Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys niille, joilla on harmaita hiuksia

Vierailija
24.02.2021 |

Minä lopetin hiusteni värjäämisen toista vuotta sitten, ja nyt minulla on parinkymmenen senttimetrin "tyvikasvu" harmaata, joka on vieläkin pehmeämpää kuin värjätyt hiukseni olivat. Kokonaiskuva on "samppanjanharmaa" eli seassa on hiven vaaleanruskeaa. Tummatukkaisella kaverillani on siellä täällä harmaita, jotka ovat kuin villiä rautalankaa eivätkä noudata ollenkaan samoja sääntöjä kuin hänen muut hiuksensa. Hänen hiuksensa muuttunevat upeiksi teräksenharmaiksi.

Millaisia sinun harmaat hiusyksilösi ovat ja mikä on alkuperäinen värisi? Onkohan näillä seikoilla yhteyttä toisiinsa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme nuorilla on nykyisin harmaata :) Itse olen 48-vuotias, eikä mulla ole yhtäkään harmaata.

Entä sitten? Se on yksilöllinen ominaisuus koska harmaantuu.

Vierailija
22/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeat hiukset. En ole enää värjännyt. Ehkä kauttaaltaan hiusten väri vähän harmaantunut, vaikka ruskeat ovatkin. Hiusten sävy siis muuttunut. Seassa vähän täysin harmaita hiuksia. Nämä hiukset paksumpia.

Äitini ei ole kokonaan harmaantunut. Hiusten sävy harmaampi kuin itselläni.

Isäni ollut harmaa jo vuosia. Isän suvussa naiset harmaantunut täysin valkohiuksisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tummanruskeat, hieman kihartuvat, sellaset "laineilla" olevat hiukset. Hiuslaatu on karhea. Nyt 39 v. jälkeen on slkanut tulla yksittäisiä harmaita, jotka ovat kiharampia ja vieläkin karheampia.

Vähän ahdistaa harmaiden ilmaantuminen jo tässä iässä. En oo koskaan värjännyt hiuksia, mutta ahdistuksesta huolimatta päätin etten alakaan värjäämään Saa kai ne harmaat näillä kilometreillä jo vähän näkyäkin, so what 🙄

Eihän 39 edes ole mielestäni aikaisin! Itselläni ekat harmaat tuli 30 jälkeen ja tunnen monta muuta joilla on samoin. Ei noita varmaan edes huomaisi jos mulla ei olisi aika tumma tukka eikä nuo tunnu ainakaan 10 vuodessa kovin paljon lisääntyneen. Niin kauan kun pysyvät päässä olen tyytyväinen, värillä ei väliä.

Vierailija
24/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tukkani oli nuorena vaalea, sitten hiirenharmaa. Värjäsin sitä vuosikausia ja kun kasvatin oman värini takaisin, se olikin nyt ruskea. Tosin se sitten onkin jo ruvennut harmaantumaan. Harmaat hiukset ovat ihan valkoisia ja paljon paksumpia kuin "värilliset" hiukset. Viimeisen kahden vuoden aikana harmaita on tullut roppakaupalla lisää, erityisesti eteen.

Vierailija
25/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ilmiannettuja ei pidä siteerata, koska sillee ne jää elämään vaikka alkuperäinen viesti poistuu. Ilmiantaa vaan kaikessa hiljaisuudessa.

Muuten joku joutuu taas ilmiantamaan sun viestin 🥴

Vierailija
26/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maantienharmaat luonnostaan ja aloin harmaantua 40 täytettyäni. Nyt kun en ole värjännyt, niin mulla on sellaisia hopeanvärisiä, aika jäykkiä hiuksia paljon muiden joukossa.

Harmaantuminen on ollut mulle hankala asia, jotenkin se muistuttaa joka päivä, että elämä ei ole ikuista. Nuoruuden ja kukoistuksen aika on lyhyt.

Vierailija
27/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitivalkoinen on nykyisin. Ennen oli tummanruskea. En enää värjää kokonaan, raidoitan tai palstoitan vain mustalla. Itse tykkään kovasti :)

Vierailija
28/37 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme nuorilla on nykyisin harmaata :) Itse olen 48-vuotias, eikä mulla ole yhtäkään harmaata.

Miten niin "nykyisin"? Mieheni suvussa on jo monen sukupolven ajan ihmiset saaneet ensimmäiset harmaat hiuksensa 25-vuotiaana viimeistään. Kuusikymppisenä on jo täysvalkoinen tukka. Mutta heidän suvussaan ei kaljuja miehiä olekaan.

Vierailija
29/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat harmaat, tai mielestäni itselläni vitivalkoiset, muistan bonganneeeni joskus 24-vuotiaana. Olen Tumma, hiukset juuresta melkein mustat, latvat hieman vaaleammat, tummanruskeat. Nyt 33-vuotiaana uskollisesti vielä nypin valkoiset hiukset, jos vaan tulen moisia huomenneeksi. Omaan silmään ne oikein kimaltavat mustan pehkon seasta. Miehelle ja tutuille aina kevyesti nauran, että en pahus halunnut Gandalfiksi näin nuorena, mutta onneksi nuo vielä nyt ovat vähemmistöä. Joskus löytyy piiiiiitkäkin vitivalkoinen, en ole kyllä tajunnut vertailla näiden laatua muihin...

Vierailija
30/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24 kun löysin ekat harmaat, oma väri tummanruskea. 45-vuotiaana olin jo edestä valkotukkainen, mutta värjäsin vuosikausia niin etten oikeastaan edes tiennyt hiusten oikeaa väriä. Nyt olen kuusikymppinen ja lopetin värjäyksen n. vuosi sitten. Nyt hiukset edestä valkoiset, takana on vielä tummaa seassa.

Vierailija
31/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut nuorena hunajanvaalea, aikuisiässä punertavanruskea taipuisa ja tuuhea tukka. Synnytysten jälkeen alle kolmekymppisenä hius tummeni, ja olin kolmekymppisenä yllättäen melko tummakin hiuksistani - joka oli hölmöä, koska ripset ja kulmat ovat aina olleet vaaleahkot. Aloin harmaantua jo alle nelikymppisenä. Hiuksiä värjättiin sitten monilal väreillä kunnes viisikymppisenä niitä alettiin vaalentaa valkoisen tyvikasvun vuoksi. Nyt 55-vuotiaana lopetin värjäämisen. Tukka on melkein valkoinen, taipuisa, pehmeä, melko kuiva. Yleissävy on aika muodikas shampanja hopeisin raidoin (sivuilla) ja tummalla niskalla. Oikeat hoitoaineet ja shampoot onneksi värjäämisen lopettamisen jälkeen löytyivät ja oikea leikkaus myöskin - koko hiusjuttuhan muuttuu kun värjäys/vaalennus loppuu ja hius on kokonaan valkoinen tai harmaa.

Nykyään vaaleanruskeat ripset ja kulmat näyttävät melko tummilta tämän valkoisen tukan kanssa.

Apua, keskivaaleahkon ruskea tukkani tummeni ja paksuuntui yhtäkkiä kolmikymppisenä nuorimman lapseni raskausaikana. Nyt lapsi on puolivuotias, ja tukan sekaan on ilmestynyt yksittäisiä valkoisia paksuja hiuksia.

Onkohan yleistäkin, että tukka ensin tummuu reilusti ja sitten alkaa muuttumaan harmaaksi? Että hiukset ikäänkuin puskevat loput värit pihalle ja sitten loppuelämän kasvavat värittöminä?

Vierailija
32/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin aika mielenkiintoisen artikkelin. Tässä on tosi paljon asiaa, mutta sellaisessa muodossa, ettei lukeminen käy rasittavaksi. Raflaavan alun jälkeen alkaa asiateksti. Ainoa juttu, johon suhtaudun hieman epäilevästi, on ihan lopussa esitetty teoria siitä, että hiuksen sähköjohtomaisen rakenteen vuoksi sairaus voisi vaikuttaa hiusten koko pituuteen, mutta ehkäpä olen vain tottunut ajattelemaan, että näkyvä hius ei ole enää elossa eli ei "reagoi". Mutta eipä sähköjohtokaan kovin elollinen ole.

Ap

https://seura.fi/terveys/hiusten-harmaantuminen-tapahtui-muutamassa-pai…

Vierailija
33/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut tummanruskea tukka. Muutama vuosi sitten tullut ensimmäisiä harmaita hiuksia. Ne ovat mielestäni aika hienoja. Aivan hopean hohtoisia... 

Vierailija
34/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein mustat alkoivat harmaantua tai pikemminkin valkoistua parikymppisenä. Nyt olis valkoinen, niskassa tummanharmaa ellen värjäisi. Värjään, koska näytän 15v vanhemmalta muuten. Karkea luonnonkihara hius.

Vierailija
35/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 v, tummanruskeat hiukset, aloin harmaantumaan n. 35-vuotiaana. Kiitos, isä, geeneistä, lepää kuitenkin rauhassa. Värjään hiuksiani. Luonnollisen värinsä menettäneet hiukset ovat ilman värjäystä valkoisia, ja esiintyvät ihan otsan hiusrajan tuntumassa, ja ylhäältä päin ihan keskellä päätä, eli vähän kauempana hiusrajasta myös. Eli keskellä päätä näyttäisi melko yhtenäiseltä ja paksulta valkoharmaalta raidalta (annoin pari vuotta sitten kasvaa n. puoli vuotta ilman värjäämistä, kun olin työtön, enkä välittänyt ulkonäöstä).

Ei se valkoinen hius minusta erilaatuista ollut kuin muutkaan hiukset, eikä ole värjättynäkään erilaatuista, mutta hiuksista ylipäätään on tullut ohuemmat, pehmeämmät, ja märkänä kihartuvammat.

Vierailija
36/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maantienväriset. Harmaani ovat vitivalkoisia ja paksumpia kuin normihiukset.

Ahaa. Siinä sortuikin ajatukseni siitä, että vaaleahkoissa hiuksissa ei syntyisi laatueroa, mutta tummissa harmaat tukevoituisivat. Jännää kyllä seurata, miten pigmentin katoaminen vaikuttaa kokonaisuuteen. :)

Ap

Oma nuoren naisen hius on liukas ja ohut maantien värinen. Harmaat hiukseni on jäykkiä, karkeita ja kihartuvia. Väri sellainen likaisen harmaa. Ihan eri paria :)

Vierailija
37/37 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut nuorena hunajanvaalea, aikuisiässä punertavanruskea taipuisa ja tuuhea tukka. Synnytysten jälkeen alle kolmekymppisenä hius tummeni, ja olin kolmekymppisenä yllättäen melko tummakin hiuksistani - joka oli hölmöä, koska ripset ja kulmat ovat aina olleet vaaleahkot. Aloin harmaantua jo alle nelikymppisenä. Hiuksiä värjättiin sitten monilal väreillä kunnes viisikymppisenä niitä alettiin vaalentaa valkoisen tyvikasvun vuoksi. Nyt 55-vuotiaana lopetin värjäämisen. Tukka on melkein valkoinen, taipuisa, pehmeä, melko kuiva. Yleissävy on aika muodikas shampanja hopeisin raidoin (sivuilla) ja tummalla niskalla. Oikeat hoitoaineet ja shampoot onneksi värjäämisen lopettamisen jälkeen löytyivät ja oikea leikkaus myöskin - koko hiusjuttuhan muuttuu kun värjäys/vaalennus loppuu ja hius on kokonaan valkoinen tai harmaa.

Nykyään vaaleanruskeat ripset ja kulmat näyttävät melko tummilta tämän valkoisen tukan kanssa.

Kuullostaa ihanalta!