Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kolme erilaista maskia mutta jokaisen kanssa rillit huurustuu niin että kävelen sokeana, eihän tästä tule mitään!

Vierailija
25.02.2021 |

Turhauttavaa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laseissa nyöri josta laitan ne roikkumaan kun laitan maskin kauppaan mennessä.

Hyvä lähinäkö niin en tarvi laseja kuin

ulkona jolloin ei tarvi maskiakaan.

Vierailija
22/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti te käytätte ulkoilessakin maskia? 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei  ystäväni lasit mene huuruun, hän väitti että maskini ei ole tarpeeksi ylhäällä mutta vaikka nostin sitä olisin kohta ulos lähdettyä tarvinnut opakoiraa! Vitutti kun toinen kailottaa vieressä  että ei minulla vaan huurustu noin ,kumma juttu ja varo nyt sitä puuta siinä.

Voisiko tämä jotenkin riippua lasin mallista/kasvojen muodosta?

Lähinnä nenästä. Jos on valtava klyyvari, lasit saa riittävän alas nenänvarteen eivätkä ne höyryynny. Minulla on pieni, matala ja lyhyt nenä.

Mä tein jo täysvoltin kauppakassieni kanssa kun en suojatien ylitettyäni nähnyt höyryn läpi aurausvallia, johon sitten kompastuin.

Mutta pärjään ulkosalla ilmankin laseja niin kauan kun ei tarvitse ihmisiä ja ajoneuvoja tunnistaa. Näköni on -7,5, kun -10 on käytännössä sokea.

Et kyllä pärjää noilla miinuksila ilman silmälaseja.

Olen samaa mieltä, että lasit alemmas nenänvarteen, muutama millikin auttaa.

Vierailija
24/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii se, kun taitan maskin ensin kaksin kerroin eli nenän kohdalle ja sitten taitan maskin nenänpielien kohdalta voimakkaasti ulospäin. Eli tosi jyrkät taitokset ennen kuin laitan maskin naamalle. Naamalla ollessa sitten muotoilen paremmin mukailemaan kasvojen muotoja. Maskin asetan niin, että lasien nenätyynyt tulee maskin päälle ja korvalenkit ristiin.

Vierailija
25/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii se, kun taitan maskin ensin kaksin kerroin eli nenän kohdalle ja sitten taitan maskin nenänpielien kohdalta voimakkaasti ulospäin. Eli tosi jyrkät taitokset ennen kuin laitan maskin naamalle. Naamalla ollessa sitten muotoilen paremmin mukailemaan kasvojen muotoja. Maskin asetan niin, että lasien nenätyynyt tulee maskin päälle ja korvalenkit ristiin.

Lisään vielä, että maskissa on ehdottomasti oltava nenävahvike, jotta sen saa muotoiltua noin.

Vierailija
26/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä! Kankaiset ja kertismaskit kokeiltu, aina sama juttu. Lasit täysin huurussa en näe yhtään mitään ja jos otan lasit pois, en silloinkaan näe mitään. Olen miettinyt onko vika silmälaseissa, ei pitäisi olla, kuitenkin yli 300€ lasit.

Tämän takia maskia mahdoton käyttää ja sitten ihmiset on kivittämässä, jos ilman maskia kulkee.

Mikä tähän olisi ratkaisu?

Turvavälit ja piilolinssit.

300 lasit on halvat. Mun maksaa linssien takia yli 1600 €.

Kaikki eivät voi käyttää piilolinssejä, itselläni silmät ärtyvät niistä nopeasti.

Turvavälejä koitan epätoivoisesti pitää, mutta aina joku tulee viereen. Kaupassa myös ikävän monesti pysähdytään keskelle käytävää niin, ettei ohittaessa mitenkään voi pitää 2m väliä.

Juu piilareita kokeiltu, en voi itsekään käyttää kun silmät kuivuvat kirveleviksi vaikka silmätippojakin yritin. Kaikki eivät voi piilareita todellakaan käyttää.

Vierailija
27/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli kerran vinkki, että laittaa ihoteipillä maskin kiinni nenän päällä, niin ei huurustu.

Vierailija
28/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa toimiva konsti minulla on kirurginen maski, riittävän ylös nenälle (ja rillien alle) nostettuna, mahdollisimman tiiviisti paineltuna nenälle ja vielä kumilenkit vedetty "ristiin" korvan taakse. Siis sellaisella "lenkillä" se kuminauha, että maskin yläosasta lähtevä nauha menee korvan alta ja korvan yläpuolelta nauha mene maskin alaosaan.

Ulkona tämäkään ei toimi, eikä heti ulkoa sisälle tullessa.

Ristissä olevat nauhat saavat sivuille isot virusaukot.

