Onko nimesi yleinen vai harvinainen?
Oletko tyyliin Hanna Salminen vai Eedla Kiisseli? Kumpaa haluaisit olla? Mitä hyötyä tai haittaa on yleisestä/harvinaisesta nimestä? Onko mielessäsi käynyt vaihtaa nimeä?
Kommentit (35)
Muuten harvinainen mutta oli yhtenä vuonna muutama vuosi sitten trendinimi. En ole koskaan pitänyt nimestäni, kukaan ei koskaan kuule sitä oikein, luullaan sukunimekseni ja on naisen nimeksi todella maskuliininen. En silti halua vaihtaa koska siitä on tullut osa persoonaani.
Ei ole yhtään kaimaa, sukunimeni on harvinainen etunimi melko tavallinen.
Vierailija kirjoitti:
Muuten harvinainen mutta oli yhtenä vuonna muutama vuosi sitten trendinimi. En ole koskaan pitänyt nimestäni, kukaan ei koskaan kuule sitä oikein, luullaan sukunimekseni ja on naisen nimeksi todella maskuliininen. En silti halua vaihtaa koska siitä on tullut osa persoonaani.
Ja sukunimessä vähän sama: Suomen mittakaavassa harvinainen mutta omalla asuinalueellani yksi tavallisimmista.
Etunimeni on melko pitkä ja etu-/kutsumanimenä ei kovinkaan yleinen, toisena nimenä varmaan vähän yleisempi. Nykyinen sukunimeni ei myöskään ole kovin yleinen, mutta tyttönimeni oli sellainen, että se on vain meidän suvullamme (suojattu nimi). Ennen naimisiin menoani minulla ei ollut täyskaimaa, nyt en tiedä.
Harvinainen etunimi, erittäin harvinainen sukunimi. Pidän nimestäni ja ilmeisesti etunimeni on yleinen Hollannissa ja Saksassa yms. Olen päättänyt jo nuorena etten vaihtaisi nimeäni jos menisin naimisiin, ellei se olisi harvinaisempi kuin minun sukunimi. Muutenkaan oma etunimeni ei kuulosta hyvältä jos se on yhdistettynä Niemiseen tai Korhoseen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etunimeni on aika harvinainen. Meitä on Suomessa 7 kpl. Sukunimeni sen sijaan on yleinen, n. 400 kpl väestörekisterikeskuksen mukaan.
Mistä tän tosiaan saa selville, kun nykyään ei rekisteritiedossa saa selville muuta kuin sen, että nimeä on " alle 5".
Mistä tahosta selviää tarkat tiedot ?
Ei kai mistään. Itse tiedän, että olen ainoa, kun ennen nimeni vaihtumista mun nimisiä oli 0. Voi tietysti olla mahdollista, että sen jälkeen joku on saanut saman nimen, mutta epäilen vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Etunimeni on melko pitkä ja etu-/kutsumanimenä ei kovinkaan yleinen, toisena nimenä varmaan vähän yleisempi. Nykyinen sukunimeni ei myöskään ole kovin yleinen, mutta tyttönimeni oli sellainen, että se on vain meidän suvullamme (suojattu nimi). Ennen naimisiin menoani minulla ei ollut täyskaimaa, nyt en tiedä.
Kaikki sukunimet ovat "suojattuja".
Etunimi on aina keikkunut kaikkien aikojen suosituimpien nimien kärjessä, mutta nimi on kuitenkin melko harvinainen ikäluokassani.
Sukunimen sanoisin olevan melko harvinainen ja verrattain pienen piirin käytössä oleva. Kokonimikaimaa ei Suomesta löydy. Vaikka pidänkin nimestäni, olen tosissani harkinnut myös nimen vaihtamista enemmän "omalta kuulostavaksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sukunimet ovat "suojattuja".
Niin nykyään, mutta sukunimelleni on erikseen haettu nimisuoja vuosikymmeniä sitten, jolloin nimen voi vielä erikseen suojata. Tämä nykyinen käytäntö, että kaikki sukunimet ovat suojattuja, ei ole kovin vanha.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta esimerkistä olen Hanna Kiisseli.
Liian helposti googlattavissa ja se on ongelma.
Sama, siksi kaikki mahdollinen tieto onkin salattuna. En ole julkisuuden henkilö, joten en välitä olla helposti etsittävissä/löydettävissä.
Sukunimeni on objektiivisesti harvinainen, mutta kuulostaa tavalliselta, sillä se on isoisäni sisarustensa kanssa keksimä, kun entinen sukunimi muka piti suomentaa. Siis tätä yleistä mallia "Merilahti", joskaan ei juuri se. En pidä siitä, minusta nimeä ei olisi tarvinnut vaihtaa, ja kun suunnitelmissa on ennen pitkää avioitua miesystäväni kanssa, niin olen kyllä ajatellut ottaa hänen nimensä, joka on yleisempi mutta omaan korvaani kauniimpi. Näin siitä huolimatta, että isäni varmaan suuttuu verisesti. Mutta en vain koe että se on minun nimeni, sillä isäni nimihän se on!
Etunimeni on sitten ns. väärän sukupolven nimi, ollut muodissa parikymmentä vuotta ennen syntymääni, mutta omassa ikäpolvessani harvinainen. Joskun inhosin sitäkin, mutta nykyään olen oikeastaan tyytyväinen. Vaikutanpa ainakin nuorekkaalta, jos nimen perusteella on odotettu että kokoukseen saapuu joku täti :)
Etunimi ei ole mitenkään harvinainen, mutta aika harvoin tapaan tai kuulen jonkun jolla sama nimi. Eli ei oo kuitenkaan luokkaa Jenni, Sirpa, Sanna tms.
Sukunimi on melko harvinainen. Haittana on, etteivät ihmiset osaa kirjoittaa sitä. Muuten se on mun mielestä kiva nimi.
Maailmassa on tällä hetkellä 2162 ihmistä jolla on sama sukunimi kanssani.
Ja etunimeni on Miia ja Pinja yleistä
Olen Minna Kiisseli. Mieluummin olisin Minna Nieminen/Virtanen/Lahtinen.
Mistä tän tosiaan saa selville, kun nykyään ei rekisteritiedossa saa selville muuta kuin sen, että nimeä on " alle 5".
Mistä tahosta selviää tarkat tiedot ?