Miten tuleva 3 viikon sulku vaikuttaa sinun elämääsi?
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskukset pitäisi laittaa kiinni. Pääkaupunkiseudulla ihmiset hengailee niissä.
Jep. Kiva olla töissä vaatekaupassa, kun osa shoppaa maskittomina ja viettää aikaa siellä.
T. Myyjä
Jos ei siellä kävisi ketään, ei olisi sinullakaan työpaikkaa. Jää ihmeessä työttömäksi jos noin harmittaa niin paikkasi saa joku, joka sitä arvostaa.
Mitäs, jos arvon shoppaaja laittaisi vaikka maskin kasvoilleen, niinkuin melkein kaikki muutkin? Oletko liian SpheShiaali tähän?
-eri
Vierailija kirjoitti:
"Suomi on onnistunut muuta Eurooppaa paremmin"
NO EIKÄ OLE. Se on tilastoharha, olemme keskitason ALLA onnistumisessa. Pääministeri puhuu p*skaa!
Suomalaiset ovat voineet onnistua koronan hoidossa keskimääräistä paremmin. Suomen hallitus heikommin, huomioiden maantieteellinen sijainti sekä kuukausia perässä tulevat tautitilanne.
Pääministerinä toimiva nainen on näyttänyt kuinka asia hoidetaan. Se ei kylläkään ole Suomen pääministeri. Toinen pääsee Times kanteen kun on nätimpi, mutta toinen on pätevämpi.
Ei mitenkään. Lapsi käy päiväkodissa, me ollaan etätöissä. Ravintolassa ei olla käyty sitten syyskuun edes syömässä tai kahviloissakaan. Kaupassa kerran viikossa. Lapsen tanssiharrastus jatkuu ja ratsastus.
Mihinkään ei ole tarkoitus mennä muutenkaan, miksi olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos v*tusti kaikki etelänpellet jotka nostitte lapin koronavirustasoa niin, että juuri meidän hiihtolomat alkaa sululla!
Kaikkihan on kuitenkin hyvin kun muu Suomi ehti juuri sopivasti saastuttaa kaikki paikat omilla hiihtolomillaan! Mitenkähän se näin sopivasti sattuikaan?
Täh? Vähemmän tässä lomaillessa on tavattu ihmisiä kuin arkiviikolla töissä ja koulussa. Mökillä ollaan, cittari kuljettaa tännekin ja harrastus on lähimetsässä lumikenkäily.
"Yhtään kertaa en ole missään ihmisten ilmoilla liikkunut. En varmasti! Täällä mökillä vaan olen oleskellut neljän seinän sisällä ihan koko ajan!!!1!"
...Niin varmaan.
Aion pistää kylmäksi ihan kaikki, sen verran paskaa tämä rajoitusten asettaminen. On se helppoa Sanna Marinin huudella kun ei vaikuta omaan elämään mitenkään.
Ei mitenkään. Kauppakassit tilaan, kuten tähänkin asti korona-aikana. Olen kotona lasten kanssa, kuten tähänkin asti ja emme näe ystäviä muuten kuin ulkona satunnaisesti, kuten emme tähänkään asti. Ravintoloissa ja tai ryhmäliikunnoissa emme ole käyneet tähänkään asti, idioottimaista olisi mielestäni mennä, joten ei muutosta siltäkään osin.
Vierailija kirjoitti:
Aion pistää kylmäksi ihan kaikki, sen verran paskaa tämä rajoitusten asettaminen. On se helppoa Sanna Marinin huudella kun ei vaikuta omaan elämään mitenkään.
Käsittämätöntä tässä on rajoitustoimien ulottaminen kaikille perustasosta poikkeaville alueille. Eikö olisi riittänyt rajaus pääkaupunkiseutuun, sekä mahdollisesi muulle rannikolle?
Ei niin mitenkään. Meillä on muutamia ystäviä käynyt kylässä koko tämän vuoden ajan. Asumme Uudellamaalla pikkukaupungissa ja lapsenlapseni, jotka asuvat Helsingin keskustassa, ovat viettäneet meillä useamman kerran lomiaan ja viikonloppuja. Mieheni käy töissä, itse olen eläkkeellä. Kaupassa käymme pari kolme kertaa viikossa tilanteesta riippuen. Kaupassa käytän maskia, mutta poistan sen kyllä heti autoon päästyäni. Ihmetyttää ihmiset jotka ajavat autoa yksinään maski päässä, huoh. En kyllä aio sulkeutua kellariin edelleenkään, vaan meillä jatketaan samaan malliin sanoo kuka mitä sanoo.
Asun perusvaiheen alueella. Olen sairaslomalla murtuneen raajan kanssa ja jäin juuri työttömäksi, joten jatkan kotona olemista. Sulku olisi luultavasti vaikuttanut työhöni, mutta nythän sitä ei tarvitse miettiä. Olen jo vähentänyt kauppakäyntejä ja vältellyt ihmisjoukkoja, eikä minulla ole ryhmäharrastuksia.
Jotkut välkyt luulee ettei ruokakauppaan pääse.
Ein mitenkään.
Sen taas huomasi että porvarit on yhtä tyhmiä kuin persut, porvaritoimttajat kyseli, että miksi tilanne on nyt näin huono. Voi helkkari, miksihän.
Ääliöt levittää, just ne porvariääliöt.
Ei vaikuta muuten kun siten, että kirjastot oletettavasti suljetaan, jää se viikottainen käynti väliin. Samoin ravintolassa käynnit jäävät taueolle, olen siis käynyt syömässä ja kesällä kyllä terasseillakin. Työni jatkuu kuten ennekin, jatkuisi myös ulokonaliikkumiskiellon /lockdownin ajankin koska olen työssä joka lasketaan välttämättömäksi.
Joudun etäopettamaan taas. Ei siinä oikein meinaa mitään tulla, kukaan ei vastaa, et tiedä edes onko kukaan paikalla, etkä nää tekeekö kukaan tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut välkyt luulee ettei ruokakauppaan pääse.
Viime keväänä yhdellä napaurillani oli puolentoista kuukauden roskat asunnossaan sisällä, koska oli kuvitellut, että yli 70-vuotiaana hän ei saanut poistua asunnostaan ollenkaan.
Ei mitenkään, kun täällä ollaan perustasolla, joten ei muutosta.
Ei näköjään vaikuta mitenkään. Olin ajatellut, että alakouluikäisten lastemme harrastukset siirtyisivät etäopetukseen mutta kuskaamisrumba näyttää jatkuvan. Tuntuu hullulta, mutta kilpajoukkueista ei voi olla pois jos haaveena on pysyä niissä.
Ennemmin ehkä tuoleille merkintä että vain liikuntarajoitteisille, vanhuksille ym.