Itse laitan kangaslaastari/teipin nenänpäälle maskiin ja näin maski on ihossa kiinni ja huurtuminen vähenee huomattavasti.

Vierailija
29/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin moneen muuhunkin asiaan, myös silmälasien huurtumisen estoon on kuitenkin olemassa niksi.

Tee näin: Kaada hieman astianpesuainetta puhtaalle, kuivalle liinalle ja hiero ainetta liinalla linssien sisä- ja ulkopuolelle ikään kuin kiillottaen. Anna tiskiaineen kuivua linssin pintaan parin minuutin ajan. Hiero sitten vielä liinan puhtaalla osalla linssejä puhtaammiksi. Nyt linssit pysyvät huurtumattomina! Niksi toimii myös muun muassa aurinkolaseihin, jääkiekkokypärän visiiriin ja peileihin.

On myös anti fog liinoja, joilla voi estää huurtumista.

Vierailija
30/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa nauhoja ristiin, jos ette solmi niitä maskin puoleisesta päästä ja työnnö niitä solmuja sisäänpäin.

Suuret aukot jää muuten sivuille.

T.hoitsu

Vierailija
31/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYYHKÄISE RILLIT SORMELLA KUIVAKSI.

tTAAS NÄKYY

MITEN TE VOITTE OLLA NOIN AVUTTOMIA JA VALITTAA PIKKUJUTUISTA???

Vierailija
32/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, lisäksi ku hengästyn kävellessä maski painautuu joka hengenvedolla suuta vasten! Inhottava tunne, et näe kuin usvaa ja kangaspala on suussa. 

Kun maski painuu sisään hengittäessä suuta vasten, se on tiiviisti kasvoilla. Niin sen pitääkin olla, hyvä!

Vierailija
33/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli kerran vinkki, että laittaa ihoteipillä maskin kiinni nenän päällä, niin ei huurustu.

Varmaan toimii, täytyypä kokeilla. Olen kyllä pärjännyt muutenkin muotoilemalla sen nenäraudan kunnolla.

Vierailija
34/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei  ystäväni lasit mene huuruun, hän väitti että maskini ei ole tarpeeksi ylhäällä mutta vaikka nostin sitä olisin kohta ulos lähdettyä tarvinnut opakoiraa! Vitutti kun toinen kailottaa vieressä  että ei minulla vaan huurustu noin ,kumma juttu ja varo nyt sitä puuta siinä.

Voisiko tämä jotenkin riippua lasin mallista/kasvojen muodosta?

Lähinnä nenästä. Jos on valtava klyyvari, lasit saa riittävän alas nenänvarteen eivätkä ne höyryynny. Minulla on pieni, matala ja lyhyt nenä.

Mä tein jo täysvoltin kauppakassieni kanssa kun en suojatien ylitettyäni nähnyt höyryn läpi aurausvallia, johon sitten kompastuin.

Mutta pärjään ulkosalla ilmankin laseja niin kauan kun ei tarvitse ihmisiä ja ajoneuvoja tunnistaa. Näköni on -7,5, kun -10 on käytännössä sokea.

Hei, mut oot ainakin akrobaattinen!

Vierailija
35/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ihoteippi? Mistä saa ostaa?

36/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoteippi nenän ja maskin päälle toimi kovassakin pakkasessa! Myös optikolta ostettava anti fog-liina. Ihan huippu. Vaatii muutamia pyyhkäisyjä molemmin puolin linssiä ja joka päivä.

Vierailija
37/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, lisäksi ku hengästyn kävellessä maski painautuu joka hengenvedolla suuta vasten! Inhottava tunne, et näe kuin usvaa ja kangaspala on suussa. 

Kun maski painuu sisään hengittäessä suuta vasten, se on tiiviisti kasvoilla. Niin sen pitääkin olla, hyvä!

Suuta vasten? Mulla se painuu suun sisällekin.

Vierailija
38/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei huurru. Maskin kanssa pitää hengittää vähän eri tavalla kuin normaalisti.

Vierailija
39/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä käytä maskia ulkona, se päätyy samantien pussiin ja kotona roskiin kun olen päässyt sisätiloista ulos. Mulla on vahvuudet -17,5 ja -18, olen umpisokea ilman pokia, ja näillä vahvuuksilla linssit on paksut kaikilla ohennuksillakin.  Sisätiloissakin ne jonkin verran huurtuu, vaikka asetan maskin mahdollisimman lähelle silmää, ja tiivistän, mutta näen silti kauppa/lääkärireissun. Ulkona ei toivoakaan, kun noi huurustuu jo ilman maskiakin näillä säillä liikkuessa.

Vierailija
40/46 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi rillipäätä. Käytetään vekitettyjä kangasmaskeja, joissa on nenälle rautalanka.

Ei huurustu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan