Voi koirat parat! Nyt tuli itku ja vatsassa vääntää kauhusta!
https://yle.fi/uutiset/3-11772173
Haluaisin niin noille tehdä samat asiat. Ihminen on pahin olento, ei yksikään eläin ole huvikseen noin paha kuin ihminen.
Mulle tuli tosi pahaa olo ja itkettää. Tämä on niin väärin!! Varsinkin kun aidot viranomaiset kouluttavat ihan eri tavalla.
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Don't! Damnit
Hahahahhaa, av-mamma kokeilee ala-aste englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin allekirjoittanut mutta vaativat sähköpostiosoitteen. Eli siihen tyssäsi.
Etkö voi luoda sähköpostiosoitetta tuota varten? Onko 5 minuuttia aikaasi liikaa hyvän asian puolesta?
En viitsi. Maailma on tappiin täynnä asioita, joiden vuoksi toimia. On Jemenin sodasta kärsivät lapset, yksinäisyydestä kotimaassamme kärsivät vanhukset jne. Ennenkuin annan yhteystietojani millkekään yhdistykselle, otan selvää sen toiminnasta, keräysvarojen käytöstä, yhdistyksen vastuuhenkilöistä ja heidän taustoistaan. Suomi on täynnä yhdistyksiä ja kaikkien niiden toiminta ei ole läpinäkyvää. Taidan olla vähän tullut kyyniseksi, kun mittarissa melkein 70 vuotta.
Tässä asiassa viranomaisilla on velvollisuus puuttua asiaan ilman mitään kansalaisadresseja..
Oon ihmetellyt tätä toimintaa jo pitkään, harrastajat puolustelee että näin niitä suojelukoiria pitää kouluttaa. Nämä kyseiset harrastajat on itse täysin munatonta porukkaa joiden pitää pönkittää omaa egoaan lemmikkejä pahoinpitelemällä.
Nämä ihmiset ovat roskaa. Huudetaan perkelettä koirille, nauretaan räkäisesti, yleisesti käyttäydytään kuin simpanssit laumassa. Typerää, sadistista, sivistymätöntä roskaa.
Kaikki kissat ja koirat lopetetaan koronatoimien johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Jonkin verran näkee näitä jotka tempovat schäferin tai dobermannin hihnaa ja komentavat niitä koko ajan samalla kun kävelevöt. Se on sikäli surullista että ainakin saksanpaimenkoira on aika herkkä tottelemaan eikä yleensä tarvitse äkseeraamista. Tunnen muutaman lempeästinkasvatetun jotka tottelevat kuin ajatus. Tuollainen koira menee aika jumiin käskytyksessä.
En tunne esim dobberin luonnetta enkä muiden perinteisten sota- tai tappelukoirien riitttävän hyvin mutta veikkaan että nekin saa sekaisin jos rääkki jatkuu tarpeelksi kauan. Kovan puruvoiman ja väärän kasvatuksen yhdistelmä voi olla paha.
joskus tulee vähän jönnät vibat suojelu- tai taistelurotuisten koirien omistajista, ovat joskus sellaisia oman elämänsä sotilashenkilöitä ja aseharrastajia. Saattaa olla pelkkää stereotypiaa.
Mä näin kerran vanhan naisen ulkoiluttamassa koiraa, nainen äksyili ja riuhtoi koiraa, vaikka koiran käytös oli rauhallista. Koira halusi nuuhkia ympäristöä, mutta nainen ei näyttänyt sietävän yhtään sitä, että olisi pitänyt huomioida koira liikkeitä. Nainen piti koiraa läheltä pantaa, vaikka he olivat maastossa! Eikä kyseessä ollut mikään koiranpentu (ja vaikka olisi). Minusta nainen vaikutti sadistiselta, äärimmäisen itsekkäältä, tai ainakin hänellä oli jokin ongelma. Eläimiä pitäisi voida suojella myös psyykkisesti mielipuoliselta kohtelulta.
Tätä se on kun otetaan koira egon jatkeeksi, ei noissa piireissä terveet ihmiset liiku valitettavasti.
Itse karjalankarhukoiran omistajana en kyllä voi ymmärtää tuollaista kouluttamista. Mikäli käyttäisin väkivaltaa koulutuksessa en uskaltaisi koskaan luottaa koiraani. Nyt luotan koska olen kouluttanut koirani kokonaan positiivista vahvistamista käyttäen. Koira luottaa minuun ja minä koiraan. Ainoa miinus omalle osalleni pitää mainita kynsien leikkaus joka pentuna meni karseasti pieleen joten koira pelkää kynsisaksia. Leikkaus hoidetaan nykyään eläinklinikalla.
Videolla nainen vaan nauraa räkästä naurua ku toinen rouva potkasee koiraa. On siinä eläinrakkaita ihmisiä.
Täytyy olla ihmisellä jotain pahasti pielessä joka kohtelee viatonta luontokappaletta näin. Ei olis tullu mieleenkää että tällästä on suomessa.
Onhan toi nyt aivan perseestä, mutta uskallan silti sanoa ettei aapeekään taida ihan täysillä käydä. Jos uutinen koirien ronskista kouluttamisesta saa ihmisen noin tolaltaan, ammattiapu olisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi nyt aivan perseestä, mutta uskallan silti sanoa ettei aapeekään taida ihan täysillä käydä. Jos uutinen koirien ronskista kouluttamisesta saa ihmisen noin tolaltaan, ammattiapu olisi paikallaan.
Ap
– tuntee myötätuntoa
– tunnistaa oman pahan olonsa
– antaa tunteiden tulla
– kertoo tunteistaan
– tuo yhteiskunnallisesti merkittävän keskustelunaiheen palstalle.
Mikä näistä on sinusta ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
– tuntee myötätuntoa
– antaa tunteiden tulla
– kertoo tunteistaan
– tuo yhteiskunnallisesti merkittävän keskustelunaiheen palstalle.Mikä näistä on sinusta ongelma?
Se että aapeen "vatsassa vääntää kauhusta", hän itkee, voi pahoin ja kokee kovaa ahdistusta ja ihmisvihaa. Nuo reaktiot eivät kerro mitään empatiasta tai omien tunteiden tunnistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Videolla nainen vaan nauraa räkästä naurua ku toinen rouva potkasee koiraa. On siinä eläinrakkaita ihmisiä.
Ilmankos tuli outoja inhon väristyksiä eräissä koulutustilaisuuksissa joistakin naispuolisista ohjaajista. Heillä myös logiikka petti oudosti, silti koirat totteli. Yök yök mitä porukkaa.
Hitto mitä ihmissaastoja. En ymmärrä, että kauanko ovat voineet toimia näin ilman, että hommalle on laitettua stoppia. Onhan tätä kauheutta täytynyt olla todistamassa lukematon määrä ihmisiä. En olisi ikinä uskonut, että Suomessa näkisin tällaista, eikä kyse ole todellakaan mistään yksittäistapauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Eläinrääkkäys voi aiheuttaa terveissä ihmisissä voimakkaita tunteita. Itse olet paatunut ja kylmä. Mieti ammattiapua oman tunne-elämäsi korjaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
– tuntee myötätuntoa
– antaa tunteiden tulla
– kertoo tunteistaan
– tuo yhteiskunnallisesti merkittävän keskustelunaiheen palstalle.Mikä näistä on sinusta ongelma?
Se että aapeen "vatsassa vääntää kauhusta", hän itkee, voi pahoin ja kokee kovaa ahdistusta ja ihmisvihaa. Nuo reaktiot eivät kerro mitään empatiasta tai omien tunteiden tunnistamisesta.
Mitä ihmettä sinä selität? Juuri siitähän ne kertoo. Sinä puolestaan vaikutat puolustavan sadismia heikompaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinrääkkäys voi aiheuttaa terveissä ihmisissä voimakkaita tunteita. Itse olet paatunut ja kylmä. Mieti ammattiapua oman tunne-elämäsi korjaamiseksi.
:D:D Jessus.
Empatiaa tunnen tietenkin, ja toivon että kusipäät saadaan vastuuseen teoistaan. Aapeen reaktio on täysin ylimitoitettu.
Naamat ja nimet vaan yleiseen tietoon. Pitääkin tästä lähtien ajatella että jokainen kyseisen lajin harrastaja on eläinrääkkääjä. Vaikka eivät itse hakkaakkaan koiraa niin mahdollistavat tämän katsomalla ja olemalla hiljaa