Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?

Vierailija
25.02.2021 |

Mihin kaikkeen vaikuttaa?

Kommentit (518)

Vierailija
161/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta muuten kun siten, että kirjastot oletettavasti suljetaan, jää se viikottainen käynti väliin. Samoin ravintolassa käynnit jäävät taueolle, olen siis käynyt syömässä ja kesällä kyllä terasseillakin.  Työni jatkuu kuten ennekin, jatkuisi myös ulokonaliikkumiskiellon /lockdownin ajankin koska olen työssä joka lasketaan välttämättömäksi.

Jos kirjastot suljetaan, niin se kyllä surettaa, varsinkin kun sieltä ei tosiaan ole tartuntoja lähtenyt. Kirjastot taitavat olla monelle se henkireikä juuri nyt, ainakin minun lähipiirissäni.

Vierailija
162/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutinaa tulee kun toisen lapsen harrastus taas suljetaan. Töissä taas hiljenee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Tilaan ruuat muutenkin valmiiksi pakattuna ja ne mitä ei ruokakaupasta saa, saa muista nettikaupoista. Töihin ei tarvitse juuri nyt mennä.

Vierailija
164/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut välkyt luulee ettei ruokakauppaan pääse.

Ja kukahan niin luulee?

Vierailija
165/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa vielä. Käsitin että sulku koskee nyt leviämisalueita ja muualle annettiin pelkkä suositus. Itse asun alueella jossa tartunnat pysyneet koko ajan aisoissa.

Aika sekava tiedotustilaisuus.

Leviämi ja kiihtymisalueita. Oman sairaanhoitopiirisi sivuilta näet, että missä vaiheessa ollaan.

Vierailija
166/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAittakaa nyt ihmiset ne maskit päähänne, ihan muiden suojaksi. Varsinkin näiden uusien virusvarianttien kanssa maskit ovat vähentäneet leviämistä huomattavasti. Älkää miettikö vain itseänne

T: Nuoren keuhkosairauspotilaan läheinen

Vierailija
167/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kaksi teiniä kotiin, joten pitää tehdä lounasta enemmän. Muuten ei vaikuta.

Vierailija
168/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin mitenkään. Meillä on muutamia ystäviä käynyt kylässä koko tämän vuoden ajan. Asumme Uudellamaalla pikkukaupungissa ja lapsenlapseni, jotka asuvat Helsingin keskustassa, ovat viettäneet meillä useamman kerran lomiaan ja viikonloppuja. Mieheni käy töissä, itse olen eläkkeellä. Kaupassa käymme pari kolme kertaa viikossa tilanteesta riippuen. Kaupassa käytän maskia, mutta poistan sen kyllä heti autoon päästyäni. Ihmetyttää ihmiset jotka ajavat autoa yksinään maski päässä, huoh. En kyllä aio sulkeutua kellariin edelleenkään, vaan meillä jatketaan samaan malliin sanoo kuka mitä sanoo.

Ohis,

monilla voi olla se maski naamalla (kun yksin autossa) että ovat matkalla paikasta A paikkaan B joissa molemmissa käyvät maskin kanssa. Esim. ruokakaupan jälkeen menossa vielä apteekkiin tai hakemaan lasta päiväkodista tmv.

On turha riisua maskia välissä, varsinkin jos välimatka ei ole pitkä (pari min vs. pari tuntia) ja aika haaskuulta tuntuisi nopean kauppareissun jälkeen ottaa uusi maksi käyttöön pariksi minuutiksi mitä vierähtää esim. apteekissa/postissa/päiväkodissa tmv. missä samalla reissulla käy.

Vierailija
169/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, lapsi päiväkotiin, isommat kouluun, teini etänä. Eli teini häiriköimässä Netflix maratonia :(

N36

Vierailija
170/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se juuri vaikuta.

Vierailija
171/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen sulku? Kauppakeskukset auki, joukkoliikenne toimii ja ulkonaliikkumiskieltoa ei ole. Eihän näillä toimilla saada virusta ollenkaan pysäytettyä. Naurettavaa.

Vierailija
172/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta akuutisti, mutta päätös muuttaa pois Uusimaalta vahvistui. Jos kerran elämä tulee olemaan kuukaudesta toiseen pelkkää kotona istumista ja ulkoilua metsäpoluilla, voi sitä toteuttaa muuallakin kuin palveluiden lähellä. Nyt kun joukkoliikennekin on mitä on (monet vuorot lopetettu, ja siirrytty keskellä talvea kesäaikatauluihin), mitä täällä enää pystyy tekemään/mihin luottamaan? Törkeää että ensin ihmiset houkutellaan luopumaan omasta autosta ja sitten vähennetään joukkoliikenteen kattavuutta huomattavasti!

Vierailija
173/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen sulku? Kauppakeskukset auki, joukkoliikenne toimii ja ulkonaliikkumiskieltoa ei ole. Eihän näillä toimilla saada virusta ollenkaan pysäytettyä. Naurettavaa.

Eipä juuri naurata.

Vierailija
174/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAittakaa nyt ihmiset ne maskit päähänne, ihan muiden suojaksi. Varsinkin näiden uusien virusvarianttien kanssa maskit ovat vähentäneet leviämistä huomattavasti. Älkää miettikö vain itseänne

Pystyisitkö jotenkin huolehtimaan, että keuhkosairaan läheisesi ei tarvitsisi käydä kaupassa?  Joko käymällä itse, järjestämällä kaupan kotiinkuljetuksen tai vaikka maksamalla jollekin hänen naapureistaan hakupalkkaa, jos hoitavat läheisesi ostokset?

Vierailija
175/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos v*tusti kaikki etelänpellet jotka nostitte lapin koronavirustasoa niin, että juuri meidän hiihtolomat alkaa sululla!

Kaikkihan on kuitenkin hyvin kun muu Suomi ehti juuri sopivasti saastuttaa kaikki paikat omilla hiihtolomillaan! Mitenkähän se näin sopivasti sattuikaan?

Täh? Vähemmän tässä lomaillessa on tavattu ihmisiä kuin arkiviikolla töissä ja koulussa. Mökillä ollaan, cittari kuljettaa tännekin ja harrastus on lähimetsässä lumikenkäily.

Ketähän nämä tuhannet ihmiset täällä Levillä sitten on jos ei etelän hiihtolomalaisia, kenellä se hiihtoloma nyt onkaan?

Jos sinä perheesi kanssa harrastat vain lumikenkäilyä niin nämä täällä näkyvät harrastavan jotakin ihan muuta!

Jep, ne on niitä joiden mielestä mökkeily on työleiri ja lomalla pitää olla 5 tähden täyshoito. Mutta älä sinäkään niputa kaikkia lomalaisia yhteen kastiin.

Vierailija
176/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö jotenkin huolehtimaan, että keuhkosairaan läheisesi ei tarvitsisi käydä kaupassa?  Joko käymällä itse, järjestämällä kaupan kotiinkuljetuksen tai vaikka maksamalla jollekin hänen naapureistaan hakupalkkaa, jos hoitavat läheisesi ostokset?

Voi pyhä yksinkertaisuus. Et voi olla tosissasi.

Kun läheisenä MINÄ käyn kaupassa ja hoidan kaikki asiat. Voin siis tuoda taudin kotiin. Miten ihmiset voivat olla noin käsittämättömän yksinkertaisia?

Vierailija
177/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse käyttää 10h viikosta työmatkojen ajeluun. Ehkä kerran-pari viikossa pitää työpaikalla käydä. Ihanaa! Vähän joutuu suunnittelemaan työhommia uusiksi, mutta eipä haittaa.

Yksi harrastus saattaa peruuntua, mutta täytyy selvitellä. Jospa kurssia voidaan siirtää tai saa vähintään rahat takaisin, niin eipä juuri sekään haittaa.

´

Huh, olen tosi helpottunut.

Vierailija
178/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulku on kyllä liioiteltu termi näille toimille. Ihan pelleilyä. Pakkotestaus rajoille olis pitänyt saada jo ajat sitten.

Vierailija
179/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon sijaan yläkoululainen on lomalla kolme viikkoa. Ei muuten ainakaan tämän hetkisten tietojen mukaan.

Miten niin yläkoululainen lomailee kolme viikkoa?!?

Meillä ainakin viime kevät oli sata kertaa raskaanpaa opiskelua kuin lähiopetuksen aikana. Jokaisesta aineesta piti kirjoittaa esseitä ja matikassa oli moniste monisteen perään ja tietysti kaikki piti tehdä yhden päivän aikana. Näiden välissä piti käydä juoksemassa joku hieno kuvio johonkin helv*tin sport-trackeriin!!!

Meillä ainakin on toivottu, että yläkoululaiset saisivat käydä lähiopetuksessa ja "lomailla" iltapäivät ja illat. Nyt he istuvat etäluennoilla koulupäivän ja tekevät kaikki tehtävät illat ja joskus jopa yöt.

Lähiopetuksen aikana illat kuluu useinkin läksyjä tehden. Etäkoulun aikana yläkoululainen ehti tehdä tehtävät koulupäivänaikana. Ja kyllä se lomailulta tuntuu ei ole tarve herätä ihan niin aikaisin, koulumatkoihin kuluu yllättävän paljon aikaa.

Vierailija
180/518 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<- Ja tässä näemme ongelman koko tässä projektissa. Osalla ihmisistä aivot eivät vain kykene asettumaan toisen asemaan. Aina asia yritetään muokata niin, ettei vain itse joudu muuttamaan käyttäytymistään mitenkään.

Kai nyt keuhkotautipotilaan läheiset ovat miettineet kaikki mahdollisuudet tarttumisen vähentämiseksi. Se ei tarkoita, etteikö tällainen voi saada tautia toista kautta. Äly hoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme