Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imukuppisynnytysten määrä nousussa...

Vierailija
08.08.2006 |

Nykyään 7-8% synnytyksissä käytetään imukuppia, kun aikaisemmin luku oli puolet tuosta. Ongelmia aiheutuu äidille pahojen repeämien+ison epparin sekä sulkijalihaksen vaurioiden muodossa.

Ja syy tähän: epiduraali. Nykyään potilaat vaativat kivutonta synnytystä ja epiduraalia annostellaan löyhemmin ja yhä lähempänä ponnistusvaihetta, jolloin äiti ei tunnista ponnistustarvetta ja väsyttää itsensä huonolla ponnistamisella---> joudutaan turvautumaan imukuppiin.

Em. asiat tämän päivän lehdessä, haastateltuna tämänkin palstan hyvin tuntema Erja Halmesmäki (joka oli muuten sitä mieltä, että pelko ei ole mikään syy saada sektiota, eikä Suomessa potilas saa itse " tilata" itselleen valitsemaansa hoitoa, vaan lääkäri päättää).

Että vaaditaan vaan naiset kivuton synnytys ja paskotaan sitten housuihimme ilolla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että en tarvi imukuppia, vaan että jaksan, mutta kätilö ei uskonut.

Lääkäri ei kuitenkaan kerennyt imukupin kanssa tulla, vaan kerkesin synnyttää ilman apuja:)

Että siis minun tapauksessa olisi ollut turha se imukuppi!!!

Vierailija
22/22 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen synnyttänyt ilman lääkkeellistä kivunlievitystä ja koen, että synnytyssupistusten kipu on juuri se mekanismi, joka on saanut minut puskemaan kuin härkä

1. avautumisvaihe 16 h ja ponnistus 7 min

2. avautumisvaihe 5 h ja ponnistus 5 min

en lähde analysoimaan muiden kokemuksia, mutta omalla kohdallani olen tyytyväinen valintaani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi