaa mukavaa kunnes karuselli alkaa taas pyörimään. En olisi henkisesti noin epäkypsän "pojan" kanssa tuntiakaan. Saatikka antaisin lapsen olla. Nyt ryhtiä nainen!

Pointti on nimenomaan, että se ei ole lyönyt.

Ap

Vierailija
28/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheet voi olla tosi vakuuttavia, ja teot aivan muuta. Ex puhui hienosti arvoista ja kunnioituksesta ja työstä jota ihaili (kuin olisi siellä töissä vaikkei ollut). Jatkuva selittäminen saa pään pyörälle. Teot sitten oli muuta.

Esim hän sanoi ettei koskaan raiskaisi naista, ettei väkisin. Muka sivumennen sanoi jonkun kerran. Kunnes. Istuin sohvalla katsomassa TV:tä, ei ollut mitään viitteitä seksistä. Kunnes äkkiä raiskasi suuhun. Tilanne oli pian ohi enkä edes tajunnut mitä tapahtui.

Mitään selitystä ei ollut.

Ehkä häntä ärsytti jos huomioni oli jossain muussa kuin hänessä, jos yritin lukea tai katsoa jotain muuta. Kai siellä taustalla on joku huomion tarve. Sairaalloinen huomiontarve.

Apn tapauksessa kun on lapsi tulossa, mies on varmasti vihainen, että apn huomio ei ole enää vain hänessä vaan myös vauvassa. Jos kokee vauvan kilpailijana, on päästään vialla.

Toivottavasti sinulla on muuten hyvät tukiverkot.

Vierailija
29/29 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheet voi olla tosi vakuuttavia, ja teot aivan muuta. Ex puhui hienosti arvoista ja kunnioituksesta ja työstä jota ihaili (kuin olisi siellä töissä vaikkei ollut). Jatkuva selittäminen saa pään pyörälle. Teot sitten oli muuta.

Esim hän sanoi ettei koskaan raiskaisi naista, ettei väkisin. Muka sivumennen sanoi jonkun kerran. Kunnes. Istuin sohvalla katsomassa TV:tä, ei ollut mitään viitteitä seksistä. Kunnes äkkiä raiskasi suuhun. Tilanne oli pian ohi enkä edes tajunnut mitä tapahtui.

Mitään selitystä ei ollut.

Ehkä häntä ärsytti jos huomioni oli jossain muussa kuin hänessä, jos yritin lukea tai katsoa jotain muuta. Kai siellä taustalla on joku huomion tarve. Sairaalloinen huomiontarve.

Apn tapauksessa kun on lapsi tulossa, mies on varmasti vihainen, että apn huomio ei ole enää vain hänessä vaan myös vauvassa. Jos kokee vauvan kilpailijana, on päästään vialla.

Toivottavasti sinulla on muuten hyvät tukiverkot.

On hyvät tukiverkot, jos lähden takaisin kotikunnalleni.

Olen pahoillani kokemuksestasi. Onneksi pääsit tuosta ääliöstä eroon. Olen huomannut, että juurikin miehet jotka sanovat että he eivät koskaan löisi naista tai varoittelevat muista miehistä ovat niitä vaarallisia miehiä. Jos ei mainitse väkivaltaa ollenkaan, se tarkoittaa että ihmiselle on itsestäänselvyys ettei toista satuteta.

Ap