Onko nimesi yleinen vai harvinainen?
Oletko tyyliin Hanna Salminen vai Eedla Kiisseli? Kumpaa haluaisit olla? Mitä hyötyä tai haittaa on yleisestä/harvinaisesta nimestä? Onko mielessäsi käynyt vaihtaa nimeä?
Kommentit (35)
Koko nimi on harvinainen ja kaunis. Ainut haitta on, että sekä etu- että sukunimi kuullaan aina väärin, joten nimeä saa toistaa ja sukunimeä melkein tavuttaa. En silti vaihtaisi nimeäni!
Aloitan: Etunimeni on kohtalaisen yleinen, mutta ei kuitenkaan minkään vuosikymmenen tyypillinen muotinimi, vaan sellainen jota on aika tasaisesti sekä minua nuoremmilla että vanhemmilla. Sukunimi on harvinaisempi, sen verran että usein kysytään, olenko sukua sille-ja-sille samannimiselle, tai kotoisin tietyltä suunnalta. Nimeni ei ole kovin sointuva vaan pikemmin vaikeasti lausuttava, mutta koetan ajatella, että hyötyä on ainakin se, että ehkä jää mieleen kaikkein tavallisimpia paremmin vaikkapa töitä hakiessa.
Etunimi todella harvinainen, sukunimi taas tosi yleinen.
Etunimi taisi olla syntymävuoteni suosituin, sukunimeä ei ole kuin viitisenkymmentä koko Suomessa.
Etunimi on harvinainen ja viimeksi tänään myyjä sanoi mitäääh! kertoessani sukunimeni kanta-asiakas bonusta varten. Niin tuttua. Kumpikin nimi täysin suomalainen.
Tuosta esimerkistä olen Hanna Kiisseli.
Liian helposti googlattavissa ja se on ongelma.
Pari kokonimikaimaa löytyy. Yksi Satakunnassa, toinen Tukholmassa. Jälkimmäisestä on ollut jopa sekaannuksia koska olemme syntyneet samana vuonna.
Suomalaisia on maailmanväestöstä alle 0,075 promillea. Jokainen suomalainen nimi on harvinainen.
Etunimeni on hyvin harvinainen, sukunimeni melko harvinainen. Ainoa tämän niminen olen Suomessa.
Olen ainoa tämän niminen maailmassa. Olen vaihtanut sekä etu- että sukunimeni.
Sukunimiä alle 30 Suomessa, etunimiä alle 60 nimipalvelun mukaan
Kun sain nimeni Venla 50 vuotta sitten se oli hyvin harvinainen. Noin 30 vuotta myöhemmin se oli suosituimpia nimiä. Näin se muuttuu.
Etunimi on suht tavallinen (yleisempi toisena etunimenä), sukunimi harvinainen. Olen ainoa tämän niminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ainoa tämän niminen maailmassa. Olen vaihtanut sekä etu- että sukunimeni.
Mistä tuon saa selville ?
Minun nimeni oli myös ainut mutta nimilain muututtua näkyy vain " alle 5" tätä nimeä .
Yhtään täyskaimaa ei ole. Etunimi on aika harvinainen, ja sellainen, että se on helppo sekoittaa toisiin samantyylisiin nimiin. En itse välttämättä ole kuullut, jos joku kutsuu tällaisella samantyylisellä nimellä väärin.
Sukunimi on nykyisenä nimenä alle 200 henkilöllä, ja tiedän, että heistäkin vain pieni osa on itselleni sukua.
Etunimenä yhdysnimi, joka on todella harvinainen, vaikka erikseen nimen molemmat puoliskot todella yleisiä. Sukunimi onkin sitten todella yleinen.
Etunimeni on aika harvinainen. Meitä on Suomessa 7 kpl. Sukunimeni sen sijaan on yleinen, n. 400 kpl väestörekisterikeskuksen mukaan.
Etunimeni on melko harvinainen, mutta kansainvälisessä käytössä. Sukunimi taas on kohtuullisen yleinen ruotsinkielinen sukunimi. Joka toinen vastaantulija ei siis ole kaima, mutta opiskeluaikoina minulla kyllä oli yksi täyskaima samassa koulussa.
Ei sen minusta niin väliä, onko nimi yleinen vai harvinainen. Pidän nimestäni, enkä halua tai aio sitä vaihtaa.
Sukunimi on sen verran harvinainen että täyskaimoja ei tietääkseni ole. Etunimi taas on hyvinkin yleinen omassa ikäluokassani.